28 Ekim 2007

Eskiler - Yeniler

Okuyucu/ziyaretçi profilim bir hayli değişti galiba. Eskiden (eskiden dediysem çoook uzun yıllar önce değil, geçen yıl) blogumu adres çubuğuna "alikahya.blogspot.com" diye yazıp ziyaret edenler çoğunluktaydı. Dolayısı ile yorum yazanlar da beni günlük takip eden insanlardı. Cenk abi vardı mesela, hemen her yazıma mutlaka yorum yazardı. Emircan hoca hakeza... Siyah Zambak bloglamaya bir dönem ara verdiyse de hala devam ediyor. Ebruli vardı, şimdi kayıp... Mesela bloguma ilk yorum yazanlardan biri Tahin'di. Sonra onun arkadaşı Ladybird de yazmaya başladı. Nelly vardı, muhalif çizgiden... Yine onların arkadaşı Şehnaz vardı, şimdi adresini bile hatırlayamadığım. Heybe vardı. Geçenlerde blogunu ziyaret ettim onun da. Güzel şiirler/yazılar yazardı. Ryu vardı, blogunu bir açardı bir kapatırdı, en son onun da izine rastladım. Sonra Kervansaray esti bir dönem bloglarda. Yeni blogu Türkiye'den açılmasa da o hala ara sıra yorum yazıyor. Heralde en istikrarlı devam eden blogcu Kazım Mızrak'tır. O da bir kaç defa kapatmanın eşiğinden döndü sanırım ama hala devam ediyor. Suveyda da bloglamaya ara verenlerden galiba. Fakat özellikle de Baver'i unutmuyorum. Kızdı mı, kızdıysa neye kızdı hiç anlamadım, birden yorum yazmaz oldu mesela Baver... Tabi taa ilk bloglama dönemlerimden Zootechnist'i de unutmamak gerek. Gülçin de İngilizce bloglayanlardan... O da bir kaç defa yorumlamıştı postalarımı.

Şimdilerde ziyaretçilerim daha çok Google üzerinden gelmeye başladılar. Geçenlerde biri istihare ve istişare ile ilgili yazımı tıklamış. Yorumunu hep beraber okuyalım; "ben yeliz hocam selamun aleykum ben 3 gece ıstıhareye yattım bı gece sadece süt gordugumu hatırlıyorum. daha sonra arkadasımdan rıca ettım o yattı benım yerıme: yesıl bı arazı gormus fakat bu arazıde deıl ortasındakı cakıl taslı yolda gormus kendını ve bu yolda kara carsaflı yaslı ınsanlar varmıs.daha sonrada kardesını kan ıcınde gormus .yorumlarınız neler. sadece kendı ruyamamı bakmalıyım kafam cok karısık ? duygusal mı dusunuorum acaba . sankı bu ruylardan sonra erkek ark. daha cok baglandım ıcımdekı sıkıntılar gıttı ne olur yardım edın :( "

Ben istişare ve istiharenin önemini yazmıştım, oysa kardeşimiz bizden yorum bekliyor, belki okuyucularımız arasında yorumlayabilecek birileri olur diye düşündüm.

Demek toplumda hoca kisvesine bürünebilmek çok kolaymış, tabi o kisveyle insanların zaaflarından beslenmek de... Ne kötü!

42 yorum:

  1. uzuuun zaman sonra actigim blogunuzda bu yaziyla karsilasinca bayagi sasirdim. erdim mi nedir (ya da siz mi erdiniz?) :P

    hazir muhalif diye tanimlanmisken soyliyim, secim zamanindan beridir pek ziyaret edesim olmuyor bu sayfayi, zira siyasi yazilari blog ortamlarinda sevemiyorum. kose yazilari vs zaten okunuyor, bloglarda gozlerim daha degisik yazilar ariyor. bu yuzden peyderpey biraktim okumayi diyebilirim.

    sadece bu blogu degil, aslinda pek cok blogu okumayi biraktim, pek cok blog yazari da yazmayi birakti.. uzulmeli miyim bilmiyorum. sanirim buna gerek yok; Allah'in arzi genis ;)

    sehnaz'i hic tanimiyorum ama ladybird, tahin, suveyda, gulcin ve ryu'nun ulasilabilir mesafede olduklarini biliyorum. merak etmeyin diye soyluyorum:)

    ladybird 'en'leri seciyordu hatirliyor musunuz? onun adina sizi en vefali blogger sectim:)
    bu yazi icin tesekkurler.

