21 Eylül 2006

Ramazan

Ramazan ayı geliyor. Son senelerdeki bir hastalığımızı zikretmeden edemedim. Ramazan daha çok tüketilen ay değil, muhtaçların daha çok hatırlandığı bir ay olmalı. Hurmayı Ramazan'dan Ramazan'a hatırlayan alış veriş merkezlerimiz bu meyveyi adeta gözümüzün içine sokarken öbür taraftan da 11 ay boyunca kıpkızıl olan ama nedense bu bir ay boyunca yeşil oluveren gazlı içeceği de hurmaların yanıbaşına koyuveriyor. Adeta geleneğimizin bir parçası oldu bu gazlı içecek ve ne yazık ki buna biz müsade ediyoruz.

Artık fakirleri sofralarımıza davet etme geleneği de kalktı, yerine zenginleri lüks restoranlarda veya yıldızlı otellerde yemeğe davet etme geleneği başladı.

Böyle küçük bir hatırlatmayı vesile ederek, bu mübarek ayın herkes için hayırlar getirmesini diliyorum.

10 yorum:

  1. Ramazan ile söylediklerinize katılıyorum. Babam gıda sektöründe ve ramazanda yılın en çok satışını yapıyor :) Yapılan alışverişler inşallah oruç tutan gerçek ihtiyacı olanlara gider. Amacına ulaşır.

    YanıtlaSil
  2. herkese hayırlı ramazanlar diliyorum.ama ben bu yeşil olan gazlı içeceğin ne olduğunu anlıyamadım..

    YanıtlaSil
  3. ramazanın gelmesine en çok ailem için seviniyorum.
    ramazan hepimizin toplandığı, aynı sofrada buluştuğumuz nadir zamanlardan biri.
    pencerede ezanı beklemek, sofra hazırlamak, yemek yapmak, camiden camiye teravih namazına gezmek vs vs...

    manevi tarafı bir başka güzel bunlar bir başka güzel.

    herkesin ramazan ayı mübarek olsun, hayırlarla geçsin inş.

    YanıtlaSil
  4. Çok hassas bir noktaya değinmişsiniz.Paylaşımınız için allah razı olsun.Şimdiden hayırlı,bereketli ramazanlar diliyorum.

    YanıtlaSil
  5. gıda satışlarının büyük bir kısmının da hayırseverler tarafından satın alınıp dağıtılan kumanyalardan kaynaklandığını biliyoruz. bu elbette çok güzel bir şey.

    hale hanım, en çok tüketilen gazlı içeceklere (kola gibi) baktığımızda etiketleme ve reklamlarında kırmızı rengin hakimiyeti gözden kaçmaz. ama nedense ramazan ayı geldiğinde bu kırmızının yanında hemen yeşil rengi de ortaya çıkar. mesela kapakları yeşil oluverir. bunları kasdetmiştim. nelly hanımın verdiği linkte de benzer konu işlenmiş zaten.

    tekrar hepinizin ramazan ayını tebrik eder, yorumlarınızdan ve iyi dileklerinizden dolayı da teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  6. teessuf ediyorum; bu yazi hic de kolanin renk degistirmesi konusunu islememektedir. isledigi konu en net sekilde ikinci ve ucuncu paragraflarda aciklanmis, sonunda da hala anlamayanlar icin ozet gecilmis:

    "Aslî mesele, senin kola içip içmemen değildir. Hangi markayı tercih ettiğin de değildir. Mesele, senin algılarının, alışkanlıklarının global güçlerce ne kadar kolay yönlendirilebildiğidir. Mesele, teslimiyettir.

    Yoksa kola şişelerinin Ramazan ayında yeşil türban taktığı veya takmadığı kimin umurunda."


    (bir daha boyle bir link vermeyecegim.)

    YanıtlaSil
  7. ali abi ramazan konusunu daha da acacagın yazıları dabekliyorum. selametle... Bahriyeli

    YanıtlaSil
  8. inşallah, kısmet olursa bahriyeli...

    YanıtlaSil