8 Mart 2007

Ah Kadınlar!

Hızlı adımlarla geçen bir günün mesai saati bitimine doğru İstanbul’un adliyeleri arasında mekik dokuyan ve gün içindeki 3. adliyesinde memurların işi askıya aldıkları bir saatte iş yaptırma derdinde olan avukat kan ter içinde mahkeme kalemine daldı. Gördüğü ilk bayan memureye elindeki dilekçeyi uzattı ve kaydını yapmasını talep etti. Ancak memure dilekçeye hakimden havale alındıktan sonra, kaydını yapabileceğini söyledi. Bunun üzerine hakime giden avukat, hakimin yerinde olmadığını gördü ve kaleme döndü. Memure, “ha, evet, hastaneye gitmişti” diyerek adeta avukatı çileden çıkarma derdinde olduğunu ispat ediyordu.

O sırada müdire hanımın elinde bir çiçek ve çiçeği kokladığını gören avukatın jetonu düştü ve hafif bir refleksle müdire hanıma dönüp, tüm şirinliği ile “gününüz kutlu olsun efendim, ne mutlu size, böyle günleriniz var” dedi ve dilekçeyi uzattı. Müdire hanım, “ah, çok teşekkür ederim, çok naziksiniz” cevabı ile birlikte elini uzattığı dilekçeyi aldı ve kaydını yaptı.

9 yorum:

  1. SA,
    Ali Bey,
    Emircan Bey yazilarimizdan rahatsiz olabilir bu yuzden,cevabimi size yazmayi tercih ediyorum.
    Inseallah bu mevzuu bu sekilde bitirmis oluruz.
    Benim maksadim kendi problemlerimizi, kendi aramizda (muslumanlar)konusmakti.Problemlerimize care bulmakti. Sorularimin ifade edilisinin, istedigimden daha sert oldugun kabul ediyorum ama maksadim kimseyi asagilamak,kiskirtmak ya da tahrik etmek degildi.Hele sizi kizdirmak hic degildi.
    Sadece muslumanlarin disaridan nasil gozukdugunu anlatmaya calisiyordum.
    Bir kisi de yapsa,yapilan kotulukler hepimize malediliyor.Aile ortaminda kusuru sadece kocaya yuklemenin de adil olmayacagini biliyorum ama ben, konuyu dagitmadan dini yasamaktaki yanlis uygulamalari, kadina akseden yonunden ele almistim.
    Bir de icinde bulundugum musluman grupun bircok ailevi sorunlari ile yillardir ugrasiyorum.Dunyanin dort bir tarafindan gelmis muslumanlar, binbir problem var coguda kari-koca anlasmazliklari.
    Daha gecen gun birtanesi hanimini alisveris merkezinin parkinda dogerken kameralara takilmis ve bir ay hapis yatti.Karakola goturuldugunde bizim memlekette herkes yapiyor bunda ne var diye kendini savunuyormus.Haniminin gozunu bir yumrukla morartan bir beye bunu yapmasinin yanlis oldugunu soyledigimde de "islamda var.Size abi hic vurmadi mi" diye beni sorguluyordu doktorali,belli bir cemaate dahil dersleri hic kacirmayan bir turk.
    "Insan yerine koymamak" evet Allahin kendisi gibi insan yarattigi,kendine de es, hayat arkadasi olarak emanet ettigi hanimini dovmege,asagilamaga, hakaret etmeye siz hukuk dilinde ne dersiniz bilemem ama ben avamca oyle tabir ettim. Cunku,oyle kabul ediyorum ve insanca bulmuyorum. Problemi sadece musluman erkeklere indirgemeye gelince;herkesin yapiyor olmasi,yanlisi dogru yapmaz,muslumana ise hic yakismaz.
    Ozur dilemeye gelince de; kocaman bir dinin mensubu olan o kadinlardan,kocalari adina binlerce defa ozur dilemeyi tercih ederim.
    Sundan da emin olun,
    yasadigim yer ne beni ne de cocuklarimi esir almis degil elhamdulillah. Her zaman tayakkuz halindeyiz hic bir zaman ne kendimizi nede ailemizi hayatin akisina birakmadik, esiri olmadik.Allah bizlere vatanda olmayan hurriyeti, dinimizi yasama hurriyetini burada verdi elhamdulillah.
    Islami biraz daha degil,cokca yeniden,sanki yeni vaholmus gibi okumayi ve uygulamayi Allah bizlere nasib etsin inseallah..
    Hakkinizi helal edin.
    MS