    YanıtlaSil
  2. eskilerden olarak bir de ben selam vereyim.eski dememe ve yorum yazmayışıma bakmayın, blogunuzu her gün takip ediyorum.yazılarınız son zamanlarda fazla siyasi olsada (küşük bir eleştiri olarak kabul edin) okuyorum.kaleminize kuvvet..sanırım benim gibi okuyup da yorumlamayan diğer takipçileirniz de bu posta duyarsız kalmayacaklardır. aslında eskileri bir araya toplamak için iyi fikir :)

    YanıtlaSil
  3. Bu Cenk abi bizde ne bloglama ne yazma şevki bıraktı,ancak kendimize geliyoruz:)ama bu arada çoğu blogcu arkadaşlarda bizlerden mi etkilenmiş usanmışlar mı bilmiyorum terk-i diyar etmişler..yeller esiyor bloglar aleminde:)

    YanıtlaSil
  4. Hayırlı Sabahlar
    Blogu olmayan yorumcular Ali Bey tarafından pek kaale alınmamış:(
    Bir ara emekli blogcu Cenk Beyde bu ayrımı yapmıştı kulakları çınlasın:))
    Eski yeni, blogu olan olmayan, yorum yazan veya okuyan tüm gönül dostlarına kalbi selamlar...
    Ha bu arada Nelly ve Siyah Zambaka hatırlatmakta fayda var; malum olduğu üzere siyaset sari olup buralara yakın dostlardan bulaşmış ve yazıları etkilemiş olabilir:)
    Allaha emanet olunuz...

    YanıtlaSil
  5. @nelly; ben ermedim ama sizi bilmem. siyasi yazılarla ilgili mehmet abiye katılıyorum. "vefalı blogger" seçiminizden dolayı teşekkür ederim.

    @siyah zambak; eskiler yok ki ortalıkta bir araya toplayalım, görüyorsunuz vaziyeti işte.

    @emircan; hocam bari siz devam edin, bakmayın cenk abiye siz.

    @mehmet abi; estağfirullah mehmet abi, kaale almamak değil. yazının muhtevası eski blogcular ve yorumcularla ilgiliydi. oysa siz hal-i hazırda yazılarıma yorum yazmaya devam ediyorsunuz, o yüzden sizden bahsetmedim.

    bununla beraber bu tür yazıların böyle sakıncaları da yok değil, mesela Murat Özdemiri yazıda anmayı unutmuşum. o da 1 ay kadar oldu yazmıyor, dolayısı ile onu da eskilerden diye anabiliriz. hatta unuttuğum başkaları da varsa onlar da kusura bakmasınlar diyelim de kimsenin kalbini kırmayalım.

    YanıtlaSil
  6. - Ali Kahya bey.. gülmekten koptum yâni :) demek en istikrarlı (görünen) blog haa :))

    Teveccühünüz 'dür efendim ;)

    neredeyse iki günde bir kapatıyorum, gidiyorum artık yazmıyorum diye diye bu günlere geldik :o)

    İşin komik olan yanı da burada, görünürde; zihinlerde.. çok defa kapatılacağı intibası bırakan bir bloğun, istikrarlı bulunması ironisi ;)

    * * *

    Bu yazı için size çok teşekkür ederim.. eski günleri yâd ettim sayenizde.. tebessüm ederek okudum.

    Sağolun,

    * * *

    Şu istihare konusuna da değineyim :)

    Aynen katılıyorum tespitlerinize.

    Kimi zaman benim başıma da öyle hâller geliyor; yemek tarifi verir gibi müdahale etseniz, karşıyı yanlışa düşürmemek içten bile değil.

    Misal..

    Ben deniz.. ilahiyat uzmanı değilim, yazılarım da bir fikir adamının mahsulü.. kimileri, neredeyse fetva arıyor bu yazılarda.

    Hadi yazmışız, okunsun da; düşünülsün diye. İş, kimi zaman böyle traji komik bir noktaya varabiliyor ne yazık ki.

    Saygılarımla,

    YanıtlaSil
  7. @kazım mızrak; kazım bey, diğer saydığım blogculara nispeten istikrarlı olduğunuzdan bahsettim, yoksa sizdeki istikrarı da yakinen takip etmekteyiz netekim ;)

    yazının istihare ve istişare kısmına ilişkin yorum yapmış tek okuyucu olmanızdan dolayı da ayrıca bir teşekkürü hak ettiniz.

