13 Eylül 2006

Emsal Karar


Tüketici haklarından daha önce bahsetmiştim. Ben de bir tüketici olarak yaz başında ilgili mercilere müracaat ettim ve önceki gün neticesini aldım. Karar lehime çıktı. Kısaca konuyu açıklayacak olursak; bankaların çoğu vadesiz hesaplardan her yıl iki takistle "hesap işletim ücreti" veya benzer bir başka ad altında para almakta. Örneğin Akbank bu yıl toplam 38 YTL para kesti hesap sahiplerinden. Tamamen haksız, hukuki, kanuni ve sözleşmeye dayalı hiç bir mesnedi olmaksızın kesiliyor bu para. Rakam küçük de olsa haksız bir kazanç elde ediliyor olması can sıkıcı. Benim hesaptan da kesilince biliçli bir tüketici olarak Tüketici Hakem Heyetine müracaat etmem gerektiğini düşündüm. Neticede haklı görüldüm ve 15 gün içinde itiraz etmezlerse karar kesinleşecek. İtiraz etseler de mahkeme aşamasında da kazanacağımdan emin olduğum bir dava.

Bu kararı buraya eklememin nedeni emsal bir karar olması. Kim bilir kaç kişi aynı halden muzdariptir. En azından bir faydam olur düşüncesi ile paylaşmak istedim.

5 yorum:

  1. çoğu kimse bunu bilmiyordur eminim veya dikkat etmiyorlardır.örneğin ben bilmiyordum.haksız kazanç için bir örnek daha.paylaşim için teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. kredi kartımdan üyelik bedeli 25 milyon kesildi çok canım sıkıldı. fazla birşey değil ama olsun. o kadar harcama yapılıyor birde üstüne para kesiliyor. itiraz etsem nasıl nereye itiraz edeceğim. kartı kapatmaya karar verdim. nakit harcama yapacağım artık.

    YanıtlaSil
  3. blogun amaçlarından biri bu tür konularda bilgilendirme sağlamaktı. bunu sağladısyam ne mutlu bana.

    sayın gülce, sizin dediğiniz konu biraz farklı. çünkü kredi kartı üyelik bedeli genelde sözleşmede yer alır. siz o sözleşmeyi imzaladığınız için ödemekle yükümlüsünüz. ya da sözleşmeyi feshetmeniz, yani kredi kartını iptal ettirmeniz gerekir.

    YanıtlaSil
  4. Ali bey ben hala öğrenciyim ama benden hesap kesim ücreti kesmişler bunun için öğrenci belgemi götürüp hala öğrenci olduğumu belirtirsem kesilen parayı geri alabilirmiyim? bilgilendirirseniz çok sevinirim.
    Filiz

    YanıtlaSil
  5. @filiz; kesinlikle alabilirsiniz. öğrenci olmasanız dahi mücadele ederek almak mümkünken öğrenci olduunuz halde kesilenleri almanız çok daha kolay olacaltır.

    YanıtlaSil