11 Kasım 2007

Wordpress Açılıyor mu?

Cuma günü Fatih 2. Asliye Hukuk Mahkemesine gitmem gerekti. Bir süredir giremediğimiz wordpress sayfaları aklıma geldi birden ve gitmişken aklımda kalan dosya numarasını söyledim 2007/198... Konusu neydi davanın diye sorunca memur, internetle alakalı demem üzerine "o doysa Kadıköy'e gitti" dedi. Dosya numrası da 2007/195'miş. Yanlış kalmış aklımda.

Kayıtlarından ve ellerindeki karar klasöründeki tek sayfalık karardan öğrendiğim kadarıyla Adnan Oktar'ın avukatları vasıtası ile wordpress sitesi sahiplerine diye açılan davada wordpress'in kapatılması talep edilmiş. Ancak hem avukatların hem de kararı veren merciin internet bilgileri oldukça kısıtlı olsa gerek böyle bir kararın çıkmasına sebep olmuşlar. Aynı şeyin yakında blogger kullanıcılarının başına gelmeyeceğini kimse söyleyemez. Allah'tan kararın yanlışlığı Kasım ayı başında yapılan duruşmada dile getirilmiş de yakında wordpress'in mağdur kullanıcıları sayfalarına tekrar kavuşabileceklermiş.

Kadıköy'de ne zaman işim olur bilmiyorum ama olur da gidersem dosyayı takip edeceğim.

4 yorum:

  1. ilginç bir dosya gerçekten. ben de ilgilenirdim oralara yolum düşseydi.

    mesela wordpress.com'a tebliğ nereye yapılmış merak ettim.

    galiba bu kararların vahameti yine internette vurgulandığı için hakimlerimizin internet hakkındaki malumatı olduğu (ya da olmadığı) yerde seyrediyor, bir ilerleme kaydedemiyor, aynı hataları yapmaya devam ediyorlar. youtube, wordpress... belki bir gün msn, sonra google...

    hukukî konularda dahi bilirkişiye başvurmaktan çekinilmezken neden konu internet olunca bu adet değişir (herhalde değişmiştir?) bu da beni şaşırtır.

    hadi hakim bilmiyor, davalının zaten haberi yok olan bitenden, davacılar neden karardan rahatsız olmuyor, itiraz etmiyor, bu da bana ilginç geliyor. kendi meselelerini hallediyorlar ama milyonları mağdur ediyorlar. bizim iş görülsün de, vekalet ücretini alalım da dünya batsa umurumuzda değil gibi bir anlayış...

    sizden aldığım ilhamla ben de bir yazı yazdım.

    YanıtlaSil
  2. "Kadıköy'de ne zaman işim olur bilmiyorum ama olur da gidersem dosyayı takip edeceğim."

    @ Ali Kahya

    ve,

    "ilginç bir dosya gerçekten. ben de ilgilenirdim oralara yolum düşseydi."

    @ Ryu

    Hüsn-ü niyetinize, teşekkür ederiz..

    YanıtlaSil
  3. Ali Bey hâlâ işiniz düşmedi mi kadıköye? Camia sizden haber bekliyor..

    YanıtlaSil
  4. @ryu; kadıköy dosyasını inceledim, yakında posta yayınlarım inşallah.

    @kazım mızrak; ben teşekkür ederim.

    @isimsiz; yorumunuz beni kadıköye gönderdi ;)

    YanıtlaSil