10 Mayıs 2007

Blogcu Aday

Ali sizi sıkıyor biliyorum, son zamanlarda sürekli siyasi ve hukuki tahliller yapıyor. Oysa benim görebildiğim ve takip edebildiğim kadarıyla blog camiası bu türden konulara çok sıcak yaklaşmıyor.


Benim konu da gündeme uygun biçimde siyasetten olacak ama biraz farklı. Merak ediyorum, blog camiasına bir milletvekilili hakkı tanısalar, kimi vekil olarak görmek isterdiniz? Mesela benim adayım hiç şüphesiz Ali olurdu. Hayır hayır, yanlış anlamayın, onun blogunda yazıyorum diye yaranmaya çalıştığımı filan düşünmeyin ama gerçekten o işi layık olduğu biçimde yapabilecek biri olarak görüyorum ben ama bu tabi ki Ali'yi biraz da gerçek hayattan tanıdığım içindir. Oysa sizler bir çok blogcuyu tanımıyorsunuz ve belki de daha objektif düşünceleriniz olacaktır. Ya da hepiniz "tabi ki ben" diye cevaplayacaksınızdır.

Haydi bakalım, her tarafta aday isimleri uçuşuyor da bizim blog camiamızda niye uçuşmasın? Lütfen blogcu adaylarınızı ve gerekçelerinizi yazın. Hep birlikte değerlendirelim.

9 yorum:

  1. Hayırlı Cumalar A.Selim Can Bey
    Madem konu siyaset ben de fikrimi söyleleyim
    Tercihiniz aslında çok güzel de...
    Korkarım Blog alemi siyaset arenasında birbirine gire..:-)
    Bu arada aman ha Ali Beyin aday adaylığını şu anda bu blog aleminden fiilen siyaset yapan dostlar duymasın :-)
    Laf aramızda Ali Beyin ayağını kaydırıverirler :-)
    Benim tercihim ise Ortadoğu ve Balkanların, Uzakdoğu ve Kafkasyanın en büyük blog Üstadı Cenk Beyden yana...
    Vatana millete ve blog dünyasına hayırlı olsun

    YanıtlaSil
  2. A.Selim bey benim size ilk yorumum sanırım.Bu vesileyle önce hoşgeldiniz diyeyim sonra da yazılarınızın devamını dilerim.
    hatta siz bu bloğu ele geçirin, bir daha Ali beye vermeyin:)

    milletvekilliği adayına gelince.
    Ali bey, iyidir hoştur ama ani çıkışları oluyor.milletle bütünleşmesi biraz zor olur gibime geliyor.kızdımı gözü bişey görmeyenlerdene benziyor:)
    belkide yanılıyorum , siz daha iyi bilirsiniz tabi.

    hem Ali bey, judo, aikido, karate benzeri uzak doğu sporlarını biliyor mu bakalım.Mecliste o da lazım.Sonra hukuk kurallarını anlatıp duruyor kaç gündür bize.Mecliste hukuk mukuk işlemiyor.Orda iyice sinir olacak, ne olacak bunun sonu.Diyorum ki Ali beyin kalbi dayanmayabilir bu tür işlere:)

    nerden aday olacağıda önemli tabi.Kendi memleketinden mi, yoksa hanımköylümü olacak.milletvekili olunca biz blogculara neler vaad ediyor.olduktan sonra, ben artık buralara uğrayamayacam sevgili bloger arkadaşlarım, bloğumuda kapatıyorum diyecekse bu işe hiç kalkışmasın:)

    olsun tabiki yinede.en azından bildiğini eğip bükmeden söylüyor.bu zarar mı verir fayda mı verir artık orası da kendi bileceği iş.en azından ünlü olur:)
    hem fotoğraf çekiyor arada.Bide fotoğraf çeken milletvekilimiz olsun fenamı olur.

    ee bide şu var tabi.Bırakında biraz da bayan milletvekili adaylarımız olsun.değil mi ama?

    hadi benden bu kadar A.Selim bey, varın gerisini siz düşünün.

    YanıtlaSil
  3. Bence Suveyda Hanım haklı gibi...
    Ali Bey zaten yeni evlenecek başına iş almasın...
    Cenk Bey iyidir Cenk Bey...
    Selamlar

