5 Ekim 2010

Başörtüsü meselesi

Bilindiği üzere YÖK İstanbul Üniversitesi'ne bir yazı göndermiş ve disiplin kurallarına aykırı davranan öğrencilerin derse girmişse çıkartılamayacağı, öğretim üyesinin derse devam edeceği, gerekirse tutanak tutup dekanlığa durumu bildireceğini belirtmiş.

Düşündüm; ben öğretim görevlisi olsaydım böyle bir konuya haber olmaktan ve böyle bir yazıya muhatap olmaktan utanırdım sanırım. Koskoca bir öğretim görevlisinin bir zabıta görevlisiymişçesine öğrencisini yaka paça kapı dışı ediyor olması düşünülemez. Eğer gerçekten böyle birileri varsa hallerinden utanmalılar.

İlim adamının uğraşması gereken konu öğrencisinin disiplin kurallarına uyup uymadığı, uymuyorsa bunu yaka paça dışarı atmak olmamalı. Hiç medeni bir davranış biçimi değil bu. Daha fazla da yorum yaptırmayı gerektirmeyecek kadar açık bir konu.

2 yorum:

  1. Ali Bey
    Yazını okuyunca aklıma Merhum Mehmet Akif'in bu dizeleri geldi.
    Başka söz ve yoruma gerek görmedim.
    .............................................
    Kim demiş Avrupa insanı medeni.
    Ne edep var ne haya çırılçıplak bedeni.
    Medeni olmak açmaksa bedeni
    Desenize hayvanlar sizden daha medeni.
    ...............................................
    KIZIMIN ÖRTÜSÜ BATMAKTA REZİLİN GÖZÜNE;
    ACIRIM TÜKÜRÜĞE BİLLAHİ TÜKÜRSEM YÜZÜNE...
    ................................................
    SELAMLAR...

    YanıtlaSil
  2. bu vesile ile milli şaire rahmet temennilerimizi tekrarlamış olduk. teşekkür ederiz mehmet abi.

    YanıtlaSil