30 Mart 2007

Bugün Iraklı Bir Çocuk Oldum

Bu helikopterler, bu uçaklar niye hep başımızda uçuşuyorlar Allah'ım? Şu elleri silahlı bize benzemeyen sarışın sarışın adamların ne işi var sokağımızda? Ne konuştuklarını da anlamıyorum bunların.

Sokağımızdaki ilk silah sesini duyduğumda havai fişek diye herecanla kapıdan çıkarken babamın bana engel olmasını anlamamıştım. Şimdi her gün silah sesini duyuyorum, bir gün havai fişek patlatıldığında aynı korku ile yine dışarı çıkamayacak mıyım acaba? Ya da havai fişek görebilecek miyim artık?

Peki ya her gün peceremizin önünden geçen onlarca tabut ve arkasındaki onlarca ağlayan insan, neyin nesi bunlar Allah'ım? Niye ölüyor bu insanlar? Amcam niye öldü, niye öldürüldü? Kim öldürdü? Babam niye her gün ağlıyor? Annem niçin annesine gidemiyor aylardır?

Eskiden Mevlit Kandilinde sokağımız süslenirdi.* Mevlitler okunurdu sabahlara kadar. Şimdi her taraf kapkaranlık, dışarı çıkmaya korkuyoruz.

Artık sabahları neşe içinde kalkıp okula gidebilmeyi istiyorum. Arkadaşlarımla korkmadan oyun oynamayı istiyorum.

* Hayatımda bir defa mevlit kandilini bir orta doğu ülkesinde geçirdim. Sokakların ve caddelerin süslenme sebebini sorduğumda mevlit kandili olduğundan demişlerdi.

5 yorum:

  1. kandiliniz mübarek olsun..

    YanıtlaSil
  2. Allah onlarla birlikte tüm islam aleminin (bu gecenin hurmetine) yar ve yardımcısı olsun.Zulmün altından kurtarsın,düşmanların şerrinden muhafaza etsin...

    YanıtlaSil
  3. @ebruli; teşekkürler. sizin de. uzun zamandır görünmüyordunuz? bu yorumlar ayak sesleriniz mi? :)

    @emircan; amin. geçmiş kandilinizi de tebrik ederim.

    YanıtlaSil
  4. Allah o masumları en kısa zamanda feraha çıkarsın inşaallah..
    geçmiş kandiliniz mübarek olsun.

    YanıtlaSil
  5. @siyah zambak; amin. teşekkürler, sizin de geçmiş kandilinizi tebrik ederim.

    YanıtlaSil