17 Eylül 2006

Yazık

Yazık bizlere, yazık bu müslümanlara... Niye böyleyiz? Neden oyunlara geliyoruz hemen? Yoksa ben mi yanılıyorum? Bir karikatür yüzünden aylarca yaşanan tartışma ve sonuçta kaybeden müslümanlar... Danimarka bir şey kaybetmedi; iki üç adet Danimarka malını protesto ederek Danimarka zarar mı etti sanıyoruz? Oysa müslümanlar ufak bir kıvılcımla nasıl galeyana getirilebiliyor, tüm dünya bunu gördü. Bir gösteri yürüyüşünde bile müslümanların kendi aralarında ahenk sağlayamadıklarını gördü dünya.

Bir kaç gündür süregelen Papa'nın sözleri ile ilgili tartışmalar... Somali'de öldürülen rahibenin haberini görünce içim sızladı. Nasıl da sonuç alıveriyorlar hemen. Daha bir ay önce dünya kamuoyunda müslümanların mağdur olduğuna yönelik bir intiba oluşmuştu, Lübnan'da yaşananlardan ötürü. İşte tek bir sözle ve tek bir infial ile ufacık bir olumlu gelişme nasıl da sonlandırılıyor?

Eğer Allah'ın vadettikleri olmasa, Kur'anı okumasam, şu müslümanlara bakarak ümitsizlik girdabına gireceğim ama şükürler olsun ki okuyorum, biliyorum ve inanıyorum. Yusuf İslam'a atfedilen söz ne kadar doğru; "eğer" diyor, "İslam'ı öğrenmeden, önce müslümanları tanısaydım bu dinle müşerref olamazdım"

NOT:
Bu yazıyı yoruma kapattım. Şu ana kadar yazılanlardan ve okunanlardan herkes anlayacağını anlamıştır diye umuyorum. Papa hadisesi karşısında almamız gereken tavrı konuşmamız gerekirken gereksiz tartışmaların adresi olmaya rıza gösteremedim.