3 Nisan 2007

Uluslararası Davranış Biçimi

Değişik ülkelerden gelmiş insanlar, aynı masada, birer bardak kola ısmarlarlar. Kolalar gelince bakarlar ki, her birinin bardağında bir kara sinek var;

İsveçli; aynı bardakta yeni kola getirilmesini ister.
İngiliz; yeni bardakta, yeni kola ister.
Finlandiyalı; sineği bardaktan alır ve kolayı içer.
Rus; kolayı sinekle içer.
Çinli; sineği yer, fakat kolayı içmez.
Yahudi; sineği yakalar ve Çinliye satar.
Yunanlı; kolanın üçte ikisini içer ve yeni kola ister.
Norveçli; sineği yakalar ve yem olarak kullanmak üzere balığa çıkar.
İrlandalı; sineği ezerek kolaya karıştırır ve İngiliz'e ikram eder.
İskoc; farkında olmadan kolayı sinekle içer, sinek boğazına takılınca, "Allah
kahretsin şimdi içtiğimi kusacağım!" der.
Amerikalı; lokantaya tazminat davası açar ve 65 milyon dolar tazminat talep eder.

Peki Türkler ne yapardı acaba?

5 yorum:

  1. Hayırlı Sabahlar Ali Bey
    Sineğin öldüğüne ağlar;
    Kolayı içemediğine üzülür;
    Birazcık ta söylenir,
    Fakat birşey yapmazdı...

    YanıtlaSil
  2. aynen kopyalıyorum ; :)))

    TÜRK; başka gören yoksa sesini çıkarmaz, varsa da olayı şiddetle kınar...

    YanıtlaSil
  3. her ikinizin de yorumu bize uyuyor gerçekten de.

    bu yazı bana bir yerden gelmişti ama hatırlamıyorum şimdi. ilk iki cümleyi okuyup alta bakmadan türkler için ne denmiş acaba diye düşündüm ve heralde bir kısmını içer, az bir miktar kalınca da yenisini ister demiştim. meğer onu yunanlılara atfetmişler. gerçi onlar da akdenizli, normal...

    YanıtlaSil
  4. kolanin icindeki sinegi simgeleyen daha baska (mesela normal boyutlarda) bir sinek resmi bulunamaz miydi, bulunurdu muhakkak.
    (:

    YanıtlaSil
  5. bakalım benim bloga girenlerin davranış biçimleri nasıl olacak dedim ve bu fotoğrafı koyalı ziyaretçi sayım azaldı :)

    YanıtlaSil