24 Şubat 2007

Piyer Loti Ve Eyüp Sultan

Eyüp'te Piyer Loti tepesini bir çoğumuz biliriz. Eyüp mezarlığının sırtlarında, ayağımızın altında Haliç mi vardır yoksa ne mübarek insanlar mı diye düşünmeden sadece Haliç vardır cevabı verilir. Belki diğer ihtimal düşünülmez bile.


Geçtiğimiz günlerde o mekana Eyüp Sultan tepesi denilmesi gündeme geldi. Belediyenin böyle bir niyeti olmuş. Mezarlığın tepesini nahoş görüntülerin yaşandığı bir mekana çevirdiniz, bu yetmedi mezarlıkların üzerinden teleferik geçirdiniz, o da yetmedi Mihmandar-ı Resül'un adını vermeye kalkıyorsunuz oraya. Yeter artık bu kadar sömürdüğünüz. Sineğin yağı kalmadı artık ne olur bırakın. Kemikler sızlıyor sahabe şehrinde.


Eyüp Camii'ne gidip de ruhani bir feyz alabilen var mı? Bende sorun var galiba, alamıyorum. Gitmiyorum o camiye. Din(i)dar kesimin flört merkezi olmuş, dindar olmayan kesimin de istek merkezi. Evlenmek isteyenler, eş arayanlar, arananlar... Gidersem bazen sabah namazına bazen de gecenin geç saatlerinde gidiyorum.

Her şeyi tüketiyoruz, elimizde ne varsa bir envanterini çıkarıp kıymetini bilelim onların...

6 yorum:

  1. Çok güzel izah etmişsiniz Ali bey,size tamamen katılıyorum.

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel yazmışsınız? Git gide kayboluyor değerlerimiz. Hani hep derler ya; orada yatanların kemikleri sızlıyor.

    YanıtlaSil
  3. Eyüb Sultan türbesinin bu şekilde bir yatır haline sokulması gerçekten üzüyor insanı. Ama herşeye rağmen, menfi veya müsbet, insanların orayı bir dua kapısı olarak görmesini yadırgayamıyorum. Elbette bunun şekli, niyeti farklılıklar arz edebilir.
    Diğer taraftan, sizin yaşadığınıza benzer bir sıkılganlığı ben de yaşıyorum. O kadar büyük bir kalabalıkla değil de tenha ve hatta kimse yokken gidilmiş olsa, eminim büyük bir huşu hissi sarar insanı.
    GAliba oradaki karmaşa, kalabalık ve suretler, içimizdeki huşu'u kalbimizin derinlerine gömüveriyor.
    Yani eminim duyuyorsunuz da hicabın perdesi, size onu göstermiyor.

    YanıtlaSil
  4. Evet Ali Bey
    Kanayan bir yaraya parmak basmışsınız
    Zannedersem ilk olarak 1979 yılında Eyyüb Sultanı huşu içinde ziyaret etmiş ve çok feyz almıştım
    En son 26 kasım 2006 tarihinde İstanbula geldiğim de gideyim dedim ve maalesef....
    Gittiğim gibi geri çıktım
    O kalabalık ve izdiham
    Yanlış davranış ve hareketler..
    Neyse Batılı tasvir saf zihinleri idlal eder düşüncesiyle detaya girmeyeyim...
    Sen çok güzel anlatmışsın zaten...
    Allah hepimize ve herkese şuur versin

    YanıtlaSil
  5. @emircan; teşekkürler hocam.

    @saliha; öncelikle hoşgeldiniz. yorumunuz için teşekkür ederim. kemikleri sızlatmamak için gayret göstermeliyiz.

    @mihman; çok güzel dile getirmişsiniz. hakkımdaki hüsn-ü zannınız için de ayrıca teşekkür ederim. yukarıda da belirttiğim gibi gerçekten de oraya tenha vakitlerde gitmek en güzeli. dün gece yine gittim, özür mahiyetinde olsun dedim. çünkü yazdıklarım belki o mübarek zatın hoşuna gitmemiştir diye düşündüm, soğuttum mu acaba insanları diye düşündüm. güzel oluyor kimse yokken orda olmak.

    @mehmet abi; amin mehmet abi. bir dahaki gelişinizde sizi bizde misafir edelim ve geç vakitte gidelim inşallah oraya. 79'daki feyzinizi yaşarsınız da bizi de müstefid edersiniz belki.

    YanıtlaSil
  6. Allah razı olsun Ali Bey İnşallah

    YanıtlaSil