7 Aralık 2007

5.Kat

Bugün Sirkeci Adliyesine gittim. İstanbul Asliye Hukuk, Sulh Hukuk ve İş Mahkemeleriyle Aile mahkemelerinin yer aldığı bu adliye Konyalı Lokantasının olduğu sokakta yer alan 3 katlı eski bir binadır.

Her zamanki gibi hızlı adımlarla içeri daldığımda asansörün kapanmak üzere olduğunu görünce daha da hızlandım ve son anda asansöre yetiştim ve 3. kata çıkmak için düğmeye bastım. Asansörde yaşlı bir teyze vardı ve ben girince "evladım ben de 5'e çıkacağım ama bulamadım" dedi. "Teyze 5. kat yok, ne vardı 5'te?" dediğimde, "5.kalem 5'te değil mi?" diye sordu. "Teyze" dedim, "eğer her kaleme bir kat verselerdi burası gökdelen olurdu, adalet de bu kadar gecikmezdi. Hangi 5. kaleme gideceksin?" diye de sordum çünkü yukarıda saydığım her mahkemenin 5.si vardı. Fakat teyze için sadece kendi davasının görüldüğü 5. kalem vardı. Cevap vermeyince, "İş Mahkemesi mi? diye sordum, "ha, evet evet" diye cevapladı. "3. katta" dedim ve asansörden inince teyzeye yerini gösterdim.

Sonra her kata bir kalemin yerleştirileceği bir gökdeleni düşündüm, ne iyi olurdu!

5 yorum:

  1. Hmmm...Bence de iyi olurdu...
    Koca gökdelen hele son katta manzara bir başka harika olurdu...
    Yalnız asansörün bozulduğunu ve mahkemeye yetişebilmek için son kata merdivenden çıkmayı ve çıkanları düşünmek istemiyorum...

    YanıtlaSil
  2. s.a aynen katılıyorum mehmet abi sanırım gökdelen olayı güzel olurdu ama asansör olayı biraz şüpheli:):)

    YanıtlaSil
  3. @mehmet abi; son katı biz nadiren gürürdük eminim. çünkü o katı başsavcılarımıza tahsis ederlerdi. asansöz konusunda ise bugünün yüksek teknolojisi ile problem çıkacağını düşünmüyorum :)

    @nesli; a.s. yorumunuz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. izzettin KAHYA22 Temmuz, 2010 22:47

    Ali Bey yazılarını ve yoruların çok güzel. Okuyup faydalanıyoruz. Akraban olarak başarılarının devamını Yüce Allah'tan dierim.

    YanıtlaSil
  5. Tesekkur ederim izettin bey. Ziyaretlerinizin devamini beklerim.

    YanıtlaSil