20 Ağustos 2010

Avukat oldu nitekim!

Son zamanlarda siyasi ağırlıklı yazılar yazmamın ya da bir başka yönüyle blogun ilk zamanlarındaki konuları yazamamamın elbette çeşitli nedenleri var. Bunların başında şüphesiz o tarihlerde tek yaşıyorken şimdi evli ve 2 çocuk babası olmamdır. Vakit ayırmam gereken kişi ve iş sayısı zamanla artıyor. Bu da haliyle sadece gündeme ilişkin konularda yazabilmeme neden oluyor.

Bir önceki yazıma yorum yapan ziyaretçilerimden gelen tepkileri de göz önünde bulundurarak bu defa farklı bir konuda yazayım dedim ve bir anekdotumu paylaşmak istedim.
Yerel mahkemede kazandığım bir davayı karşı taraf temyiz ederek dosyanın Yargıtay'a gönderilmesini istedi. Ancak bu arada araya giren birileri vasıtası ile anlaşma sağlandı ve vekil sıfatımızla ben ve karşı tarafın avukatı bir araya gelip bir mutabakat imzaladık ve davayı kendi aramızda halletmiş olduk.

Her şey bu noktadan sonra başladı, avukat kimliğini cebinde taşıyan zat dosyanın esasında bu şekilde sonlandırılmış olmasının bizim lehimize olduğunu, zira kendisinin dosyayı Yargıtay'da incelediğini, üye hakimlerden birinin dosyaya küçük notlar iliştirdiğini (gerçekten de hakimlerin genelde yaptıkları bir uygulamadır), bu notlarda kararın bozulması yönünde görüşlerin bulunduğunu gördüğünü belirtti. Bu sözleri karşısında avukat beye sadece şapkamı çıkardım ve ayrıldım. Çünkü dosyanın henüz Yargıtay'a gönderilmediğini, dosyanın yerel mahkemede küçük bir eksikliğin giderilmesini beklediğini söylesem adamcağızın düşeceği duruma acıdım. Hem dosyadan bihaber olacaksın, hem de teferruatlı bir senaryo çizeceksin, üstelik bunu karşındaki meslektaşına - tabir-i avamla - hava atmak için yapacaksın. Ayıp yahu!

8 yorum:

  1. Avukat oldu nitekim,adam olamadı!
    Bence yazının başlığı bu olmalı :)

    YanıtlaSil
  2. dikkate almanıza o yorumculardan birisi olarak sevindim.
    tam özlediğimiz kıvamda olmasa da teşekkür ederiz.
    artık o kadar da eleştirmeyelim değil mi?
    yanlız bir şeyi söylemezsem olmaz;

    baba olduğunuzu söylerken "çocuk babası" ifadesine gerek yoktu aslında.bunu tahmin ederdik.acaba orada bir rakam mı yazmayı düşünmüştünüz?

    YanıtlaSil
  3. Yorumlar icin tesekkurler. Siyah zambak'in galiba goz kontrolune gitmesi lazim cunku orda zaten rakam vardi :)

    YanıtlaSil
  4. çok ayıp ama.
    teşekkür etmeniz gerekirken...

    YanıtlaSil
  5. Tesekkuru pesin soylemistim ama tekrar olsun, onemli degil. Tesekkurler.

    YanıtlaSil
  6. yorumlardan bahsetmemiştim.
    sayemde yanlışınızı farkedip çaktırmadan düzelttiniz ya, onu diyorum.
    sonunda söylettiniz işte.
    neyse asıl ben önemli değil.
    rica ederim.

    YanıtlaSil
  7. Yahu bir duzeltme yaptirdiniz ama kacinci tesekkurdeyim sayamadim... :)

    YanıtlaSil
  8. saymayın zaten, bereketi kaçmasın:)
    ben kenarından köşesinden bir baktım da, çok da fazla değilmiş zaten.
    mübalağa etmeyin.
    neyse az hata, az teşekkür...
    kolay gelsin.

    YanıtlaSil