22 Kasım 2006

Sarıyer'de Bir Gün

Boğaza özel bir ilgim var. Seviyorum. Kıyı boyunca yürümeyi, martı seslerinin eşliğinde usul usul akan dev gemileri izlemeyi, balıkçıları seyretmeyi... Hepsinin ayrı bir güzelliği var. Ruhu hafifletiyor adeta.

Sarıyer adliyesine kadar gidip başka bir proğramımın da olmamasını fırsat bilerek akşama kadar yukarıda saydıklarımı yaptım. Sadece sahilini değil, sırtlarını da gezdim Sarıyer'in.


Bu güzel sokak Sarıyer'in içlerine doğru ilerlediğimde karşıma çıktı. Dakikalarca izledim sokağı. Çok hoşuma gitti, evler, evlerin önünde alelade kutulara ekilmiş çiçekler... her şey çok güzeldi. Bu sokak bir tepeye çıkardı beni.


Tepeden boğazı görünce güzellik tamamlandı.


Sarıyer sahilinde yürürken bir deniz anası dikkatimi çekti. Kıyıdan bir türlü uzaklaşamıyordu. Sonu ne oldu bilmiyorum. Yüksekte olmasaydım ona engel olan taşları ve çöpleri uzaklaştırmak isterdim.

Sonradan benim böyle bir proğram yaptığımı öğrenen bir yakınım da eşlik etti bana ve birlikte Sarıyer'in merkezine kadar gittik.


Akşam vaktinin hareketliliği. Ve acıkmış olmak... Bu kedi de bizim gibi acıkmış olmalıydı.

Biz de Tarihi Sarıyer Börekçisinin tarihi binasına yöneldik. Sarıyer böreği diye yediğim çok börek olduysa da Sarıyer'de "ismini tescillemiş" gerçek Tarihi Sarıyer Börekçisinde ilk defa yediğim böreği ne yazık ki beğenmedik. O isimle böyle bir böreği bir arada görmek hiç hoş değildi doğrusu. Sıradan bir börekçinin bile böreği o börekçinin böreğinden daha iyidir diyeyim de durum en açık hali ile anlaşılsın.

Sonuç; güzel bir Sarıyer turu için bir öğleden sonra gerekiyormuş. Bir de akşam eve dönüş için, fazla değil; 2 saate ihtiyacınız varmış. Börek ve trafiğe rağmen her şey güzeldi.

10 yorum:

  1. oh... yaşıyorsunuz ali abi maşallah.ama benim de fazla kalmadı. şafak:54

    YanıtlaSil
  2. ooo fatih demek askerdesin. hatta az kalmis dedigine gore. sen gelince saglam kalan komutanlarinla bir gorusmek isterim.
    bu arada son calismam full interaktif siyasi bir parti sitesi. suanki icerigi sembolik. gercek icerigi girecekler onumuzdeki gunlerde. ama ben kendi domainimde yorum onay kisitlamasi olmadan siteyi tanitima basladim. benim icin bir cok noktada ilkleri barindiran siradisi bir calisma. yorumlarinizi beklerim.
    kullanici adi : deneme
    sifre : deneme
    buyrun burdan yakin

    selam ve sevgilerimle
    Tahir Karaca

    YanıtlaSil
  3. adi ustunde "tarihi" iste hocam, her sey tarih olmus :)

    YanıtlaSil
  4. Oralara kadar geldiniz, gezdiniz tozdunuz fakat beni denize atmak akliniza gelmedi. Oysa aklinizdan gecen eylemi gerceklestirseydiniz hayatimi degistirebilirdiniz. Ama siz ne yaptiniz..? sadece midenizi (borekleri) ve ruhunuzu (gezip seyreylemeyi) dusundunuz. Bu bencillik degil de nedir sorarim size?!

    YanıtlaSil
  5. sariyer muhabbetini baltalamis olmakla ziyaretcilerde ozur diliyorum. ancak murat arkadasim tarihi kelimesi tahiri kelimesinden mi turedi?
    ne demek istediniz anlamadim?

    YanıtlaSil
  6. gel beraber gezeriz fatih. hayırlı tezkereler.

    hayırdır tahir abi; fatih etrafında sağlam bir şey bırakmaz mı demek istiyorsunuz, anlamadım. son çalışmanızı da inceleyelim inşallah.

    murat, "tarihi" olunca tadı da tarih oluyor diyorsun yani, bu da farklı bir bakış açısı tabi :)

    deniz anası; aynen öyle. bencilim, sizi düşünecek vaktim yoktu.

    tahir abi; özürlük bir durum söz konusu değil. zaten konu sarıyer olduğu için sarıyer muhabbetinin olması normal. murat arkadaşımızın da tahiri meselesini bileceğini pek sanmıyorum. o tarihi sarıyer börekçisine atıfta bulunmuş. üzerinize almanız gerekn bir durum yok galiba.

    YanıtlaSil
  7. tahir abi şimdilik pek bi kayıp yok. ama gelecek için net bir şey söyleyemeyeceğim.ali abi siz tahir abiye katılmıyorsunuz değil mi?

    YanıtlaSil
  8. fatih, bu konuyu döndüğünde görüşelim. hem tahir abinin düşüncesini de tekzip etmiş olarak karşıma çıkmış olursun, daha rahat anlaşırız :)

    YanıtlaSil
  9. Sabahın bu vaktinde gündemden sıkılıp blogları ziyaret ederken sizin gezi yazılarınızı zevkle okudum.

    Sarıyer börekçisine bir pazar sabahı gitmiştik.Bizde beğenmemiştik acaba bizde mi sorun var diye sorgulamıştık:)

    Gezi notlarınızın ve fotoğraflarınızın devamının gelmesi dileğiyle

    Hayırlı sabahlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inanın blogumu o kadar çok özlüyorum ki... sizin yorumunuz maile düşmeseydi bloga bakamadığım kaçıncı güne başlayacaktım kim bilir... bin bir türlü yoğunluğun içinde blogumu ve sizler gibi değerli komşu blogları ziyareti ihmal ettiğimin farkındayım. inşallah en kısa zamanda dönmek ümidiyle diyelim. çok teşekkür ederim.

      Sil