6 Kasım 2006

Nisa/Rical


Bayan okuyucuları biraz kızdıracak bir konu ama merak ediyorum; neden bu duanın erkekler için olanı yok? Niye sadece bayanlar için?

Duanın tercümesi?

"Allahım, kadınların şerrinden bizi koru,
Allahım, kadınların belasından bizi koru,
Allahım, kadınların fitnesinden bizi koru."

Bu dua sadece erkeklere mi hitap ediyor? Ben belki kadınlara hitap eden hali de vardır diye biraz araştırdıysam da bulamadım. Yani, "Allahım, erkeklerin şerrinden bizi koru..." diye devam eden bir dua yok. Ancak tabi ki kadının kadına şerri dokunmaz diyemeyeceğimize göre bu duayı kadınlar da okumalılar diye düşünüyorum.

Bir de 'dua duadır, biri böyle bir dua etmişse bunu genellemek gerekmez' denebilir ancak bu dua namaz tesbihatlarında yer almış, bir çok evradın içerisine girmiş bir dua. Dolayısıyla genelleyen ben değilim. Bunu da küçük bir bilgi notu olarak belirtmek istedim.

9 yorum:

  1. burada bir genelleme söz konusu değil aslında...hatta bunla ilgili okuduğum bir kitapta bu duanın hemen altında bir ''ihtarname'' var idi...orada şöyle der ''burada ki hedef şefkat kahramanı bayanlar yani ehli islam bayanlar değil,açık giyinmek suretiyle nefsani duyguları uyandıran bayanlar söz konusudur'' şeklinde bir ihtarname....burada ''şefkat kahramanı'' sözünün de altını çizmek gerekiyor sanırım :)

    YanıtlaSil
  2. var efendim var. onlarda "nisa" olan yerleri rical deye okuyorlar

    YanıtlaSil
  3. vardır bir hikmeti, şeytan bile kadınların yaptıklarını görünce pabucunu alıp kaçmış:) ama genellemek kesinlikle çok yanlış olur. aralarındaki şefkat kahramanlarını da unutmamak lazım.

    YanıtlaSil
  4. şimdi buraya nasıl bir yorum yazsam muhtemelen kadın düşmanı olarak algılanacağımdan en iyisi yorumlarınıza katılıyorum demekle yetinip bu konuyu geçelim demek olacak galiba :)

    YanıtlaSil
  5. tamam tamam hadi
    ECMAIN ECMAIN ECMAIN

    YanıtlaSil
  6. yazılardan biri "sınav" dı demi.:)

    YanıtlaSil
  7. "sınav" değildi "imtihan"dı o fatih :)

    fakat güzel bir tespit yapmışsın.

    YanıtlaSil