16 Kasım 2007

Aman Dikkat! Adnan Oktar Aleyhine Yazmayın!

Wordpress bloglarının başına gelenin blogger kullanıcılarının başına gelme ihtimalinden bahsetmiştik geçen yazımızda. Kendisi de bir hukukçu olan Ryu Kun da konuyu kendi blogunda güzelce özetlemişti.

Aslında direkten dönmüşüz. Anlatayım. Wordpress sayfalarının kapanması ile alakalı bir araştırma yapayım dedim ve Kadıköy Adliyesinde işim çıktığında gitmişken bir de 6. Asliye Hukuk Mahkemesine uğradım. Davacısı Adnan Oktar olan 3 adet dosyaya rastladım. Wordpress bloglarının Türkiye'den takibinin engellenmesine yönelik olanı http://19.org/ (sayfayı şuradan inceleyebilirsiniz) sitesi ile ilgili olan dosyaymış. Bu site meşhur Sadreddin Yüksel Hocaefendinin oğlu Edip Yüksel'e aitmiş. (Dolayısıyle tebligat Edip YÜKSEL'e yapılmış.) Edip Yüksel bir zamanlar kendisine 19 rakamı ile alakalı vahiy geldiğini iddia ederdi. Halen öyle mi, en son durumu nedir bilmiyorum. Netice-i kelam, söz konusu adres wordpress tabanlı olduğu için olan wordpress kullanıcılarına olmuş. (Tabi bu arada sitenin gerçekten wordpress tabanlı olup olmadığı hususunda okuyuculardan yorum bekliyorum.) Oysa aynı dosyadan öğrendim ki bir de http://kendigoruslerim.blogspot.com/ diye bir adres varmış ki o adreste de davacı aleyhine ifadeler bulunuyormuş. Eyvah dedim, blogger da topun ağzındadır diye düşündüm ama Allah'tan bu adres kapanmış.

İşin kısaca özeti bu. Bir önceki yazımda verdiğim wordpressin açılacağına dair linkteki haberi doğrular bir bilgiye ulaşamadım dosyalarda. Ancak farklı mahkemelerde benzer davalar görüldüğünü söyledi memur. O dosyalarda böyle bir gelişme olmuş olabilirmiş. Gerçekten de sadece benim incelediğim dosyalarda onlarca internet sitesinin adı zikredilmiş ve bir çoğuna tedbir kararı alınmıştı. Her biri için ayrı ayrı dava açılmışsa adaleti biraz da Adnan Oktar'ın yavaşlattığından bahsedebiliriz.


İnternet sayfalarının yasaklanması hakkında ne düşünüyorsunuz?
Gerekirse yasaklanmalı
Yasaklanmamalı

5 yorum:

  1. Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederiz.

    YanıtlaSil
  2. yakında kapatmaların sayısında büyük artışlar olabilir. yeni bir yasa ile "müstehcenlik" gibi çok genel kapatma kategorileri kabul ediliyormuş.

    haberin tamamı...

    YanıtlaSil
  3. ben de sizin verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim.

    idareciler, internete erişimin çeşitli yöntemlerinin olduğunu, engellemenin tek başına çare olmadığını öğrenene kadar yasklarla karşılaşmaya devam edeceğiz galiba. en son hangi biriyle mücadele edeceklerini şaşırdıklarında anlayacaklardır hatalarını.

    YanıtlaSil
  4. Ali bey,

    "Oysa aynı dosyadan öğrendim ki bir de http://kendigoruslerim.blogspot.com/ diye bir adres varmış ki o adreste de davacı aleyhine ifadeler bulunuyormuş."

    Adresi yanlış öğrenmişsiniz. Bahsettiğiniz blog benim eski blogum. Şimdiye kadar blogger'da 3 blogum Adnan Oktar'ın mahkemeye şikayette bulunması sonucu erişimi engellendi. Siteler sırasıyla şöyledi:

    http://bilimvedin.blogspot.com
    http://kisiselgoruslerim.blogspot.com
    http://bilim-din.blogspot.com

    Hepsine erişim engellendi. Erişim engellenmesinin nedeni ihtiyadi tedbir kararı alınması. Yoksa dava sonucu alınmış bir karar değil.

    YanıtlaSil
  5. buna yanlış öğrenme değil de, sehven öyle yazılmış diyebiliriz. çünkü dosyada gördüğüm adresleri aktardım buraya ben ve muhtemelen yazıyı yazarken de notlarıma bakmadan yazmış olmalıyım adresi, aklımda kalanı yazmış olmalıyım.

    ilginiz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil