19 Aralık 2006

Cumhurbaşkanlığı Anketi

Cumhurbaşkanlığı konusu Türkiye'de her zaman sıkıntı oluşturur. Atatürk'ten sonraki hemen her Cumhurbaşkanlığı seçiminde ciddi sıkıntılar atlatılmış, bazıları ise darbe mahsulü olmuştur bu seçimlerin.

Benim kuşağımın hatırladığı seçimler eskilere nispeten daha rahat geçmişse de 7 yıllık süresi dolmaya 1 yıl kala spekülasyonları başlar. Oysa Anayasa'nın
101 ve 102. maddeleri Cumhurbaşkanında olması gereken vasıflarla nasıl seçileceği hakkında detaylı bilgileri verir. Demokrasiyi hazmedebilmiş her kişi ve kurum bu maddeleri bir defa okusa problem kalmayacak.


Ben de bir süredir bir anket düzenledim. Ankette saydığım bazı isimler Anayasa'nın ilgili hükümleri uyarınca Cumhurbaşkanı seçilemiyor da olsalar ben o isimleri de koydum. Neticede Cumhurbaşkanı seçmeye muktedir bir güç ya da sayı Anayasa'nın o maddelerini de değiştirmeye yetecek bir güç ve sayıdır. Ankete katılanların % 16'sı gönlümde başka biri var demiş. Doğrusu ben o seçeneği tıklayanların gönüllerinde kim olduğunu öğrenmek isterim. İşte fırsat, buyrun, burada paylaşalım; isimleri ve fikirlerimizi...

5 yorum:

  1. Ali Bey,kendi adıma söyleyeyim de rahatlamış olayım.
    Açıkçası biraz espiri olsun ve renk gelsin düşüncesiyle ben iki tezat şahsiyete oy vermiştim.
    Bu oylamanın ciddi ele alınacağını bilseydim,daha bir dikkat ederdim. :-)

    YanıtlaSil
  2. cenk abi bir daha lütfen anketlerimize saygılı olalım :)

    zeki alasyayı da başbakan yapalım murat :)

    YanıtlaSil
  3. metin akpinar cevabina koptum. dikkat ediyorum buraya ne zaman baksam murat ozdemir yorumlari beni cok gulduruyor.
    size soyluyorum ali bey siz duyun murat bey gibi oldu ;p

    YanıtlaSil
  4. ben de murat gibi bir yorumcumun olmasından her zaman memnuniyet duyuyorum. güldürüyor, güldürürken de düşündürüyor.

    YanıtlaSil