11 Kasım 2006

Gara Memmet Narı

Başlıkta yerel kullanışını yazdığım Kara Mehmet Narı belli bir yöreye ait tadlardan biri. Büyüklüğü bir kavun kadar, taneleri de cüssesine uygun şekilde iri olan değişik bir cins nar. Dayanma süresi çok uzun. Bu mevsimde aldığınız narı kış sonunda tüketebilirsiniz. Tadını ise ancak yiyenler bilir. Tarifi mümkün değil.


Yemek isteyenler bana müracaat etsin diyecektim ama elimdeki sayılı narı paylaşmak yerine internetten de elde edilebilir mi acaba diye düşününce şöyle bir linke ulaştım.

Ayrıca
şuradan da narın övgüsünü okuyabilirsiniz.

12 yorum:

  1. yani bu kadar olur.
    pes vallahi.
    şimdi efendim, bugün işyerine nar getirmiş nar sevdalı biri, tutmuş illa yiyeceksiniz dedi.
    ben tabi ne yaparsanız yapın ben yemem, istemiyorum diye söyleyince daha ısrarcı oldu.en sonunda dayanamayıp yeter istemiyorum deyip bilgisayar başına geçtim onlar yerken.Bi kaç bloğa bakayım derken burayı açınca narla karşılaşınca şok oldum.
    durumum aynen şöyleydi."Ali bey sizdemi ya" dedim kendi kendime.
    bugün dünya nar günü falan mı.öyleyse kutlu olsun hepinize.
    sayfanızı açıp kapatmam bir oldu Ali bey:)

    bu arada sayfanın yeni şekli çok güzel olmuş.oldum olası sevmedim o kara sayfaları.
    güle güle kullanın...

    YanıtlaSil
  2. Bloğunuzun yeni hali daha sade olmuş,ama güzel.Hayırlı olsun.

    YanıtlaSil
  3. Allah'tan az önce bir adet narı şöyle hafif tuzlayarak yemiştim de,ağzımız sulanmadı yani. :-)

    YanıtlaSil
  4. ali bey, blogunuzu tıklayıpta yeni halini ve nar resmini görünce yemek sitesi açtınız sandım:)

    YanıtlaSil
  5. suveyda hanım; nar konusunda ilahi bir ikaz aldım galiba deyip yemeniz gerekiyordu, yememişseniz yakın bir zamanda başınıza geleceklerden dolayı sadaka verin hemen :) yeni görünümün beğenilmesinden dolayı teşekkür ederim.

    sağolun emircan hocam, teşekkürler.

    ekşi narları tuzla yemek iyidir cenk abi ama bizim nar öyle yenmez heralde, afiyet olsun.

    anonim; aslında yıllardır elde ettiğim mutfak becerilerimi bazen burada paylaşsam mı acaba diye düşünüyorum zaten :) eminim portakal ağacının popüleritesini de geçerim ama bunun için sürekli evde oturmam gerekiyor, bu da mümkün değil.

    YanıtlaSil
  6. blogun yeni tarzı hayırlı olsun. narın moda oldugu su aralar yazı isabetli olmuş.

    YanıtlaSil
  7. teşekkürler fatih. yorumlarında şafağı da belirtirsen memnun oluruz.

    YanıtlaSil
  8. nar için bir sadaka vermem kalmıştı zaten.
    onun yerine nar aşkıyla tutuşan birine nar yedirsem yerini tutmaz mı?:)

    yok illa olmayacaksa yeriz ne olacak.ALLAH ın nimeti.
    çarşıdan alırım bir tane, eve gelirim bin tane.bütün sülaleye yeter:)

    YanıtlaSil
  9. Selamünaleyküm Ali Bey
    Sayfan çok güzel tebrikler
    Nar deyip geçmemek lazım
    Cennet meyvesi ve harika bir İkramı ilahi olan nar ve nar ürünleri nar suyu nar pekmezi v.b. gibi birçok derde deva nimetler bunlar
    İlk bakışta Nar resmini görünce inanın Vişne gibi geldi bana
    O kadar iri nar tanesi görmedim desem yalan olmaz
    Görünümü bu kadar güzelse tadı ve lezzeti kimbilir nasıldır
    Afiyet şifa olsun
    Cenk bey daha neler var sen de narla tuz yemek nasıldır acaba deneyelim bakalım
    Allah'a emanet olunuz

    YanıtlaSil
  10. suveyda hanım, sadaka fikri en iyisi bence ama sizin fikirler de fena değil.

    a.selam mehmet abi. teveccüh etmişsiniz, teşekkür ederim. cenk bey tuzlu nar yemeye devam etsin, siz inşallah hatay'a yolunuz düşerse bahsi geçen nardan temin etmeye bakın.

    YanıtlaSil
  11. ben muhammed kahya aktepeden yazıyorum.çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  12. teşekkürler muhammed. her zaman bekleriz ziyaretlerini. selamlar...

    YanıtlaSil