    YanıtlaSil
  8. Ali bey,
    ben hala varim, hala yaziyorum, hala esiyorum : P
    sizin de belirttiginiz gibi blogum tr üzerinden acilmiyor, günün birinde tasinabilirim : D

    YanıtlaSil
  9. Hayırlı Akşamlar Ali Bey
    İstişare ve özellikle istihare konusuna özellikle girmedim.
    Yorum yazsam ne sualler ve rüyalarla karşılaşır ve işin içinden çıkamayız diye uzak durdum...
    Bir de Emircan Hocama karşı saygısızlık olmasın diye de yorum yapmadım ve O'nu bekledim.
    Fakat heyhat beyhude bekleyiş;
    Emircan Hocamın ne blogunda ne de başka bir yerde sesi sedası çıkmaz oldu...
    Halbuki son dönemdeki iştigalinden sonra daha renkli ve coşkulu yazılarını beklerdik :)
    Ne yaptıysa Cenk Bey bey mi yaptı acaba...
    O kadar çok yormuşki insanları aylardır kimsede ses,nefes ve takat kalmamış...
    Halbuki unutmamak lazım:
    Durmak yok; Yazmaya devam...
    Herkese özellikle Kazım Mızrak Beye binlerce selam....

    YanıtlaSil
  10. bu cenk unal efsanesi nedir bana da anlatir misiniz?
    ben blogunu takip etmezdim o yuzden bilmiyorum. kapatip acmisti galiba ama bu tum blog camiasini nasil etkiliyor anlayamadim.

    YanıtlaSil
  11. ali bey, vaziyet fena değil..hala umut var gibi:)

    nelly, cenk unal bir efsaneydi..öyle kelimelerle anlatılacak gibi değil yani..

    O, bloguna yazmasa bile hala kalbimizde yaşıyor ve daima yaşayacak :)

    YanıtlaSil
  12. - siyah Zambak

    "nelly, cenk unal bir efsaneydi.. öyle kelimelerle anlatılacak gibi değil yani..

    O, bloguna yazmasa bile hala kalbimizde yaşıyor ve daima yaşayacak"


    :)

    * * *

    - Mehmet Abi

    selâmınızı gördüm :)) ve kabul ediyorum.. aleyna, ve aleykum selâm ;)

    başka bir yerde, gayri ihtiyari kaçırdığım bir selâmınız var mıydı acaba diye düşünmekteyim :P eğer öyleyse, hakkınızı helal ediniz efendim :o)

    * * *

    - sayın Kahya,

    "saydığım blogculara nispeten istikrarlı olduğunuzdan bahsettim, yoksa sizdeki istikrarı da"

    hmmm :))

    gelmişken, teşekkür 'ü de.. acizane kabul ediyorum efendim ;)

    bu münasebetle; estağfirullah.. değil, elhamdülillah diyorum :o)

    ama.. bakın;

    Mehmet Abi bey de; geç olsun, güç olmasın diyor 'dur kanaatimce..

    ben, anladım o' nu :-)

    - Nelly

    "penguen bonus kafalari hayranlikla tekrar tekrar izledim."

    sayfanızdaki video klip ile aylar önce karşılaşmıştım; Barış Manço 'yu tanıyamadım başta.. hâlâ da, o olduğuna inanamıyorum 'dur aslıda :)

    bu güzel video 'yu izlememize vesile olduğunuz için, size teşekkür ederim :o)

    Mezkur video..

    henüz izle(me)miş olanlar için [ Burada ] duruyor..

    YanıtlaSil
  13. - İbn-i Sina, ve Emir Can bey.. sizlere de bir vesile selâm ederim.. saygılarımla,

    YanıtlaSil
  14. @ibni sina; blogspot, wordpress derken bu defa da "blogcu"ya taşınırsınız heralde.

    @mehmet abi; biz en iyisi cenk abi ile emircan hocadan ümidi keselim, durmayıp yolumuza devam edelim mehmet abi. efsane diye diye adamları efsane yaptık baksanıza...

    @nelly; sorunun muhatabı benden ziyade mehmet abi gibiyse de ben şunu diyebilirim, cenk ünal sevenleri cenk abinin bloglardan uzaklaşmasını istemedikleri için ona "efsane" lakabı taktılar. hepsi bu.

