1 Ocak 2007

Hac?

Nerde okuduğumu hatırlamıyorum, Hadis olduğundan da emin değilim ama büyük ihtimalle İmam-ı Gazali'den olabilir, şöyle bir söz hatırlıyorum; "Ahir zamanda hacca gidenler 4 şey için gidecekler, zenginler turist olarak gidecek, fakirler dilenmek için, tüccarlar ticaret için, ulema ise şöhret için."

Cümle tam olarak böyle olmasa da manası bu idi.

Nerden aklıma geldi.
Şu videoyu izleyince düşündüm bunu. Kimseyi parasından dolayı ya da aldığı hizmetten dolayı kıskanıyor değilim. Ancak Allah'ın vakfe için gösterdiği Arafat Dağı'nı paraya göre parsellemek hiç kimsenin haddi ve hakkı değildir. Böyle bir duruma şirketlerin tevessül etmemesi gerektiği gibi Suudi hükümetinin de buna izin vermemesi gerekir. Müslümanların secde edebilecek boşluk bulamadıkları bir kalabalıkta tel örgülerin arkasında ayrı bir dünyada piknik yapar gibi vakfe yapmak da haddi zatında haccın ruhuna aykırıdır.

Tüm hacıların haccını Allah kabul etsin.

11 yorum:

  1. yine müsbet nazar gözlüğümü takarak bu tarz bir haccın da rahatsızlıklarından dolayı hacca gelemeyen kullar için bir kolaylık olmuş diyebilirim.:)
    tahir abinin hac ziyaretinden gelirken çantası dahi tahtadan olan ve bavulları falan taşıyarak hac giderlerini karşılayan hacıları anlattığı anısını anımsadım.

    YanıtlaSil
  2. evet fatihcim benim de anilarim gozum onune geldi. 93 te gittigim hacda gorduklerimi hala unutamiyorum. icibos tahta bavulla hacca gelenler, afrikadan getirdigi kobra yilanin ve timsahin (muhtemelen kendisi yakalamistir) derisini satarak hac masrafini karsilamaya calisanlar, icecek bir kutu mirindaya verecek parasi olmayan ama ihlasini gormeye deger hacilar gozume geldi.
    bizim turk hacilarla sohbet ettiginde ise mevzu, cok degil tam iki cumle sonra otelin yildizi, rahatlik, yemeklerin kalitesine donuveriyordu. elbette reklami yapilan firma bu ihtiyaca cevap vermis iste. iyi mi yapmis bilmem ama dunya hacilarindan bizim ders alacagimiz cok sey var.
    vesselam

    YanıtlaSil
  3. ay inanamiyorum yaa! hadi insanlar gidiyorlar da, boyle haber yapip reklam yapmalarina, anlatmalarina dayanamadim. kapatmak istedim videoyu bitirmeden. "butun zamanlarini ibadete ayirmislar"mismis. o yemekleri yemek zaten yarim gunlerini almiyor mu?!

    peki bir musluman Rasulullah ve ashab'in yurudugu yollara yuzunu surmek istemez mi, hali uzerinde yurumek nedir o topraklarda?!

    iyi niyet ve merhametle soylenebilecek tek sey "boyle de olsa Allah haclarini kabul etsin"dir. bi de kabul olmazsa haclari, ahirette "kabul edilmeyecegini bilseydim o parayla paris'te tatil yapardim" falan diyebilirler. tobe tobe.

    YanıtlaSil
  4. "biz kutahyaliyiz, hic kutahya'yi aratmadi yani".
    YORUMSUZ

    YanıtlaSil
  5. videoyu izleyen bir abimiz, islamiyet bu tel örgüleri kaldırmak için gelmedi mi dedi. evet, gerçekten de o tel örgüleri anlamak çok zor. o abimizin ve benim kanaatim, ilgili yerlere (diyanete, diyanetten sorumlu bakanlığa, turizm bakanlığına, ilgili şirkete veya şirketlere) bu durumu protesto edici mailler yazılması ve islamın özüne ters hareketten vaz geçilmesini sağlamaktır.

    YanıtlaSil
  6. ilgili sirketin adi nedir?

    YanıtlaSil
  7. yanılmıyorsam eman tur. ama daha detaylı bir araştırma yapalım inşallah.

    YanıtlaSil
  8. asagidaki linkte eman ve vizyon tur'un adi geciyor. bunlarin sitelerinde cok ayrintili bilgiler verilmemis. halilarla ilgili bilgi olsun isterdim halbuki.
    emin olamadim ben yine, cunku tv'de boyle reklam yapan (isim vermeden de olsa) kendi sitesinde neden yapmiyor?
    olmadi simdi, tavsiye edicektik ne guzel insanlara, yapamiycaz.

    http://www.bugun.com.tr/haberler/110107/p28536.asp

    YanıtlaSil
  9. nelly; konuya gösterdiğiniz yakın ilgi beni menun etti. buradan aktardığım bu konu hiç olmazsa bir kaç kişi tarafından da olsa değerlendirildiyse benim için sevindiricidir.

    YanıtlaSil
  10. Bu videoyu izleyince içim incindi
    Aslında ben Hacıların rahat ibadetleri için Hac da daha güzel düzenlemeler ve organizeler yapılmasından yanayım ama bu kadarına da pess yani...
    O mübarek yerlerde bu kadar lüks belki de israf olmamalı
    Aç ve muhtaç insanların huzurunda onların gözünün içine baka baka nasılki çok çeşitli taamlar yemek ne kadar yanlışsa...
    Hacda bu kadar rahatlık ve konforda bence o kadar yanlış...
    Belki bu abi ve kardeşlerimiz bunun farkında değiller...
    Ama müsbet tepki koyarak kırmadan incitmeden ikazlar ederek bunları ve bunları tertip edenleri belki yanlıştan döndürebiliriz
    Belki yapılan günah değil ama görüntü de hiç hoş değil
    Rabbim zenginlik versin ama o zenginliği bölüşmeyi ve paylaşmayı da nasip etsin
    Böyle bir acımıza ve hastalığımıza parmak bastığınız için teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  11. mehmet abi, vidodaki durum hacdaki müminler rahate debilemleri ile ilgili olsa amenna ama gerçekten yürek sızlatan bir görüntü bu. neresinden tutarsanız tutun islama mugayir bir hal söz konusu burda ve bir an evvel bu uygulamadan vaz geçilmeli, vaz geçilmesi için elden gelen yapılmalı.

    YanıtlaSil