    YanıtlaSil
  2. Demek ki insan sadece kendini düşünmemeli :) . Karşınızdaki şahsı da düşünüp değer verdiğinizi gösterdiğinizde ve bir iki güzel söz söylediğinizde, muhatabınız olmazları oldurur :)

    YanıtlaSil
  3. şimdi ben Mecelle 'den "kötü misal, misal olmaz" diye bir laf edecektim, hayal konuyu öyle bir yere sürüklemişki ne diyeceğimi bilemez halde nokta koyuyorum:)

    hayatta yaptığımız en büyük yanlışlar bence, yanlışı yanlışla örtmek oluyor.

    MS, o konu çıkmaz konu, ne dersen de çıkamazsın içinden.Zaten bu dini değil insanları bağlayan bir konu.bizler sadece küresel ısınmıyoruz aynı zamanda küresel bozuluyoruz.öyle insanların olması düzgün insanların olmaması anlamına gelmez.ki sadece müslümanlar diye genelleştirmek de olmaz.diğer dinlerden olan insanlar yapmıyor mu?alasını yapıyorlardır bence.yapamayanlarda yasalardan korktukları için.yaptırım gücü az olduğu için bizde, din ön plana çıkıyor.böylece yanlışlar sürüp gidiyor işte...

    YanıtlaSil
  4. Hayırlı Günler Herkese
    "Söz ola kese savaşı,
    Söz ola bitire başı,
    Söz ola ağulu aşı
    Yağ ile bal ede bir söz..."
    "Tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır"
    "Nazikane nezihane kavl-i leyn..."
    Daha yüzlerce söz üzerine kibar-ı kelamlar...
    Eee Ali bey Kardeşim gerek sen bunları iyi bilesin...
    Gerçekten çok naziksin efendim...
    Fıtratınız zaten öyle...
    Lütfen bunu kaybetmeyiniz...
    Sadece dilekçe havalesinde değil:-)
    Herzaman ve heryerde kullanınız...
    Allah yar ve yardımcınız olsun

    YanıtlaSil
  5. Evet Sevgili Dostlar
    Yanlış anlaşılmalara sebep olan bir kaç sual yüzünden aslında çok güzel bir durum ortaya çıktı kanaatindeyim
    Çünkü telahuku efkardan hak ve hakikatler ortaya çıkıyor

    Bu arada hem başta nefsim olmak üzere biz beyler ve hanımefendiler hep birlikte kendi nefislerimizde bir de özeleştiri yapmamız lazım diye düşünüyorum
    Bizler ne haldeyiz ve neler yapıyoruz diye?

    İki yanlış bir doğru etmez
    Yanlış yanlışla düzeltilmez
    Kötü emsal emsal olamaz
    Yanlış her yerde yanlıştır
    Yanlışı yapanın cinsi ve sınıfı olmaz
    Erkeklerde yapıyor bunu hanımlar da...
    Biri o şekilde yapıyor diğeri başka şekilde
    Ne farkeder?
    Hepimiz sorumluyuz
    Müslümanlar olarak hepimiz kadın olsun erkek olsun hep mesuluz

    Eğer biz doğru İslamiyeti ve İslamın doğrularını başta kendi nefsimizde yaşayıp örnek olabilsek tüm dünya inanın koşarak İslama gelecektir
    Başta Türkiye olmak üzere tüm islam devletlerinde yaşayanlar ile hele de yurt dışında bir nevi temsilci-mümessil olan inan müslümanlar olarak (ki onların işi çok daha zor) şöyle bir nefis muhasebesi yapalım