    @siyah zambak; her en kadar yorum sayısı fazlaysa da linkini verdiğim blogcuların bir çoğundan ses çıkmadı gördüğünüz üzere. yine de bereket versin, ne diyelim...

    @kazım mızrak; yorumlarınızla renk kattınız, sağolun...

    YanıtlaSil
  15. Ali bey,
    nasip : ) bakalim. wordpressi terketme gibi bir niyetim yok aslinda, cok islevsel cünkü, bence yani. Ama tr den ulasilamiyor olusu kötü tabi. Bazi yazilarimi eski blogumda, yani blogspottaki adresimde de yayinliyorum.
    ilgililere duyrulur : )

    Kazim bey,
    aleyküm selam : )

    YanıtlaSil
  16. @ibni sina; blogspot yazılarınızı takip etmeye çalışıyoruz.

    YanıtlaSil
  17. bu yazıda ben de zikredilmişim, teşekkür ederim. blogum hala hatırladığınız gibi, ara sıra kapanıyor. bu ara açık ama pek de bir şey yazmıyorum açıkçası.

    ben genel olarak blog dünyasından uzaklaştım diyebilirim. belki de zaten hiç yakınlaşamamıştım.

    kişisel sayfa edinme ve blog yazarı olma eğilimi kolaylaştıkça ve yaygınlaştıkça içinde olduğumuz evren büyüdü, bu arada biz de nisbî olarak küçüldük sanıyorum.

    blog galaksisinde elbet ziyarete değer gezegenler vardır fakat ihtimallerin sayısı o kadar arttı ki okunmaya değer olanın tespiti sorunu ciddileşmeye başladı.

    bloglar belirli konulara odaklansa ya da yazılar etiketlense ve isteyenler etiketlenmelere abone olabilse -mesela alikahya blogundaki politika yazılarına abone olabilsem ve böyle bir yazı yazıldığında bana bir ikaz gelse- bu geniş evrende bize hitap eden metinlere ulaşmamız kolaylaşabilirdi. belki vardır böyle çözümler, benim haberim yoktur.

    selamlar...

    YanıtlaSil
  18. @ryu; hoşgeldiniz. tespitleriniz çok yerinde. sizin teknik (teknolojik) bilginiz benden iyidir diye tahmin ediyorum, bilmiyorum etiketler de ana sayfalar gibi rss beslenmesine konu olabiliyor mu? denediniz mi, ya da bilginiz var mı? böylece belki sizin dediğiniz soruna çözüm bulunabilir belki.

    YanıtlaSil
  19. hoşbulduk efendim.

    blogger'da bu destekleniyor mu emin değilim fakat teknik olarak etiketler de rss beslemesine konu olabilir. bu destekleniyorsa mesela "moral yazıları"na abone olmak istersem bu etiketin sayfasındaki RSS kutusundan link alabilmem gerekir.

    sizin blogunuzda ben RSS kutularına rastlamadım. bu özellik etkin değil mi acaba? yoksa gözümden mi kaçıyor?

    YanıtlaSil
  20. simdi giciklik gibi olmasin da, haberim yok demis zaten ryu, siz neyi soruyorsunuz allaskina?

    YanıtlaSil
  21. @ryu; bloggerın ayarlar sekmesinde site beslemesi başlığındaki seçenekleri "tüm" diye aktif. ancak o bazı bloglarda gördüğüm kutucuklar nasıl çıkartılıyor bilemiyorum. şayet bu konuda bir yardımınız dokunabilirse memnuniyet duyarım.

    @nelly; ryu'nun "haberim yoku"u tevazuan söylemiş olduğunu sonraki yorumu gösterdiğinden sizin sorunuzun cevabı yok.

    YanıtlaSil
  22. "sizin blogunuzda ben RSS kutularına rastlamadım. bu özellik etkin değil mi acaba? yoksa gözümden mi kaçıyor?"

    @

    Merhaba.. sayın Ryu Kun, ve sayın Kahya :)

    Konu ilgimi çekti, hatta epey bi(r) karıştırdım kurcaladım :) IE v7, ve Firefox v2 ile [ Moral Haber ] etiketinin bağlı olduğu sayfayı tetkik ettim..

    ..fakat nafile; araştırmalarım netice vermedi efendim :P

    RSS olarak, bloğun kök dizinindeki sayfa takibe alınıyor.. yâni; bu, anasayfa 'yı referans alan RSS demek oluyor.

