27 Mayıs 2006

Dön Gel Duası

Cenk Ünal'ın blogunda bahsettiği bu dua meğer derin anlamlar ifade ediyormuş. Kur'an-ı Kerim'de "Kur'an'ı sana farz kılan Allah, şüphesiz seni dönülecek bir yere döndürecektir." (Kasas/85) mealindeki ayet "dön gel duası" diye adlandırılırmış.

Bugün, tanıdığım değerli bir Hocaefendi'ye sorduğum bu duanın amacı şu imiş; hacdan dönülürken Mekke'den ayrılan hacılar o kutsal topraklara tekrar dönebilmek amacı ile bu ayeti okurlarmış. Hatta bazı hacılar bunu Harem-i Şerifin sütunlarına hayalen de olsa yazarlarmış.

İlk duyduğumda çok farklı anlamlar yüklediğim "dön gel duası" isminden olsa gerek çok farklı çağrışımlar yapmıştı ama işte doğrusu bu imiş.

8 yorum:

  1. Insanlarin (kadinlarin?) evinden ve kendisinden uzaklasan eslerinin eve geri donmesi icin okuduklarini duymustum bu duayi. (Ayet-i Kerimeyi)

    YanıtlaSil
  2. Dön gel duasına link atabilirmisiniz acaba? ben o duayı arıyorum.Dua ya link atarsanız çok sevinirim.Allah razıolsun...

    YanıtlaSil
  3. dön gel duasına link atarsanız çok sevinirim.Allahrazıolsun...

    YanıtlaSil
  4. fatih bey ve isimsiz arkadaş; dua burada. link atmama gerek yok. neye link atmamı istediğinizi de anlayamadım. kasas suresinin 85. ayeti duanın kendisi oluyor. onun da meailini burada vermiş bulunuyorum zaten.

    YanıtlaSil
  5. ewt lınk atmışsınız ama..döngel duası yani kasas suresinin 85.ayetimi oluoo..orda sadece bi metin war dua yok..hiç bişe anlamdımm bana yardımcı olursanız çok ama çok teşkur ederimm..alalhh razı olsunn

    YanıtlaSil
  6. isimsiz arkadaş; ben link attım demedim. ayrıca yazıda duanın ne olduğu gayet açık. kasas suresinin 85. ayeti duanın kendisidir. tekrar tekrar yazmam gerekiyorsa tekrar yazıyorum; dön gel duası kasas suresinin 85. ayetidir. umarım anlamışsınızdır.

    YanıtlaSil
  7. duygu:arkadaşlar hepinize slm ben de sevdiğimin bana dönmesini istiyorum neyi okumam lazım banada bi dua tavsiye edermisiniz

    YanıtlaSil
  8. Bu duayı okumanın bir sakıncası varmı, günah olduğun söyleyenlerde var.

    YanıtlaSil