    Her konuda ama her konuda gerçekten ne noktadayız?
    Kur'an'a ayinemi oluyoruz gölge mi?
    İslamı ne kadar yaşıyor ve ne kadarını yansıtıyoruz?
    Sünnet hayatımızın neresinde?
    Tenkid kolay hepimiz herşeyi tenkid ederiz
    Zaten hepimizin ortak hastalığı hak ve hakikatleri kendi nefsimize değil hep başkasına anlatırız ve vazifemizi yaptık sanıp rahatlarız
    Ama bilin ki kendi nefsini islah edemeyen başkasını hiç islah edemez

    Resulullah (SAV) yaşamadığı ve yapmadığı hiçbir şeyi istememiş...
    Hatta kendisi takvanın zirvesinde yaşamış bizlere kolay olanları tavsiye etmiştir
    Ev Hayatı ve hayat tarzı kısacası sünnet-i seniyyesi herkes için saadet ve mutluluk vesilesidir
    Rabbim hepimizi layık etsin

    MS kardeşimiz burada nizaa neden olan konuyu güzel izah etmiş
    Allah onlardan razı olsun
    Kur'an ve sünnet işığında hayatlarını devam ettirmelerini ve
    böylelikle de saadet-i dareyne nail olmalarını Rabbimden niyaz ediyorum

    Ali Bey kardeşim den de Allah ondan ebeden razı olsun ki Hak ve hakikatlere subjektif değil de objektif bakma gözlüğünü biz gösterdi

    Allah hepimizin yar ve yardımcısı olsun
    Dualarda dualaşmak duasıyla;
    Dua eder dualarınız beklerim.

    YanıtlaSil
  6. @ibn-i sina; teşekkürler.

    @anonim MS; a.s. öncelikle tartışma üslup ve adabına uygun şekilde davrandığınız için teşekkür ederim. bir çok net tartışmalarında rastlanmayacak bir olgunluk gösterdiniz. ancak ben konu ile ilgili bir eşy yazmayacağımı emircan hocamın blogunda ifade etmiştim. hadd-i zatında suveyda hanım da söylenmesi gerekenleri söylemiş zaten. bu noktada son olarak şunu söyleyebilirim ki, müslümanlar olarak bizim dönüp kendimize bir bakmamız gerektiğini ben bir yazımda bahsetmiştim. aslında düşünceler farklı değil, üslup ve yaklaşım farklılığı olmuş aramızda.

    @hayal; çok haklısınız. ben de zihnen çok yorgundum, sanırım sizin belirttiğiniz prensipleri uygulmayı ihmal etmişim başta.

    @suveyda; "kötü misal, misal olmaz" hükmünden nasıl bir yorum çıkaracağınızı merak ettim doğrusu :) siz hayal'in yorumunu hiç okumamış gibi olun, yine yazın mümkünse.

    @mehmet abi; hakkımdaki hüsn-ü zannınız dua hükmüne geçsin inşallah. dualarınız için de amin diyoruz. uzun yorumunuzla düşünce deryalarında yeni ufuklar açtığınız için de teşekkür ederim. yorumlarınız gerçekten de bloguma ciddi katkı sağlıyor. müteşekkirim.

    YanıtlaSil
  7. Bir aile büyüğümüz vardı,allah rahmet eylesin.Şöyle derdi;"Bir mes'ele-i malumada az bir teemmül buyrulduğunda hakikat tezahür eder."

    Efendim,mesele vüzuha kavuşmuş,hakikat tezahür etmiş.Başka söze ne hacet!!Muhabbetle efendim..

    YanıtlaSil
  8. emrican hocam, kendi blogunda da burda da hazıra kondun :) konu işlendi, tartışıldı, vuzuha kavuştu. sonra da sen zuhur ettin :) tezahür eden hakikat sen misin yoksa? :p

    YanıtlaSil