    Anladığım kadarı ile.. henüz; etiket 'ler için RSS beslemesi hazrlanmıyor yayınlanmıyor, Blogger.Com tarafından.

    Bu konuda aksi bilgisi olan Lütfen hemen yazsın; yoksa.. sonsuza kadar, sussun :o)

    * * *

    @ İbn-i Sînâ

    merhaba efendim, mukabeleniz için müteşekkir 'im.. ve, bu sebepli; teşekkür ediyormuşum 'dur :)

    * * *

    @ Ali Kahya

    "yorumlarınızla renk kattınız, sağolun..."

    Hoş görü 'nüz olsa gerek bu, sayın Kahya :) ne demişler; Güzel Bakan, Güzel Görür :o)

    * * *

    @ Nelly

    "simdi giciklik gibi olmasin da, haberim yok demis zaten ryu, siz neyi soruyorsunuz allaskina?"

    Ali bey..

    sizinkisi de iş mi yâni; Ryu bilmiyor işte.. niye; çin işkencesi yapıyorsunuz ki şimdi, durup dururken :)

    Nelly..

    Bakın gördünüz mü efendim, Ali Kahya bey de; "haberim yoktur" diyen birisine niye soru sorduğunun farkında imiş :o)

    O da.. meğerse;

    Ryu Kun hakkında, tevâzu yapıyor diye düşün 'üyormuş :))

    YanıtlaSil
  23. @nelly; neye "çok yazık"?

    @kazım mızrak; konuyla yakından ilgilenmenizden dolayı ve dahi sayın nelly'ye yaptığınız izahattan dolayı teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  24. "cevabi yok" diye cok yazik demistim. buyutmeyin bu kadar.

    kazim mizrak, siz ne kadar noktalama isareti israfi yapiyorsunuz oyle :)

    YanıtlaSil
  25. nelly yine ortalığı karıştırmayı başarmış.

    blogger'da kategoriler için nasıl RSS beslemesi oluşturulduğunu buldum.

    eğer ayarlarda besleme seçeneği etkinse, beslemelere linkler şu şekilde (tek satırda):

    http://blogismi.blogspot.com
    /feeds/posts/default/-/etiketadi


    mesela bu blogdaki "moral yazıları" nın RSS beslemesi şurada.

    ali bey, RSS kutucuklarını sayfalarınıza eklemek için bu linkleri kullanabilirsiniz. ana sayfanızın linki de şu (tek satırda):

    http://alikahya.blogspot.com/
    feeds/posts/default

    YanıtlaSil
  26. teşekkürler ryu. fakat rss kutucuklarını sayfaya eklemek için bu linkleri nerede kullanacağımı da sorayım ben.

    YanıtlaSil
  27. şablonda kullanılmalı fakat blogger daha kolay bir yolunu da düşünmüş olsa gerek. kazım bey bilir belki.

    YanıtlaSil
  28. ryu; sizi yeterince yorduk, vaktinizi de aldık, teşekkür ederim. ben de halletmeye çalışırım inşallah. kazım bey de yardımcı olursa ne ala...

    YanıtlaSil
  29. rica ederim. yardımcı olabildiysem ne mutlu.

    YanıtlaSil
  30. hazır bu konulara girmişken, blogunuza bırakılan son yorumların listesini ekleyebilirseniz güzel olur diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  31. @ Nelly

    "cevabi yok" diye cok yazik demistim. buyutmeyin bu kadar.

    ..ben, anlamıştım zâten :))

    kazim mizrak, siz ne kadar noktalama isareti israfi yapiyorsunuz oyle :)

    nasıl olur, ben de az mı kullanıyorum acaba diye düşünüyordum :P

    ! eleştiriniz için teşekkür ederim efendim; şu hâlde.. mesele, tamemen bir prensip meselesi gibi görünüyor..

    * * *

    illâ işin aslına vâkıf olmak isteniyorduysa da, şöyle söyliyeyim :)

    kullandığım noktalama işaretleri, beyin 'in düşünceyi algılama sürecini (process) geliştirmek adına; bilerek, hesab edilerek kullanılmakta 'dır..

    en azından, ben deniz böyle düşünmekteyim.. ümit ederim ki, amacına da hizmet ediyordur ;)

    peki, sizce; ediyor mudur ki (?)

