13 Ağustos 2017

Çok çocuk tavsiyesi

3 çocuk babası olduğumda da dile getiriliyordu fakat sayı 4 olunca artış oldu. Dile getirlen şu; "maşallah, Reis'in tavsiyesine uyuyorsunuz." Malum, Cumhurbaşkanımız özellikle nikah şahitliği yaptığı törenlerde bazen 3 bazen 4 ve hatta son zamanlarda 5 çocuk tavsiye ediyor. Bu tavsiyenin doğruluğunda bence de şüphe yok. 

Ancak etrafımdaki insanların, özellikle de Peygamber Efebdimizin ""Evleniniz, çoğalınız, çünkü ben kıyamet gününde sizin çokluğunuzla iftihar edeceğim." (Beyhaki, VII/81) şeklindeki hadisini benden daha iyi bilebilecek durumda olanların ısrarla çok çocuk sahip olunmasına Cumhurbaşkanını referans göstermeleri hoşuma gitmiyor.

Bazılarına itiraz ediyor ve yukarıda alıntıladığım hadisi hatırlatıyorum, ama bazılarına sesimi çıkarmıyorum. Zira hadisi hatırlatarak itiraz ettiğimde bazıları bozuluyor, bazıları Cumhurbaşkanına muhalif olduğumu düşünüyor. Ben de ne yapacağımı şaşırıyorum doğrusu... 

Allah evlatlarımızı Allah’ı ve Rasulü’nü hoşnut edecek bir nesil olacak şekilde yetiştirebilmeyi nasip etsin ki hadisin manasına masadak olabilelim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder