15 Eylül 2006

Özlem

Özlemek için önceden görmüş olmak mı gerek?

12 yorum:

  1. evet gönül gözüyle görmek şart..

    YanıtlaSil
  2. görmediğin bir şeyi özlemek olamaz heralde,ancak hayal edilebilir ve hayal ettiğin şeyi de arzu etmek olabilir bence.

    YanıtlaSil
  3. ben haleye katılıyorum. şehadeti tatmadığı halde özleyen insanlar var, ya da Rasulullahı dünya gözüyle görmediği halde..ya da Allahı..

    YanıtlaSil
  4. "önceden görmüş olmak" ifadesinden ben gonul gozuyle gormek'i cikaramiyorum.

    anonymous gibi dusunmustum ama tdk ozlemek'e "kavuşmayı istemek" anlami da vermis. yani hayal ettigimiz seye kavusmayi istememiz de ozlememiz oluyor.

    bu durumda
    el cevab: hayir.

    ozlemle gozlem bagdasmak zorunda degil. onceden gormedigimiz bir seyi ozleyebilecegimiz gibi, ozledigimiz seyi gormek istemek zorunda bile degiliz.
    kaldi ki ve takdir edersiniz ki ne oncesinde ne sonrasinda gorme ihtimalinin olmadigi fazlasiyla soyut seyleri (hisler gibi) de ozleyebilmekte insanoglusu.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba,

    Bana göre özlemek için önceden görmeye yani bilmeye, tanımaya, haberdar olmaya gerek vardır.Bilgisini bilmediğin, varlığından haberdar olmadığın hiç bir şeyi özleyemezsin.Sadece varolan bilginin oranı özlemin oranını etkileyebilir.Hayırdır?Bir özlem hali mi vuk'u buldu sizde ?

    Mutlaka biliyorsunuzdur.Ladybird hanımefendinin destekleriyle bir etkinlik başlattık.Ve mürekkep yalamış, mektep görmüş ve tavsiye edilen bir avukat* olmanız sebebiyle sizi etkinliğimiz içerisinde görmek isteriz.

    Selamlar...


    *Sitenin hukuki işleri çıkabilir:p

    YanıtlaSil
  6. özlem duygusu nedir?elle tutulan bir şey mi?Hayır.Yani bir his,duygudur.Peki özlenen nedir?Çeşit,çeşit.Dolayısıyla sorunuzun cevabıda özlenen unsurun muhtevasına göre değişir.

    YanıtlaSil
  7. yorumlarınızla katkıda bulunduğunuz için hepinize teşekkür ediyorum.

    benim kendi kanaatim de özlemek için görmüş olmak şart değil.

    YanıtlaSil
  8. insan istidadat-i kulliye lisanyla bu alemde feveran edip vatin-i
    aslisini, acz ve fakr cenahiyla bir kadir-i rahimi, kalbindeki muhabbet-i
    binihaye ile mahbub-u hakkiyi, fitratindaki fena ve zeval ve ayriliklar iztirabi ile beka
    ve saadet ve vuslati özlemekte. gorulenler ozlenenler icinde kac okka
    tutarki acep..

    YanıtlaSil
  9. amenna ve saddekna sevgili anonim. ne güzel bir hitam oldu bu post için. allah razı olsun.

    YanıtlaSil
  10. Görmekle sınırlarsak âma olan insanlara özleyebilme yetisini yüklyemeyiz, göz sadece bir duyu organımız ancak bana öyle geliyor ki en duyarlı duyu organımız adı hiç anılmayan sezi, önsezi, his yani kalbimizin gerçekleştirdiği duyu faaliyetidir. Zaten biz gördüğümüzü değil sevdiğimizi özlüyoruz öyle değil mi?

    YanıtlaSil
  11. adnancığım, çok güzel, farklı bir bakış açısı sunduğun için sana çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  12. almanyadan giren sevgili okuyucu, en sonunda dayanamadım yazdım; bu postada veya yorumlarda sizin dikkatinizi çeken nedir? sadece bu posta bakıp çıkıyorsunuz, çok merak ettim.

    cevabınızı mailime yazabilirsiniz.

    YanıtlaSil