    YanıtlaSil
  32. @ Ryu Kun

    (tek satırda) şeklindeki ikâz 'larınızı.. tebessüm ile karşıladım efendim :)

    ince zekanın inkişafı, örneği gibi duruyorlar.. yerinde olmuş, diyorum ;)

    * * *

    10 Kasım, 2007 01:15 tarihli yazınızda belirttiğiniz bilgilerin doğrulunu têyid ederim !!!

    ne güzel;

    Ali Kahya bey 'in suâl 'de bulunması ile beraber.. sizler sayesinde, ben de yeni bi(r) şeyler öğrenmiş bulunuyorum.

    teşekkür ederim,

    YanıtlaSil
  33. .:.: Ön Söz :.:.

    Bu yazı..

    sayfada RSS konusu ile ilgili süre gelen yazışmaları muhatab alır; ve tabiî, mevzu ile ilgilenenleri.

    Konu ile alâkadar olmayanların, bu uzun, karışık sayılabilecek yazıyı okuması zaman kaybı olabilir !

    Bilginize,

    * * *


    .:.: Mesele :.:.

    "kazım bey de yardımcı olursa ne ala..."

    @ Ali Kahya

    Efendim,

    Mevzuyu şahsen işleyemeyecek olduğumu beyân etmekle beraber; şu web sayfalarından, konuya ilişkin bilgi ve fikir sahibi olabiliriz diye düşünmekteyim:

    http://www.derindusunce.org/
    rss-nedir/


    http://www.altiustutasarim.com/
    abone.php


    http://www.feedburner.com/
    fb/a/home


    * * *

    .:.: Sentez :.:.

    1 - RSS 'in ne olduğunu bilen; siden.. sadece ve sadece RSS bağlantı adresleslerini ister !!!

    2 - RSS 'in ne olduğunu bilmeyene de.. bunu anlatmalı; Derin Düşünce 'nin hazırlamış olduğu yazıyı kaynak göstererek özetini alabilirsiniz;

    veya, siz ne anladığınızı yazıp.. kendi beğenize göre bir RSS bilgilendirme yazısı hazırlayabilir 'siniz.

    Böylelikle.. RSS adreslerinizin ne işe yarayabileceğini bilen bir kitle ortaya çıkar / çıkabilir.

    3 - Neticede.. RSS bağlantı adreslerinin ne işe yaradığını bilen kimseler; belirli etiketlerdeki sayfalara, veya sitenin tamamını ihtiva eden RSS sayfasına abone olurlar.

    Bu aboneliğin nasıl olabileceği.. yukarıda bağlantısını verdiğim ilk iki sayfada anlatılmış görünüyor.

    Mozilla Firefox, Microsoft Internet Explorer v7 de bu işi hâlledebiliyor diye biliyorum.

    * * *


    .:.: Çözümleme :.:.

    Şimdi bu RSS adreslerini şablona nasıl yerleştireceğiz sorusu ile ilgilenelim:

    Bu konuda şöyle bir kod hazırlanabilir.

    1) RSS resmi (image) ilgili Etiketin sağ (veya sol) tarafına yerleştirilir;

    2) bu resim 'e ya da ikona.. ilgili Etiketin RSS bağlantısı tahsis edilir;

    3) RSS resmi, Feed Burner. Com sitesinde şuradan temin edilebilir; ya da bu resim 'i blogger hesabınıza yükleyebilirsiniz;

    ve.. resim 'e tahsis edilen bağlantı adresini, hazırlayacağınız HTML kodunda kullanabilir 'siniz.

    4) Şablonu 'nuzda Widget kullanıldığı için; bu işlemleri.. mevcut Etiketler 'e müdahale ederek yapamazsınız;

    çünkü.. mevcut etiketler şablonda görünmez diye biliyorum.

    bu sebeple de; Side Bar 'ın en altında.. ya da, size göre uygun bir yerinde; yeni bir başlık açarak (örneğin Etiketler için RSS) hazırlayacağınız HTML kodunu.. buraya yapıştırmalı 'sınız.

    5) Buna göre şöyle bir manzara ile karşılaşırız:

    Etiketler için RSS

    # Moral Yazıları
    # Benden
    # İstanbul
    # Seyahat
    # İktibas
    # Tanıtım
    # Kültür - Sanat
    # Siyasi

    ve sair !!

    Burada,

    "#" işareti, RSS resim bağlantısını temsil ediyordu.

