29 Kasım 2007

Forwardlanmayın!

Forward mailleri oldum olası sevmem. Bu tür mailler içinde gerçekten işe yarayanları ise nasıl tespit ettiğimi söyliyeyim, çok sayıda forwardçı arkadaşım var ancak içlerinden biri tam da benim istediğimi yapıyor ve sadece işe yarar olanları gönderiyor. O arkadaş çok sayıda forward gönderen bir arkadaş. Bunu biliyorum ama bana sadece benim işime yarayacak olanları gönderiyor, haftada veya iki haftada bir tane... Dolayısıyla ondan başka gönderen dostların forward mailini ne yazık ki (çoğunu okumadan) silmek zorunda kalıyorum.

İşin kötü yanı internet kullanıcılarının bir kısmı bu tür maillerle edinilen haberlerin doğruluğunu araştırmaya bile gerek duymadan diğer arkadaşları ile paylaşıyorlar. Oysa öyle bazı mailler var ki ortaya çıkış amaçları tamamen, halkı kin ve nefretle beslemek ve bu durumdan menfaatlenmek oluyor. Gerçekten de forward maillerle insanlar üzerinde ciddi anlamda kamuoyu ya da baskı oluşturuluyor ve bir kısım insanların bu vesile ile beyinleri bile yıkanıyor diyebiliriz.

En son geçenlerde okuduğum bir haber; bu tür maillerde izlediğim yolun ne kadar doğru olduğunu gösterdi. Söz konusu haberde zamanında bana da gelen bir mailin yanlışlığı anlatılıyor.

Siz siz olun forwardlansanız da forwardlamayın.


Forward mailler hakkında ne düşünüyorsunuz, ne yapıyorsunuz?
  

4 yorum:

  1. Hayırlı Cumalar
    Oyumu kullanarak ziyaretçilik vazifemi yaptım:))

    YanıtlaSil
  2. "hiçbiri" diye bir madde olsaydı onu işaretlerdim, yani;
    *içeriğine şöyle bir bakıyorum; hoşuma gittiyse tam okuyorum, gitmediyse siliyorum, çok hoşuma gittiyse saklıyorum, çok çok hoşuma gittiyse iletiyorum (forwardlıyorum).
    not: anlayacağınız benden bi ileti geldiyse hemen silmeyin
    selametle

    YanıtlaSil
  3. efendim, ben "faydali buluyorum" demek istedim ama yanlis anlasilacagi icin demedim. bana gonderilenler sizinkiler gibi, ilgimi cekecek ve bence faideli mailler oluyor, o yuzden begeniyorum. benim de baskalarina gonderdigim olur zaman zaman. ama sacma sapan, "zincir" seklinde mailleri okumanin bi anlami yok.

    bence surekli boyle mailler gonderen kisilere (bazen "bunlara inandigin icin aklindan suphe ediyorum" diyesiniz gelse de :P) kibarca bir mail atip gondermemelerini tercih ettiginizi soyleyin, kokten cozum.

    YanıtlaSil
  4. @mehmet abi; teşekkür ederim.

    @mühendis; sizden şimdiye kadar hiç böyle bir ileti gelmedi ama gelirse zaten silmezdim hiç göndermeyen biri ne göndermiştir acaba diye :) ayrıca anket hazırlama konusunda acemiliğimi de kabul ediyorum. katkılarınızla düzelir inşallah.

    @nelly; bu internet ortamı çok ilginç, karşınızdaki sizin mimiklerinizi, ses tonunuzu göremediği ve duyamadığı için kibar mailinizi bile yanlış anlayabiliyor, bu nedenle en güzeli bu tür posta gönderenleri önemsiz posta klasörüne yönlendirmek galiba, daha kesin çözüm...

    YanıtlaSil