17 Eylül 2006

Hatay'da Kahvaltı

Hatay’ın kahvaltı kültürü diğer Anadolu şehirlerimizden biraz farklılık gösterir. Özellikle de gördükleri her şeyin üzerine veya etrafına zeytinyağı dökerler ki bu biraz da zeytinciliğin yaygın olmasından ileri gelir. Aklıma gelenleri söyle bir sıralayacak olursak;

Süzme yoğurt; nasıl yapıldığını tarif etmeye gerek yok. Süzme yoğurt pul biberi ve kuru nane ile süslenip üzerine zeytinyağı dökülerek servis yapılır.

Tuzlu yoğurt; keçi sütünden mayalanan yoğurt tahta kaşıkla sürekli karıştırılıp tuz eklenerek iyice pişirilir. Bu da süzme yoğurt gibi servis edilir. Bunun ayrıca çorbası da yapılır.

Kuru bakla veya ezmesi; iç kabukları çıkmış kuru baklanın haşlanarak, soğan, maydanoz gibi salatalık malzemelerle süslenip zeytinyağı ev nar ekşisi eklenerek servis edildiği de oluyor,
burada bulacağınız tarifte olduğu gibi de servis ediliyor.

Sürk; Arapçada çökelek anlamına geliyor. Çökeleğin çeşitli baharatlarla zenginleştirilerek armut şekli verilip üzerine tülbent örtülerek gölge bir yerde 3-4 gün kuruması sağlanıp taze olarak veya bir süre bekletilip küflendirildikten sonra yine üzerine zeytinyağı dökülerek tüketilen bir üründür.

Zahter; ana maddesi bildiğimiz kekiktir. Kuru kekiğin baharatlarla zenginleştirilip karıştırılmasından elde edilir ve zeytinyağına bandırılan ekmekle birlikte tüketilir.

Evet, yukarıda da belirttiğim gibi bunlar ilk aklıma gelenler. Hatay’ın kahvaltı harici yemek kültürü için de
şu adres doyurucu olabilir.

9 yorum:

  1. zamanlamanız çok iyi oldu,bugünlerde hatayın kahvaltısını öyle özlüyorum ki,her sabah sayıklıyorum.hususan hatayda bir hatice teyzemiz var,yemekleri çok nefistir.iki gündür hatice teyzeden öğrendiğim bir kahvaltılık tarifi vardı onu yapıyorum,hatta akşam yemeği yerine bile yapıyorum.her ne kadar onun ki kadar olmasa da çok lezzetli oluyor.

    YanıtlaSil
  2. Bol zeytinyağlı,bir kahvaltı mı yapsam acaba?Zamanıda değil ama:)Ne yapayım iştahımı açtın bu saatde:)

    YanıtlaSil
  3. s.z. merka ettim şimdi bu hatice teyzeyi ve tarif ettiği kahvaltılığı. bilgilendirirseniz hataya gittiğimizde ziyaret edip yiyelim şu hatice teyzenin kahvaltılığından.

    emircan hocam, afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  4. ali bey öyle herkese nasip olmaz hatice teyzemin kahvaltılıkları..

    YanıtlaSil
  5. surk'e ben de asinayim sogukoluk yazlarinin 5 caylarindan, ama sanirim surk disinda bir ismi de vardi

    YanıtlaSil
  6. sevgili murat, uzun yıllardır ben de ayrıyım hatay'dan. bundan olsa gerek ben de hatırlayamadım.

    YanıtlaSil
  7. s.z. biz de hatay'a gittiğimizde önümüze çıkan herkese hatice teyzeyi sorarız. nasıl olsa bir tanıyan çıkar.

    YanıtlaSil
  8. Kıymetini bilene annemin ellerine sağlık

    sizinde yüreğinize sağlık

    iyi çalışmalar

    YanıtlaSil