1 Nisan 2007

İki Soru


Soru-1: Bu adam ne yapıyor?


Soru-2: Bu ne kapısı böyle?

10 yorum:

  1. cevabını yazacaktım ama son anda vazgeçtim.İşin tadı bozulmasın:)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Ali bey,

    Cevap 1) O adam kadayif yapiyor..

    Cevap 2) Cami kapisi olabilir mi?

    Soru 3) Bu nisan 1 sakasi mi ? :D

    Soru 4) Bilene odul var mi ? :)

    Simdilik bu kadar..

    Iyi pazarlar..

    YanıtlaSil
  3. birinci soruya cevap: kadayif.
    ikinci soruya cevap: bilmiyorum :)

    YanıtlaSil
  4. bence bu adam birşeyi yapıştıracak,tutkal döküyor...

    kapı ise iran'daki büyükelçiliğin kapısı olabilir mi ? :)

    YanıtlaSil
  5. 2. Hac'dan gelmiş biri(leri)nin evinin kapısı.

    YanıtlaSil
  6. 1.resim-kadayıf
    2.resim-bilemedim

    YanıtlaSil
  7. Hayırlı Günler

    1-Adam pişmaniye yapıyor
    (Yalnız hijyenik ortamda çalışmıyor sakın yemeyin)

    2-Bu kapıda bir türbe kapısı olabilir

    Selamlar

    YanıtlaSil
  8. hayırlı günler Ali bey
    Bilene ödül varsa ben biliyorum ikisini de. Makul bir ödüle sizinle paylaşabilirim. E malum siz de bilginizi karşılıksız paylaşmazsınız :)
    1- Pişmaniye değil ama nümkünse onun da yapılış görüntüsünü aktarırsanız güzel yorumlar alırsınız(erkekler yaparmış akşehir 'de) çok daha farklı :) Ama buna da kadayıf demeye dilim varmıyor zira çok kalın. Neticede kadayıf işte.
    2-Bu da ev kapısı. Yazınızda sorsaydınız neden yeşil diye onu da söylerdim elbet :)

    YanıtlaSil
  9. Birinci resimdeki adam,künefe hazırlıyor.
    İkinci resim hacdan dönen hacımızın evinin kapısı olabilir.

    YanıtlaSil
  10. cevaplayan, yorumlayan, okuyan tüm arakadaşlara tek tek teşekkür ediyorum.

    sorular ödüllü değildi ama ödül üzerinde durulmuş. ben de ödüllendirmeye karar verdim. ancak ne yazık ki hiç kimse soruları tam olarak cevaplayamadığı için ödül mödül yok :)

    cenk abi bildim diyecek kesin ama o da birinci adam künefe hazırlıyor dediği için bilemedi :P oysa adam künefenin hammaddesini hazırlıyor. künefe hazırlayanın fotoğrafına >şuradan bakabilrsiniz.

    cheesecake de işi ti'ye almış, oysa kapının ev kapısı olamayabileceği ihtimali olduğu gibi neden yeşil olduğunu sorsaydım bu birazcık ip ucu olabilirdi.

    anonim zaten anonim olduğu için ödülü baştan kaybetmiş ve cevabı sadece ikinci soruya.

    işitmekaybının cevabı ise gerçekten beni çok güldürdü :) iran meselesi...

    ladbirde de uzun zaman sonra tekrar kendini gösterdiği için teşekkür ediyorum. ancak nisan 1 şakası filan yoktu. ödül konusunu da açıkladık :)

    netice-i kelam; birinci adam antakya'da sıklıkla rastlanabilecek bir işi yapıyor, künefenin hammeddesini hazırlıyor, kadayıf denebilir. ancak kadayıf biraz daha ince olur cheesecakein de belirttiği gibi. bu da hatay usulü işte.

    ikinci fotoğraftaki kapı ise yine hatay'da eskiden daha sık rastlanan bir adet, hacı kapısı; hacdan dönen kişilerin kapıları yeşile boyanır ve üzerine arapça yazılar yazılır(dı). mesela emir can hocamız bu kapıda neler yazdığını bizimle paylaşırsa memnun oluruz.

    YanıtlaSil