    YanıtlaSil
  4. ŞAİRLER VE MATEMATİKÇİLER

    Şairlerin ve matematikçilerin siyasetle uğraşması pek hoş karşılanmıyor. Zaten onların siyaset alanında fazla başarılı olamadıkları . Onun ben siyasetten uzak duruyorum.
    Siyaset çok yönlü ve çok karmaşık ilişkiler taşıdığı için, şiir ve matematik kurallarına göre değerlendirmek siyasi gerçeklere de uygun düşmüyor. Malumdur ki, şairler genellikle gönül dili ile konuşurlar, kalp kulağı ile dinlerler, her şeye duygusal bir nazarla bakarlar. Halbu ki siyasette duygulara pek yer yoktur. Siyasetin kendine has kural ve kaideleri vardır, kendi sistemi içinde karmaşık bir çark döner. Bu çark bazılarını öğütür, bazılarını da büyütür. Bu yüzden, uzun yıllardan beri şiirle iştigal eden bir kişi olarak, ben de siyaset yazmayacağımı ilân ediyorum.
    Duygusal gözle bakanlar siyasetin gerçeklerini göremezler. Bu da yanlış değerlendirmelere neden olabilir. Matematikçiler için de aşağı yukarı aynı durum söz konusudur. Bir matematikçi, genellikle rakamlarla, sayılarla haşir neşirdir. Onlar da olaylara sayısal bir gözle bakarlar. İstatistiklerle, oranlarla, anketlerle ilgilenirler. Ama siyasette, her zaman sayılar gerçeği göstermiyor. Siyaset pazarında iki kere iki her zaman dört etmiyor. Bazen beş, altı ve daha fazla ettiği halde, bazen de iki kere ikinin hiçbir değer ifade etmediği görülür. Hatta 184’ün, 367’nin 550’nin bile bir kıymet-i harbiyesi yoktur. Siyasette kemiyet değil, keyfiyet hükmetmektedir.
    Burada şunu anlıyoruz ki, siyasete duygusal ve sayısal gözle bakmak doğru değildir. Böyle bakanlar da bir süre sonra yanıldıklarını anlıyorlar. Ben de her hangi bir yanılgıya düşmemek için siyaset yazmayacağım.
    Cumhurbaşkanlığı seçimlerinde dönen dolaplardan, sergilenen tavırlardan bahsedip de kendimi madara etmek istemiyorum. Meclise girmeyen partilerin tutumları, hukukçuların yorumları, anayasanın hükümleri beni aşan konular. Yok efendim anayasa mahkemesi siyasi bir karar vermiş de, bazı çevreler Çankaya’ya muhafazakâr ve hanımı başörtülü birisini çıkmasına izin vermezlermiş de, iktidar siyasi alanda muktedir değilmiş de, demokrat misyon yanlış tarafta yer almışmış da; bunlar da benim ilgi ve bilgi alanım dışında kaldığı için siyasetten uzak duruyorum.
    Ülkemiz yakın gelecekte bir seçim yapacak. Fakat seçim tarihine kimin karar vereceğine bile daha karar verebilmiş değiliz. Seçim erken mi olacak, acele mi olacak, yoksa derhal mi olacak; tarihini meclis mi belirleyecek, anayasa mahkemesi mi karar verecek, yoksa Yüksek Seçim Kurulu mu bildirecek, bu konuda bile bir kesinlik yok. Bunları düşünmek ve içinde bulunduğumuz garabeti izah etmek benim gibi âciz ve duygusal kimselerin haddini aştığından, siyasetten bahsetmiyorum.
    Görüyorsunuz işte, ben "gönül pınarı" olarak hiç siyaset yazmıyorum. Ali Bey'in mesleği nedir bilmiyorum ama, şair veya matematikçi ise, kendilerine de tavsiyem, siyasetten benim gibi uzak dursunlar.


    AKIL VE DUYGU
    Serde şairlik var, duyguluyum ben,
    Milli iradeye saygılıyım ben,
    Bazen akla hükmediyor duygular,
    Onun için biraz kaygılıyım ben.

    YanıtlaSil
  5. selim, teveccühünden dolayı teşekkür ederim. mehmet abi, size de teşekkür ediyorum. işin doğrusu hal-i hazırda benim de tercihim cenk abiden yana.

    suveydaya da sanal alemde nasıl göründüğüme dair yaptığı güzel değerlendirmesinden dolayı teşekkür ediyorum.

    gönül pınarına da blogumza yaptığı ziyaret ve yorumundan dolayı teşekkür edelim.

    gelelim basın açıklamamıza :)

    matematikçi ya da şair değilim. aday olmayı da belki düşünebilirdim ancak baskın seçim beni zamansız yakaladı. bu nedenle bu düşüncemi gelecek seçimlere bırakıyorum ancak o seçimde de ne olur bilemem. ve bu seçim için en iyi blogcu adayın cenk abi olacağını düşünüyor ve onun adaylığını destekliyorum :)

    YanıtlaSil
  6. cenk abiye olan tevccühünüzü anlıyorum ancak suveydanın bayan milletvekili görüşünü de değerlendirmek gerekir. özellikle de blog dünyasında bayanların daha etkin oldukları düşünülürse doğru olan da bayan bir milletvekili olabilir. benim aday zaten yan çizdi :)

    hepinize yorumlarınız için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  7. Adım geçmiş burada.
    Vaktim yok ama teveccühlere saygısızlık etmem mümkün değildi.
    Düşünelim bakalım.

    YanıtlaSil
  8. hala düşünüyor musunuz cenk abi? 4 haziranı mı bekliyoruz?

    YanıtlaSil
  9. Evet 4 Haziranı bekleyelim ve de sürpriz isimlere hazır olalım şunun şurasında ne kald?
    Allah yardımcın olsun Cenk Bey...
    Allah yardımcın olsun Suveyda Hanım...

    YanıtlaSil