18 Ocak 2007

Saf Tutma Adabı

Cemaat ile namaz kılma alışkanlığı azaldığından namazda saf tutma adabı da unutuldu. Mesela sadece iki kişiyle kılınan cemaat namazlarında imamın hemen sağında durulur ki bunun amacı saf halinde olabilmektir. Saf ise birlikteliği temsil eder. Oysa böyle durumlarda imamın sağında durması gereken kişi şimdi sağda ama çok arkada duruyor. Halbuki imamın topuk hizasının gerisinde olması yetiyor. Yine böyle durumlarda cemaate yeni biri katıldığında imamın sağında duran arkaya kayar ve gelen yeni şahısla imamın arkasında saf tutar ama bunu uygulayan da yok şimdi.

Bunlar nerden aklıma geldi? Önceki gün mailime gelen komik videoyu izleyince. Malum olduğu üzere yine saf tutma adabından biri de arka safta tek durmamak olduğundan cemaate sonradan gelen biri ön safta yer bulamadığında önden birini hafiften arkaya çeker veya işaret eder ki arkada iki kişi olunsun. Peki,
izleyelim bakalım, yeni gelen şahıs ne yapmış?

4 yorum:

  1. Allah hayrını versin Ali Bey
    İnan video filme çok güldüm
    Acaba gerçekten yaşanmış mı bu olay yoksa kamere şakası mı?
    Gerçekse Allah islah etsin.

    YanıtlaSil
  2. Bu video gerçekten çok komik.Aslında trajikomik desek daha doğru olur ama,sanki bana bir hinlik varmış gibi geldi:)

    YanıtlaSil
  3. mehmet abi ben de bilmiyorum ya gerçek mi değil mi? ama cemaate sonradan iştirak edenin hal ve hareketlerini izlediğimizde işin açıkçası bana çok da oyunmuş gibi gelmedi, herif biraz cins :)

    emircan hocam, haklısın. hinlik var gibi :)

    YanıtlaSil