24 Aralık 2007

Mim'liyim, Mim'lisin, Mim'li!

Blogu açtım açalı aralıklarla bu oyunlara dahil oluyorum; en son Ryu oyuna dahil etmiş beni. Merak ettim, ilk çıkaran kimdir acaba diye, linkleri takip ede ede sonunda oyunu başlatana ulaştım. Karar verdim, bir mim konusu da ben çıkaracağım.

5 adet soru sorulmuş, bunları cevaplamam isteniyor. Sorular ve cavapları şöyle;

S-1)Blog yazmaya ilk defa nasıl başladım?
C-1)Ümit Şimşek Hocanın blogunu birkaç defa ziyaret etmiştim ama bir blogun nasıl açıldığını, nasıl kullanıldığını bilmiyordum. Bir süre sonra başka bloglar da görünce detaylı incelemeye karar verdim ve 2005 sonunda blog yazmaya başladım.

S-2)Blog yazılarımın konusu belli bir çizgide olması için çaba gösteriyor muyum? Yoksa içimden geldiği gibi mi yazıyorum?
C-2)Blog yazılarımı etiketlerden de anlaşılacağı üzere belli konularda yazıyorum. O etiket başlığı altında değişik konulara değiniyorum belki ama her düşüncemi ve hayatımın her aşamasını paylaşmıyorum blogda. Fakat bu durum içimden geldiği gibi yazmadığım anlamına da gelmiyor. Neticede Ali Kahya'nın tornasından çıkıyor hepsi.

S-3)Blog yazmak için gün içinde bazı şeylerden feragat ediyor muyum?
C-3)Bloguma ve yazdıklarıma önem vermeye çalışıyorum. Bununla beraber blog yazmak için bir şeylerden feragat ettiğimi söylemek zor. Çoğu yazımı iş yerinde iş yoğunluğumun olmadığı sıralarda yazıyorum ve akşam evde son kontrolden sonra yayınlıyorum. Yazmak kadar arada sırada blogla ilgilenmek, yorumlara cevap yazmak da zamanımı alıyor aslında. Çok yorum aldığımdan da değil bu ama her yoruma ayrı cevap yazmak bazen vakit alıyor. Yorumcu dostlar buna alınmasınlar elbette ama doğrusunu söylemek gerekirse her yoruma cevap yazma adetimi bazen bırakmayı düşündüğüm oluyor.

S-4)Blog yazmak benim için eğlenceli bir uğraşken şimdi artan bekleyiş yüzünden zorunlu bir hal almaya başladı mı?
C-4)Özellikle bu yıl geçen yıla göre güncelleme aralığını artırdığımda bir kaç dosttan şifahen ya da mail yoluyla bu konuda soru aldım. Bir an kendimi daha sık yazmak zorundaymışım gibi hissetmeme neden oldu bu sorular ama artık alıştılar sanırım. Artan bir bekleyiş olduğunu pek düşünmediğimden blog yazmak benim için hala eğlenceli bir uğraş diyebilirim.

S-5)Blog yazmayı daha ne kadar sürdüreceğim?
C-5)Kendimi şu kadar süre yazarım ya da yazmam diyerek kısıtlamak istemiyorum. İçimden geldiği sürece yazmaya devam edeceğim.

Ben de Talha Bey'i bu işin içine çekeyim.

7 yorum:

  1. sizin cikaracaginiz mim konusunu cok merak ettim. bir an once yapin bence. ama orijinal bi sey olmasina dikkat edin. mafiamax'i tanimam etmem, ama bu gordugum en kotu mimdi.

    mutlu bloglamalar:)

    YanıtlaSil
  2. ali bey bu yıl geçen yıla göre güncelleme aralığını artırmanızın sebeb-i hikmetini öğrenebilir miyiz?

    yoksa siz de bazı blogcular gibi farklı rumuzlarla başka yerlerde mi yazıyorsunuz?

    selamlar..

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, mim hakkındaki yorumundan dolayı NeLLy'ye bir kaç kelam etmek isterim.

    Başta şunu belirteyim, niyetim fikrinizi değiştirmek değil. Ancak mim'e kötü dediğiniz için açıklama gereği duydum. Mim'i başlatalı 1 ay oldu ve hala etkisi sürüyor. Şimdiye kadar 70'e yakın blogu takip ettim ve bunlardan çoğunluğu ilk defa böyle bir mim ile karşılaştıkları için çok memnun olmuşlardı. Siz de belki burayı okusaydınız biraz daha duyarlı konuşurdunuz.

    YanıtlaSil
  4. herkes her yaziyi begenmek zorunda degil. bunun duyarlilikla da bi ilgisi yok.

    YanıtlaSil
  5. Allah kimseyi "mim" siz etmesin...

    YanıtlaSil
  6. Cevaplarınız için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  7. @nelly; mim konusu çıkarmak düşündüğüm kadar kolay değilmiş baksanıza, o yüzden acele etmeyeceğim. ayrıca sizin ve diğer ziyaretçilerin fikirlerini de beklerim.

    @emirdağ çiçeği; tek yazdığım blog burası. başka bir yerde yazmıyorum. geçen yıl yalnız yaşadığımdan bloga daha fazla vakit ayırabiliyordum. bu sene evlendiğim için yalnız yaşadığımdaki kadar sık güncelleme yapamıyorum.

    @mafiamax@nelly; fikirlerinizi rahatça tartışabilirsiniz, benim açımdan sakınca yok :)

    @mehmet abi; amin ;)

    @ryu; ben teşekkür ederim ryu.

    YanıtlaSil