1 Ekim 2006

Yol

Evet, orda uzaklarda bir yerlerde bir köy var ama o köy bizim köyümüz değil. Gidip gezdim, tozdum ama o köy asla bizim köyümüz değil.

Doğru, bir de ev vardı orda. Fakat o ev de bizim evimiz değil. Hatta o evde kaldım ben, yattım da ama o ev bizim evimiz değil.

Sesi de hatırlıyorum. Bir ses vardı. Duydum o sesi. Fakat bizim sesimiz değildi o ses.

Çıktığım ve indiğim dağ vardı bir de. Uzaklarda. O dağ da bizim değildi.

Yol! O yol bizim yolumuz işte. Dönmesek de varmasak da. Dönsek de varsak da. Gitsek de gelsek de. Gitmesek de gelmesek de. Gitsek de gitmesek de. Gelsek de gelmesek de. Bitse de bitmese de. O yol bizim yolumuz ve yolculuğumuz devam ediyor.

5 yorum:

  1. cok tayfun taliboglu gordum sizi sayin kahya :)

    YanıtlaSil
  2. Yol resmi güzel.O yolda yalnız ve sabahın erken saatinde ileriye doğru yürümek isterdim.Elimde bir azık sepetiyle.
    Acaba yolun ilerisinde nasıl yerler vardır?

    YanıtlaSil
  3. Orda bir köy var, uzakta
    O köy bizim köyümüzdür.
    Gezmesek de, tozmasak da
    O köy bizim köyümüzdür.

    Orda bir ev var, uzakta
    O ev bizim evimizdir.
    Yatmasak da, kalkmasak da
    O ev bizim evimizdir.

    Orda bir ses var, uzakta
    O ses bizim sesimizdir.
    Duymasak da, tınmasak da
    O ses bizim sesimizdir.

    Orda bir dağ var, uzakta
    O dağ bizim dağımızdır.
    İnmesek de, çıkmasak da
    O dağ bizim dağımızdır.

    Orda bir yol var, uzakta
    O yol bizim yolumuzdur.
    Dönmesek de, varmasak da
    O yol bizim yolumuzdur.

    ahmet kutsi tecerin bu şiirini okuduğumda hep böyle düşünürdüm. o köy, o ev niye bizim diye... hayatın yalan olduğunu gördüğümüz halde... olsa olsa bizim olan sadece yol olabilirdi; hayat yolu... kabir istasyonundan geçip öbür dünyaya giden bir yol... o yol bizim desek de demesek de bir gerçek...

    yorumlarınız için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. Allah, tuttuğumuz yolu da yolculuğumuzu da yolun sonunu da hakkımızda hayırlı kılsın inşallah. bahriyeli

    YanıtlaSil