12 Ekim 2006

Gazoz

Gazlı içeceklerle ilgili dolaşan maillere, haberlere hiç bir zaman değer vermedim. Ancak bu sabah okuduğum haberde TÜBİTAK ve Tüketiciler Derneği gibi iki ciddi organın birlikte yapmış oldukları çalışma neticesinde ortaya çıkardıkları gerçeği görünce artık buna da ilgisiz kalamayacağımı gördüm ve paylaşmak istedim.

Yaklaşık 3 senedir soda hariç hiç bir gazlı içeceği ağzıma almıyorum. Sodayı da vişne özü veya dut şurubu ile karıştırarak içersem ondan daha güzel bir içeceğin olmadığını düşünüyorum. Kesinlikle piyasadaki tüm gazlı içeceklerden çok daha iyi ve sağlıklı.

Tükettiğimiz içeceklere dikkat edelim.

8 yorum:

  1. Gerçekten çok haklısınız.. ben aşırı miktarda kola tüketmekteyim ve bağımlılık seviyesine gelmiştim ancak ramazan sayesinde biraz toparladım ve bütün sindirim yollarına zarar veren bir içecek...

    YanıtlaSil
  2. ben de içmem sayılır sadece kola içerim :) ondan da vazgeçmek istiyorum ama yapamıyorum. bu arada kolada yüzde üç oranın da tuz ruhu varmış..

    YanıtlaSil
  3. ismail taha, ramazan sayesinde inşallah tamamen terkedersiniz. sürekli içilince terkidelemiyecek bier şeymiş gibi olsa da biraz irade gösterdiğiniz de hiç aramayacağınız bir içecek olabiliyor.

    anonim, tuz ruhunu ve iddia edilen daha bir çok şeyi içmeye devam edin siz :)

    YanıtlaSil
  4. her ne kadar gazlı içeceklerin sağlıklı olup olmaması tartışılsa bile_ki ben sağlıklı olmadığını düşünüyorum_ bu alkol mevzuu biraz farklı bir durum.çünkü bazı gıda maddelerinin kimyasal özelliğinden ve bazı şartların birleşmesinden kaynaklanan bazı durumlarda eser miktarda alkol oluşumu olabilir.yani sonradan katılan bir alkol olmayabilir.geniş ve hassas bir takım analizler akabinde sonuca gidilmelidir.bu benim şahsi görüşüm tabii.bu arada bu içecekleri de tavsiye etmem.herkese selam

    YanıtlaSil
  5. can beyi takdim edeyim; gıda üzerine ihtisas sahibi bir labirenttir ;) hay allah yine dilim dönmedi; laboranttır diyecektim.

    murat bey, belediye gazozu da nedir yahu?

    YanıtlaSil