4 Aralık 2006

Ben Şimdi Askerim

Askerde öğrendiklerim;

Denize nazır bir yerde tavşan kanı sıcacık bir çayın 5 kuruşa içilebileceğini.
1 metre karelik bir nöbet kulübesinde tahta ızgaranın üstünde iki nöbetçinin güzel bir uyku çekebileceğini,
Yakalanma korkusu içinde kılınan namazın tadını,
Olaylara ve insanlara ne kadar sabredebileceğimi,
“burada çakallar aslanlara hükmediyor” sözünün anlamını,
üniversiteyi bitirmenin insanın insanlığına bir şey katmadığını,
TC'de gençlerin genelinin lise mezunu değil; ilkokul mezunu olduğunu...

Askerde özlediklerim;

Bir çaydanlık çayı ortaya koyup arkadaşlarla sohbet ederken çay içmeyi,
odamdaki yatağımı,
pencerenin kenarındaki peteğe oturup dışarıda yağan yağmuru izlerken arkadaşlarla sohbet etmeyi,
İstanbul’u,
Mahmud Amcam’ın kendine has hafif tebessümüyle attığı fırçaları,
özgürce hareket edebilmeyi...
Ana, baba, yar, dostlar, memleket gibi unsurları özlediklerimin arasında sayma gereği duymadım. onların yeri zaten apayrı.

5 yorum:

  1. fatih benim yokluğumu fırsat bilip araya girmişsin. iyi yapmışsın. ben de bir kaç gündür blogla ilgilenemiyordum, yazarlara da kızıyordum, beni yalnız bıraktıkları için. yine en iyisi sen çıktın. özellikle de fethi kaya'nın fb-gs öaçı hakkındaki görüşlerini de merak ediyoruz ama hiç yazdığı yok!

    bu arada özlemlerinin bir an evvel sona ermesini, öğrendiklerinin de sana ve bize faydalı olmasını temenni ederim.

    YanıtlaSil
  2. zorunlu askerlige karsiyim.
    zorunlu aylar boyu suren askerlige daha cok karsiyim.
    asker mektuplarinin okunmasina en cok karsiyim.

    10 gun sonra "teslim olacagini" bildiren abime, soyleyebilecegim en guzel seymis gibi (belki de oyledir) "mektup yazarim sana, askere" diyorum, "asker mektuplari okunuyor, biliyorsun degil mi" diyor.
    ...
    hayir, kirilmadi hevesim, yazacagim yine.

    **

    hayirli ve tez teskereler..

    YanıtlaSil
  3. kolaylıklar fatih bey'e.
    üniversite bitirmek insana bişey katmıyor evet.ve namaz.neden hoş karşılanmaz,ne zararı var çevredeki insanlara.anlamıyorum.ama Peygamberimizin bilmiyorlar,bilselerdi yapmazlardı sözüne istinaden bütün bilmeyenleri affetmek ve onlara öğretmek gerekli bilmediklerini diye düşünüyorum.şimdilik bu kadar.

    YanıtlaSil
  4. ben üniversitenin en çok faydasını askerde gördüm. Orada benim 1 gün bile olsa erken terhis olmamaı sağlasa en büyük faydadır. Kaldı ki 9 ay erken terhis oluyorsun bu kadar büyük fayda başka nerde elde edilir. Fatih kardeşim hayırlı tezkereler senin özlemlerine iştirak ediyorum.

    YanıtlaSil
  5. yorumlardaki güzel temenniler için tesekkurler.anamuri'ye de katılıyorum. üniversite sadece askerlik için dahi okunur.

    YanıtlaSil