15 Nisan 2007

3 x 3 = ?

Yemek bloglarının sahipleri çok akıllı olmalılar. Ne yapıp edip bizler gibi yemekle alakası olmayanları bile blog kurallarını kullanarak yemek tarifi yapmaya zorlamışlar. Beni bu işe davet eden işitme kaybı, onu ise yemek tarifleri yapan bir blogcu arkadaş bu işe sokmuş. Görüldüğü üzere iki adım sonrası yemek blogu.

Şimdi benim gibi son 7 senesini yalnız geçirmiş, son 13 senesini de aileden uzaklarda geçirmiş birinden ne tarifler çıkar! Zaten bu gidişle pek yakında Oktay ustanın en büyük rakibi, korkulu rüyası olacağım galiba.

Oyunun kurallarını çözebilmem ancak mümkün olduğundan bir kuralı yerine getiremediğimden beni bu oyuna davet eden arkadaşımızdan özür diliyorum. 3 gün içinde cevaplamam gerekiyormuş ama ben bu süreyi geçirdim.

Uzun lafın kısası efendim; benim gibi biri için mutfak denildiğinde ilk akla gelecek olan sahanda yumurtadır. Ancak yağ olarak kesinlikle tereyağı tercihimdir. İkinci olarak makarna tabii ki. Son olarak da çoban salata.

Peki bunları kimlere ithaf edeceğim ben şimdi? Oyunun bir kuralını bozdum zaten, bu kuralı da bozsam bir şey olmaz sanırım. Çünkü etrafımdaki herkes bu oyundan nasibini almış, bana bir şey kalmamış, serçe parmak misali.

* * *

Soruları cevaplayacak olursam;

Daha önce Hatay'da yaşadım, halen İstanbul'da yaşıyorum. Çok monoton bir düzenim var yani.

Tatil için gittiğim, gördüğüm ve önerdiğim yer merak edilmiş; bunun da tek cevabı İstanbul. İstanbul'da yaşayıp da İstanbul'un bir çok güzelliklerini keşfedememiş nice insanların olduğu düşünülürse gayet güzel bir öneri bence.

Yaşamak istediğim şehirler; Medine, İstanbul.

Şu anki mesleğim avukat. (Bağlı olduğum baroya not: Reklam yasağımız var ama sorulduğu için cevapladım.)

Dünyaya ikinci bir defa gelseydim doktor olurdum. Nasıl olsa avukatlığı denedim, bir de başka meslek öğrenelim.

"Kesinlikle ben yapmazdım" dediğim meslek kompresörcülük. O yolları kıran ve delen ve titreyen insanlar var ya, hah işte ondan olmak istemezdim.

Yaşam felsefemi oluşturan sözlerden biri "insanın insan eden ahlaktır".

Bir kitapdan alınma, çok sevdiğim bir cümle veya paragraf veya bölüm merak ediliyor, "hayatta en hakiki mürşit ilimdir".

Çok sevdiğim bir şiirden bir parça; Mehmet Akif'in Çanakkale Şehitlerine şiirini olduğu gibi buraya aktarmaktansa dilerseniz buyrun okuyalım.

7 yorum:

  1. Bu oyuna Cenk abi kanalıyla ben de davet edildim ama inanın kurallarını ancak sayenizde öğrenebildim.Ee..ben de 3 gün kuralını aşmışım demek:)Acaba ikinci bir kuralı daha çiğnesem davete icabet etmesem cenk abi çok mu kızar?Yoksa nezaketsizlik mi olur?Ama inanın benim yemek tarifleriyle filan aram pek iyi değil:)

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı Günler Ali Bey
    Seni tanımak ayrı bir zevk
    Umarım yakın zamanda Oktay Ustaya rakip o güzel yemeklerini yalnız yemekten kurtulursun...
    Mönüyü de biraz geniş tutarsınız artık :-)
    Maşallah siz de Cenk Bey gibi çok marifetlisiniz :-)
    Allah mutluluk, başarı, sağlık ve saadetler versin

    YanıtlaSil
  3. 7 seneyi yalnız geçirmişsiniz ama damak tadını biliyorsunuz..sahanda yumurta dediniz de iştahını açtınız herkesin...millet olarak basit ve sade yemeklere bayılıyoruz.sade bir millet olduğumuzdan belki de...medine'de yaşama isteğiniz ne güzel,alimlerden biri buralara yaşamak için değil ölmek için gelinir demişti...inşallah hayırlısı kısmet olur size...kırmayıp oyuna katıldığınız için tşkler...

    YanıtlaSil
  4. Emircan Hocam'a teessüflerimi bildiriyorum.
    :-)
    Ali Bey'e de hakeza...
    Ben Ali Bey'i de davet etmiştim ama benden hiç bahsetmemiş.
    Unuttu zahir.
    :-)
    Canlarınız sağolsun.
    Burdan kulağımı çınlatan Mehmetabi'ye de selamlar...

    YanıtlaSil
  5. @emircan; hocam bir teesüf aldınız cenk abiden, bu kadarla kurtulabildi iseniz ne ala, yok daha da kızacaksa orasını bilemem.

    @mehmetabi; oktay ustanın rakipleri çoğalacak mehmet abi. yakın bir zamanda yanıma bir çırak alıp yemek yapmasını öğreteceğim inşallah :) dualarınıza amin diyorum.

    @işitmekaybı; ben teşekkür ederim işitmekaybı, beni oyuna kattığınız için. yorumunuz için de ayrıca teşekkürler.

    @cenkunal; cenk abi kusura bakma. unutmuşum. malum-u aliniz olduğu üzere biraz meşgalelerim fazla bu sıralar.

    YanıtlaSil
  6. Ali Kahya Bey merhaba, ben İşitme Kaybı'nı 3x3 oyunu işine sokan blogcu arkadaşı Safran. Bence oyunun hakkını siz de çok iyi vermişsiniz, güzel yemek önerileriniz var. Tereyağlı yumurta, makarna ve salatayı kim sevmez. Zaten bu tip oyunlarda yemek bahane, asıl amaç dostların anılması, onlara önem verildiğinin hissettirilmesi... İşlerinizde kolaylıklar ve iyi bir hafta dilerim.

    YanıtlaSil
  7. @safran; hoşgeldiniz. yorumunuz için teşekkür ederim. temennileriniz için de...

    kolaylıklar dilerim.

    YanıtlaSil