5 Haziran 2007

Nablus Künefesi

Künefe denilince benim aklıma Hatay gelir. Eminim bir çok kişi için aynıdır. Ancak uluslararasında da öyle mi acaba?

Künefe kültürümün çok iyi olduğunu sanırdım ancak bundan bir süre önce Ürdün'e giden bir yakınımın getirdiği Nablus künefesini yediğimde künefe konusunda öğrenecek daha çok eksiklerimin olduğuna kanaat getirdim. Tabi aynı ortamda bulunan bir başka dostun hac yolculukları esnasında sırf bu künefeyi yemek için trafik keşmekeşi ile meşhur, girildiğinde çıkmanın saatler aldığı Ürdün'ün başkenti Amman'a uğrayıp sadece bu tatlıyı üreten meşhur satıcısını bulup yediklerini anlatınca ben olayın ehemmiyetini daha bir başka kavradım.

Nablus ve künefesi için yaptığım google araştırmasından Selma Şevkli'nin Filistin Günlüğü başlıklı yazısında künefenin memleketi diye bahsedildiğini gördüm. Nablus için özgür ansiklopedide ufak bilgiler var. Ve Radikal gazetesinden Ayşe Karabat 2002 yılında aynı künefeden bahsetmiş.

Evet, gerçekten de çok farklı bir tad Nablus künefesi. O tadın farklılığı nerden işin doğrusu ben tam anlayamadım. Sanırım bizdeki künefeden farkı iki kat arasına peynir değil de sadece bir kat peynir bir kat kadayıf yapılmış gibi. Neyse, bunu da artık portakal ağacından öğreniriz.

Her şeye rağmen ben annemin künefesini özledim.

11 yorum:

  1. onceki posta ilgi pek olmamis, agzimiz tatlansin dediniz galiba :)

    ben de sogukolukta yedigim kunefeleri cok ozledim, heralde cocuktuk diye ayri bir tadlar birakti

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı sabahlar Ali Bey Kardeşim
    Önceki yazımda "Anlayışlı Kaynana" yazısını okudun sanırım...
    Artık özlem bitti mevcutla iktifa edip önüne gelene çok güzel olmuş deyip haline şükr edeceksin :-)
    Eee şimdi hür ve özgür de değilsin :-)
    İki de bir Annemin yok "yemeğini özledim" yok "künefesini özledim" dersen ortalık karışabilir :-)
    Benden söylemesi

    YanıtlaSil
  3. Hayırlı sabahlar Mehmet Abi,
    Yazınızı bahane ederek buradan kayınvalideme seslenmek istiyorum:
    Anne;
    güzel yemeklerinizi, muhteşem künefenizi, şahane içli köftelerinizi kısacası hepsini özledim.
    Ama en çok güler yüzünüzle tatlı dilinizi özledim.Ellerinizden öperim.

    YanıtlaSil
  4. Hayırlı Günler Efendim
    Ne mutlu böyle ailelere
    Ne mutlu böyle gelinlere sahip olan anlayışlı şefkatli ve merhametli kayınvalidelere
    Ne mutlu böyle kayınvalideye sahip olan saygılı gelinlere....
    Bu anlayışınızdan dolayı sizleri tebrik ediyorum
    Örnek insan ve aile olmak bu olsa gerek
    Rabbim sizlerden razı olsun dünya ve ahiret saadetleri versin
    Laf aramızda yazıda yazılan böyle marifetli ve hoşgörülü kayınvalide de özlenir hani....
    Övünerek demeliyim ki Allah razı olsun ondan benim kayınvalidem de en az bu hasletlere sahip....:-)
    Ne mutlu onlara ve bizlere....

    YanıtlaSil
  5. MAŞAALLAH,MAŞAALLAH ALLAH MUHABBETİNİZİ ARTTIRSIN.CAN

    YanıtlaSil
  6. Hayırlı Cumalar
    Blog alemi galiba yaz tatiline mi gitti acaba?
    Ne burda ne başka yerde kimsecikler yok...
    Allah sonunu hayr ede....
    Yoksa başka bi şey mi var acaba bilmediğim :-))

    YanıtlaSil
  7. @murat özdemir; evet murat, öyle yazılara ne yazık ki blog aleminde pek rağbet olmuyor. tatlı yiyelim tatlı konuşalım demiştim. ayrıca soğukolukta yediğin künefelerin tadını da tahmin edebiliyorum.

    @mehmet abi; henüz oklava tecrübem yoksa da az çok tedbir alacak kadar tecrübem var :) dolayısı ile o son cümleyi yazarken "olur" alarak yazmıştım, nitekim size cevaben yazılan yorumdan da bu anlaşılıyor.

    @emirdağ çiçeği; beni rahatlattığın için teşekkür ederim ;)

    @mehmet abi; teşekkür ederiz.

    @can; amin, amin.

    @mehmet abi; hayırlı cumalar mehmet abi. bildiğiniz bir şeyler vardır sizin mehmet abi ;)

    YanıtlaSil
  8. yaz gunu sutlu tatlilar tercihimizdir. soyle dondurmali puding falan ;)

    YanıtlaSil
  9. Hmmm sizi anlıyorum Ali Bey...
    Doğru Olursuz iş yapılmamalı :-)
    Ne diyelim Allah Olurunuzu ve muhabbetinizi artırsın...
    Bu arada bildiğim bişey varsa hayat sürprizlerle doludur ve;
    Cenk Bey de sürprizleri sever :-)
    Selamlar

    YanıtlaSil
  10. @nelly; haklısın. fakat işin ilginç yanı nablus yılın her mevsimi sıcak bir yer ve insanlar orda bunu yiyorlar.

    @mehmetabi; biz tecrübeli abilerimizden destek alıyoruz mehmet ebai :)

    YanıtlaSil
  11. Ahhh Ali Bey kardeşim ahhhh
    Ne sen sor ne de ben söyleyeyim
    Bir zamanlar Cenk Ünal vardı
    Bir kayboldu Pirrr kayboldu
    Kim bilir şimdi nerdedir ne haldedir
    Ne yer ne içer garibim...
    Sahi nerde bu adam yahuuu!..
    Şaka maka blog aleminden yok oldu
    Umarım dağ bayır, köşe bucak dolaşmıyordur :-)
    Allah selamet versin ne diyelim
    Kolay gelsin O na...
    Bu arada kulakları çınlamışmıdır acaba umarım çınlamıştır Cenk Unal Beyin kulakları:-)
    Bizi duyacak kulağı kaldıysa :-)
    Sanırım eğer zamanı ve imkanı olsaydı ondan ne tecrübeler ne destekler alınabilirdi :-)
    Yeni yeni tanıdık blog aleminde Cenk Beyi ama kısa sürede kaybettik
    Geç kaldık Ali bey geççç...
    Cenk Beyi kaçırdık..
    Geçmiş olaa...
    Bir daha zor ele geçer...
    Allaha emanet olunuz...

    YanıtlaSil