5 Mart 2007

Dama

MSN'de bazen yeğenlerimle dama oynuyorum ama ben MSN'deki damayı hiç bilmezdim, yeni öğrendim o damayı. Benim bildiğim dama galiba Farisi kökenli bir dama. Daha zevkli ve zeka isteyen bir oyun, MSN'dekine göre.

Geçmişte yaz tatillerinde çok oynardım bahsettiğim dama oyununu. Rakibim de şimdi -Allah selamet versin- 80 yaşlarında olan çok sevdiğimiz bir amcamızdı. O emekliliğinin keyfini çıkarırdı, ben de tatilin... Çok eskiden rakipsizmiş ama benim bitmez tükenmez savunma sabrım karşısında dayanamayıp hücuma geçer ve yenilirdi.

Uzun yıllar sonra üniversite yıllarımda şarklı bir dostumla oynadım damayı. O yaşlı amca ile oynadığımız oyunlardaki kabiliyetime bakarak kendime güveniyordum oyunda. Ancak damanın gerçekten de basit bir oyun olmayıp ciddi bir zeka oyunu olduğunu o dost gösterdi bana. İşte o dostun bana yaptığının aşağı yukarı aynısının You Tube'daki videosu.

Kasım Amcaya ve Lali'ye ithafen...

17 yorum:

  1. Adam süper dama oynuyormuş ya.Ağzım açık bakakaldım:)

    YanıtlaSil
  2. Valla süpermiş damacı arkadaş.
    Ama benden iyi oynadığını söyleyemem doğrusu.
    :-)

    YanıtlaSil
  3. İlginçti, bende şaşırdım doğrusu.

    YanıtlaSil
  4. izleyemedin ben, dün erişim engellenmişti acaba ondan mı?

    dama oynamak çok zevklidir.bizde çocukken oynardık.babam tahtaya çizer veya sandalyeye taşları toplar oynardık.O günlerin yeri başka tabiki.
    şimdi sizin de dediğiniz gibi msn de oynanabiliyor.Arkadaşla bir ara ayağı müptelası olmuştuk.Şükür kurtulduk:)

    YanıtlaSil
  5. "YouTube'deki videosu" kısmı hatalı olmuş Ali bey *ironi*

    YanıtlaSil
  6. dama, dama atıldı, you tobe'u konuşacağız galiba :) evet, linki de tıklayınca bende şunu söylüyor; "Talep ettiğiniz URL, sunucu üzerinde bulunmuyor. Referans sayfa üzerindeki bağlantı güncel değil. Lütfen referans sayfa'nın yazarını konuyla ilgili bilgilendirin"

    @emircan; nazar ettin hocam, sayfa açılmıyor artık :)

    @cenkunal; online oynanabilen bir yer varsa tespit edelim de seninle bir dama oynayalım cenk abi.

    @suveyda; msn'deki dama değildi galiba küçükken oynadığınız değil mi?

    @gülçin; güzel bir ironi olmuş :)

    YanıtlaSil
  7. @hilal; sizi unutmuşum, özür dilerim. ziyaretiniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. cenk abi, adam bir taşla 16 taşı hallediyor. siz daha iyi oynadığınıza göre yarım taşla mı yapıyorsunuz bu işi? ;)

    YanıtlaSil
  9. Hangi tek taşla?
    Nerede?
    Nasıl?
    Ortada bir oyun filan kalmadığına göre-youtube kapandı-bineanaleyh sözümde hala iddiamı koruyabilirim demektir.
    Sağolsun yüce Türk adaleti(!)

    YanıtlaSil
  10. @emirdağ çiçeği; ince bir noktayı tespit etmişsiniz. fakat cenk abi öyle diyorsa öyledir. gerçi bu konuda mehmet abi ne der bilemem :)

    @cenk abi; sizi mehmet abiye havale ediyorum.

    @suveyda; cevabınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  11. Cenk abi youtube açıldı. Sağolsun yüce Türk adaleti(!) iddia eden iddiasını ispatla yükümlüdür.bineanaleyh yaşasın yüce türk siyaseti :)

    YanıtlaSil
  12. Efendim,emirdağ çiçeği rumuzlu arkadaşın kim olduğunu çıkaramadım ama üslubu sanki bana meşhur bir siyasetçimizi hatırlatıyor.
    Hemşehrisi midir,nedir?

    YanıtlaSil
  13. ben cenk abi ile emirdağ çiçeğinin arasına girmeyeyim. takip eden de yok artık bu yazıyı ama etmeyenler hakikaten erbakanla demirelin siyasi tartışmalarına taş çıkartacak bir tartışmadan mahrum kalıyorlar ;)

    ben yine de doramadan edemeyeceğim; cenk abi, sahi yarım taşla mı oynuyorsun, nasıl oluyor? :)

    YanıtlaSil
  14. Cenk abi 'bineanaleyh' sözünden benzetiyorsanız o zat-ı muhtereme(!) ben onu sizin yorumunuzdan almıştım :) Ayrıca hemşehrisi de değilim taraftarı da.. Yarım taşla galibiyet videonuzu merakla bekliyoruz. Ama lütfen you tube'dan önce bizimle paylaşın ;)

    YanıtlaSil
  15. Efendim,tabii polameğe kaçmış görünmek istemem ama,muhterem alikahya kardeşimiz de,emirdağ çiçeği rumuzlu misafirimiz de-çünkü sadece bu blogda görünüyor- ısrarla yarım taşla oynamaktan bahsetmişler.
    Benim kastım yarım taşla oynamak değildi.
    Önceden de bir kaç damayı yapıp tetikte bekletmek şekliyle tezahür eden bir ustalık idi.
    Kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  16. ben damayı çok iyi bilirim ..........
    İdDaLıYıM

    YanıtlaSil