    İ, ı, ü gibi Türkçe karakterlerin URL 'deki yazılışlarının farklı olduğuna dikkat ediniz.

    * * *


    .:.: Son Söz :.:.

    Yarar - Zarar ilişkisi hesap edildiğinde; bu çalışmayı.. boş bir zamanda yapmakta fayda var. Çünkü astarı yüzünden pahalıya mâl olabilir gibi görünüyor.

    Bu takdiri, tasarrufu sayın İlgili 'ye bırakıyorum.

    * * *


    .:.: Dipnot :.:.

    Şu günlerde internet 'e bağlanmakta problemlerim, ve zaman konusunda yoğunluğum olması hasebiyle;

    gelebilecek muhtemel soruları İkincil Önem 'de görüp cevapsız bırakabilme hakkımı, saklı tutarım.

    Saygılarımla,

    YanıtlaSil
  34. Kâzım Bey açıklamalarınız ve tek satırlık ikazlarım hakkında yaptığınız yorumlar için teşekkür ederim.

    Bu postanın asıl konusundan hayli sapmış olduğumuzun farkındayım fakat hoşgörünüze güvenerek son yorumların blogger'da nasıl ekleneceğine dair rastladığım bir linki eklemek isterim.

    Bu arada, ben Wordpress kullanıyorum.

    Saygılarımla...

    YanıtlaSil
  35. "son yorumların blogger'da nasıl ekleneceğine dair rastladığım bir linki eklemek isterim."

    @ Ryu

    Olumludur, faydalı bir paylaşım ;)

    YanıtlaSil
  36. @ryu&kazım mızrak; yorumlarınız, önerileriniz ve yardımlarınız için teşekkür ederim.

    rss konusu biraz uğraştırıcı durduğundan şimdilik askıya aldım.

    son yorumlar önerisi ise düşündüğüm ancak nasıl yapmam gerektiği hususunda bilgim olmadığından üzerinde durmadığım bir konuydu. verdiğiniz linkteki yazıya gelen yorumlardan birinde verilen bir başka link oldukça basit bir yolla o konuyu halletmemi sağladı ancak türkçe olmayışı ve yazı başlıklarındaki türkçe karakterlerden dolayı yazılara verilen linkte eksik karakter kullanması, üzerinde durmamı gerektiren bir husus olarak yerini koruyor.

    post asıl konusundan hayli sapmış da olsa düşünce ve önerileriniz benim için önemli olduğundan bu durumu hoşgörü ile karşılarım, karşıladım da. aynı minval üzere devam da edebilrsiniz...

    YanıtlaSil
  37. @ Ali Kahya bey, anlayışınıza ve ilginize teşekkür 'lerimle..

    Allah'a ısmarladık,

    * * *

    .:.: Dipnot :.:.

    Son Yorumlar bölmesi işlevsel görünüyor, ve gerçekten çok güzel olmuş..

    Tebrikler,

    YanıtlaSil
  38. teşekkür ederim kazım bey.

    allaha ısmarladık demenizin nedeni bir daha uğramayacağınızı mı belirtiyor yoksa bir yerlere mi gidiyorsunuz, hayırdır inşallah?

    YanıtlaSil
  39. "allaha ısmarladık demenizin nedeni bir daha uğramayacağınızı mı belirtiyor yoksa bir yerlere mi gidiyorsunuz, hayırdır inşallah?"

    @ merhaba sayın (Ali) Kahya..

    Yolculuk vardı o günlerde, elhamdülillah.. gittik, geldik :)

    Burdur 'da askerliğimin acemilik sürecini tamamladım, şimdi sırada usta birliği var.. yedi günlük dağıtım iznimden sonra; yine postalları giyeceğim :o)

    Bu ziyaretim vesilesi ile.. mübarek Kurban Bayramınızı tebrik eder kutlarım efendim.. Rabbim, gönlünüzü neşe ile doldursun; varlığınızı, sevdiklerinizle beraber bir safta tutsun.

    Âmin,

    YanıtlaSil
  40. @kazım mızrak; allah kolaylıklar versin diyelim. hayırlı tezkereler diliyorum. bu münasebetle sizin de bayramınızı tebrik ediyorum.

    YanıtlaSil
  41. "allah kolaylıklar versin diyelim. hayırlı tezkereler diliyorum. bu münasebetle sizin de bayramınızı tebrik ediyorum."

    @

    . .. ecmâin,

    YanıtlaSil