10 Ekim 2007

Hafta Sonu Ziyaretçi Azalıyor mu?

Kim demiş C.tesi - Pazar internet kullanıcı/ziyaretçi sayısı düşüyor diye? Bu genel kanaati yalanlayan aşağıdaki grafiği nasıl açıklamak gerekiyor?


Blogu ilk açtığım zamanlar heyecanla takip ettiğim Statcounterı artık pek takip edemiyorum, buna vaktim müsait olmadığı kadar takip etmem beni bir sonuca ulaştırmıyor. Çünkü Statcounter sadece son 100 girişi sayıyor ve hafızasında tutuyor. Oysa son zamanlarda kullanmaya başladığım üstelik Türkçe hizmet veren Google Analytics tüm girişleri detaylarıyla hafızasında tutyor ve benim ayda bir kontrol edip içerik ve ziyaretçi detaylarını takip etmeme imkan sağlıyor. Sayfanın sağ kısmındaki menü bölümünde gördüğünüz, "en çok ziyaretçi gönderenler" ve "en çok arananlar" gibi bilgileri ayda bir ziyaret ettiğim Google Analytics sayesinde yapıyorum.

Gelelim sorumuza, yukarıdaki grafiği nasıl açıklayacağız? Doğrusu benim de blogumu C.tesi Pazar günleri ziyaret eden sayısı normalde azalıyor. Ancak geçen hafta bloguma eklediğim "Zekatmatik" başlıklı yazım googlda arandığında ilk sayfada çıkıyor. Açıkçası insanların bu programa bu kadar tevccüh göstereceklerini düşünmemiştim. Zekat konusunun müslümanlar için hala önem arzettiğinin göstergesi olarak algıladım ben bu grafiğin yükselişini. Bundan dolayı da sevindim.

4 yorum:

  1. kesinlikle haftasonu herkes gezip tozmada Ali Bey :) ben de haftasonu yazı giriyorum mesela, aa hiç yorum gelmiyor,ziyaret de çok düşük...demek ki haftasonu sosyal aktivitelerin yerinde pc başında oturmak yok :)

    bol ziyaretçi diliyorum size :)

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı Günler
    Hafta sonu bence de blog da işler düşük yoğunlukta; hatta ziyaretçi gelse bile ev sahibi bulunmuyor:-)
    Bu vesileyle herkese hayırlı bayramlar diliyorum
    Kalbi selamlar

    YanıtlaSil
  3. #

    Ramazan bayramınızı tebrik ediyor, kutluyorum.. Ali bey,

    YanıtlaSil
  4. ben de tüm yorumcu ve ziyaretçi dostların bayramlarını tebrik ediyorum.

    YanıtlaSil