14 Mart 2006

Gelincik

“Sevgili hocam;

Biz sizin kalbinizi kıran saygısız sevgisiz öğrencileriniz. Kızınca güzel kızıyorsunuz ve ben hep sizin kötü öğrencisiniz olarak sürecem. Çünkü ben sizin en kötü öğrencinizim. Ama siz siz varya siz en güzel öğretmensiniz Ama ben ve arkadaşlarım size laik olamadık ve ben çocuk bebeğim ya sizin dersinizi anlamayan öğrencinizim. Ben böyle anlıyorum Her zaman dediğiniz için… Ama sunu bilin ben kötü çocuk, bebek, saygısız, sevgisiz öğrenciniz olsam bile sunu bilin… BEN SİZİ BİR ÖĞRETMEN OLARAKTA BİR ADAM-İNSAN OLARAKTA SEVİYORUM VE SEVECEM…”

Henüz 11 yaşında bir talebemin tamamen duygusal ölçülerle kaleme alınmış değerlendirmesiydi okuduğunuz… biraz ümitsizlik, biraz kırgınlık, az biraz da sitem; ama en çok sevgi içeren bir değerlendirme…

Bol bol dil yanlışlıkları dikkatinizi çekmiş olabilir, Eee yurt dışında dünyaya gelmiş ve 6 yaşında Türkiye’ ye gelmiş birinden ancak…

Tabi bir de duygusallık dikkatinizi çekmiştir… Hafta içini annesinin yanında hafta sonunu da babasının yanında (tabi yurt dışında değilse) geçiren anne-baba ayrı bir ailenin küçük Hatice’ sinden ancak bu kadar…

İşin garibi Hatice en sevdiğim ve alakadar olduğum öğrencilerdendir… peki onu hayata ümitsiz bakmaya ve hayatta narin bir çiçek gibi kırılgan olmaya iten neden sizce nedir? Tabi buna neden olanlar da pişmandır herhalde ama bu, Hatice’nin hayatındaki, hayata ümitli bakma duygusunu geri getirir mi?

En önemlisi de Hatice’nin, benim cevaplamaktan aciz kaldığım, sorusuna cevap verebilir mi? “ Hocam, neden babalar hep çocuklarını bırakıp giderler?”

Fatih İŞGÖREN

6 yorum:

  1. FATİH'CİM;ÇOK KUTSAL BİR MESLEK İCRA EDİYORSUN.KÜÇÜK BEDENLERİN GENİŞ DÜNYALARINI KEŞFEDİYORSUN,ONLARA IŞIK,REHBER OLUYORSUN.ONLARIN GÖZÜNDE SEN BİR NUMUNE-İ İMTİSALSİN.ÇOCUKLARIMIZ SANA EMANET.

    YanıtlaSil
  2. mevlam yorumunuzdaki düşmcelere liyakat kesbetbeyi bana nasib etsin inş... tesekkur ederim can abi.

    YanıtlaSil
  3. Bence çok güzel bir yazı olmuş...Çok güncel bir mevzuyu ele almış fatih bey...Zaten yazılarında da görüyoruz;Çok derin düşüceli bir kişi kendisi.Yeni yazılarınızı beklioruz...

    YanıtlaSil
  4. Cocuklarin dunyasi anne ve babadan ibarettir..Biri cocugun hayatindan ciktiginda dunyasi yikilir..cocugun ic dunyasinda ne firtinalar kopar neler hisseder? biz buyuklerin anlamasi cogu zaman imkansizdir..cocuk duygularini, dusuncelerini disa vuramadiginda ya hircinlik ya huysuzlukla yahut tamamen ice kapanarak belli eder ruh halini..

    buna neden olanlar pisman olmustur herhalde demissin fatih kardes..genelde pismanlik mi yoksa eslerin ayrilik sonrasi "ohh kurtuldum" dusuncesi mi hakim bilemiyorum..

    Bu yuzden iste cocuk egitiminin baslangic suresi bebek dogduktan sonra, yahut anne karninda degil evlilik oncesine dayaniyor..secilen es'de aranan ozelliklerin onemini bu durumlarla karsi karsiya kaldigimizda idrak edebiliyoruz..

    sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. sevgili ladybird' e güzel degerlendirmesi için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  6. Öncelikle çok güzel yazılar yazıyorsunuz.Ele aldığınız konular sizin ne kadar düşünceli ve içten olduğunuzu gösteriyor.Ben özellikle Anne Evde Misin 'i beğendim.Yazıda ki karşılaştırmaları ise konuya ayrı bir güzellik katmış.Öğretmenimle gurur duyuyorum :-)

    YanıtlaSil