28 Mart 2007

Ziyaretlerim

Hayat ne enterasan! Yeni doğanlar, ölenler, sevinçler, hüzünler, her ikisini aynı anda yaşayanlar... Bir süredir yaptığım ziyaretlerimden bahsedeceğim bugün. Yolumuzu gözetleyenlerin olduğunu hatırlamak adına;

Bir önceki hafta sonu, önce yeni evlenen bir çifti ziyaret ettim. Onlardan çıktım, yakın zamanda annesini kaybeden bir yakınımı ziyaret ettim. Aynı gün içinde iki ayrı duyguyu hisseden insanlarla muhatap oldum.

Yine geçenlerde ziyaret ettiğim bir yakınım içeri girdiğimde beni farkedemeyecek durumda oturmuştu ve önündeki Kur'an-ı Kerimi okuyordu. Kur'an en büyük ebatta olanlardandı. Zira okuyucusu yaşlı ve gözleri zor görüyordu. Beni görünce tilavetini bitirdi ve selamlaştık. Yakın tarihte omuzu kırılmıştı ve yaşlıydı. Kuran'ı kaldıramayınca ben yardım ettim.

Sonra bir başka yakınımı ziyaret ettim. O da yakın tarihte eşini kaybetmişti. Geride kalan aralarında birer karış farkla 6-7 tane çocuk... İşin daha ilginç olanı ise vefattan önce nişanlanmış olan kızını da bizim ziyaretimizden bir kaç gün önce evlendirmişti.

Bir başka ziyaretim ise dünyadan elini eteğini çekmiş bir çifte idi. Onlar hallerinden memnundular. Yaşadıkları problemelere de "ihtiyarlık" deyip geçiyorlardı. Bahçelerinde de maydonoz ve nane vardı.

Bir ziyaretim de; yakın bir tarihte akli dengesi yerinde olmayan bir çocukları için kendi aralarında "biz ölünce buna ne olur acaba?" diye konuştukları günün ertesinde o çocuklarını kaybetmiş yaşlı bir çifte idi. Bu yetmemişti, erkek olan yaşlının yine çok yakın bir tarihte kız kardeşi vefat etmişti. Bir de kendisi yarı felç geçirmiş, düzelmiş ancak konuşması neredeyse anlaşılmaz olmuş. Tüm bunlara rağmen neşesi hala yerindeydi.

Son ziyaretim ise, yaklaşık 2 yıl önce eşini kaybetmiş, yaşı seksene dayanmış bir yakınımaydı. O da geçtiğimiz hafta gözünden ameliyat olmuş.

Hayat!

6 yorum:

  1. sabır ve güç istiyorum hep Allah'tan.herşey Allah'tan ama dayanmak çok güçlü iman gerektiriyor.zayıfların ve inançsızların yaşaması çok zor oluyor bu dünyada.
    ziyaretlerinizi Allah kabul etsin.

    YanıtlaSil
  2. Hayat! demissiniz sonunda. daha güzel özetlenemezdi bu yazi..

    YanıtlaSil
  3. memlekettesiniz galiba, saglicakla kalin

    YanıtlaSil
  4. @gül; allah yardımcımız olsun. imanımıza güç versin. teşekkürler.

    @ibn-i sina; evet, anlık bir şeydi. yazıyı nasıl tamamlıyayım diye düşünürken birden o kelime geçiverid aklımdan. teşekkürler.

    @murat özdemir; teşekkürler murat. hafta sonu memleketteydim ama bahsi geçen ziyaretlerimin hepsi memleketten değildi.

    YanıtlaSil
  5. ben de okuduklarimin icinde bu yazinizi begendim. hem ne guzel ziyaretler.
    kitaplardan okunarak ogrenilemeyecek seyler insanlarin yuzlerindeki ifadelerden okuduklarimiz.

    YanıtlaSil
  6. @nelly; sizin gibi bir müdakkike yazı beğendirebilmiş olmaktan dolayı memnun oldum :) yorumunuz için teşekkürler.

    YanıtlaSil