17 Haziran 2006

Sınav

Son günlerde ÖSS haberlerini sıklıkla görünce 12 yıl önce benim yaşadığım heyecan(!) geliyor aklıma. Mesela İstanbul şartlarında sınava gireceği merkez, evine uzak olanlar sınav gecesi o merekeze yakın bir yerlerde gecelemek istiyorlar, değil mi? Ben ne yapmıştım? Dağda gecelemiştim. Yolu stabilize olan, elektrik bağlantısı yapılalı henüz 3-5 sene olmuş bir dağda... dağ evinde... Sabah gayet sakin bir şekilde ailecek sınav merkezinin bulunduğu ilçemize indik dağdan... Herkesin ailesi çocukları ile birlikte sınav merkezine akın ediyor. Bana göre çok yanlış bir adet bu, çocuğu baskı altına almaktan başka bir şey değil ve sağolsunlar benim ailem bana bunu yapmadı. Arabayı bana verdiler ve tek başıma sınava gittim. Peki yanımda ne vardı? 2. bir kalemim yoktu mesela. 1 adet kalem, 1 adet silgi ve 1 adet kalemtıraş... Su yoktu, çikolata da yoktu.

Sınavda ne yaptım? Bir defa süre fazla gelmişti, bunu iyi hatırlıyorum. Hatta sorulara hangi cevapları yazmışsam şıkları tek tek bir kağıda not almıştım, süre bolluğundan. Yaptığım toplam 20 matematik netinden yaklaşık yarısını son gece dağ evinde baktığım matematik konularından yaptığımı biliyorum. Hani son gece çalışmayın derler ya...

Hülasa, lise son sınıf öğrencilerinin stresini bende göremeyip konuya asılmadığımı düşünen, dersaneye gitmediğim için bana kızan okul müdürümüz sınav sonucumu öğrendiğinde tatile gittiği memleketinden bana teşekkür mesajı göndermişti.

Allah asıl sınavımda da bu rahatlığı, kolaylığı ve neticeyi versin inşallah.

Not: Fotoğrafın da benim için ayrı bir yeri ver. Orası bizim 1. sınıfı okuduğumuz amfi idi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder