27 Temmuz 2006

Merak

Tüm İslam aleminin bu müstesna gecesi mübarek olsun inşallah. Hayırlara vesile olsun.

Ancak benim bir merakım var ve bunu gideremedim. Tüm mübarek gecelerin bir dayanağı oluyor. Mesela Kadir Gecesi Kur'an-ı Kerim'de adına sure indirilerek zikredilmiş bir gece. Aynı şekilde Mirac Gecesi de malumumuz. Berat Gecesi hakkında da Hadis-i Şerifler var. Fakat Regaib Kandili ile ilgili ben her hangi bir kaynağa ulaşamadım.

Bu sorumdan benim bu geceye muhalif olduğum filan çıkartılmasın tabi ama bilgisi olanların paylaşması için burada zikrettim bu konuyu.

7 yorum:

  1. "Bir rivayete göre, Hz. Peygamber (S.A.V.) efendimiz, bu gece ana rahmine intikal etmiş ve yine Hz. Peygamber (S.A.V.) efendimiz, bu gece, Cenab-ı Hakk’tan has bir tecelliye ve birçok manevi ihsanlara mazhar olmuştur. Hz. Peygamber (S.A.V.) efendimiz de, bunun şükür ifadesi olmak üzere oniki rekat nafile namaz kılmışlardır."

    kaynak

    Ben de araştırırken bulmuştum, paylaşayım dedim, ancak sahihliği konusunda kesin bir bilgim yok.

    Mağfiret dolu günler :)

    YanıtlaSil
  2. benim de takıldığım nokta, tam da sizin bahsettiğiniz bu konu aslında; hicri takvimde aylar; muharrem, safer, rebiülevvel, rebiülahir, cemaziyelevvel, cemaziyelahir, recep, saban, ramazan, şevval, zilkade ve zilhicce seklinde sıralanırlar. peygamberimiz eğer bugünde ana rahmine intikal etmiş ise 8 ay 10 gün gibi bir zaman geçtikten sonra doğmuş oluyor çünkü peygamberimiz 12 rebiülevvel'de doğmuştur. oysa biz biliyoruz ki peygamberimiz herşeyi ile mahlukatın en mükemmelidir ve bu çerçevede 8 aylık doğmuş olması düşünülemez. bu rivayeti bu yüzden geçerli saymamak lazım diye düşünüyorum.

    ragaib ile ilgili sanırım bir tek geylani hazretlerinde bir takım bilgiler var ancak sahih hadislerde vs. bir bilgiye ulaşamadık henüz. ulaşabilirsek paylaşmak dileği ile..

    temenniniz için de sağolun..

    YanıtlaSil
  3. evet, bu çıkmazı da başka bir kaynakta daha görmüştüm ve bir iki saattir internette Regaib gecesi/kandili ile ilgili araştırma yapıyorum.

    ulaştığım nokta şu ki, rastladığım sayfalar {Regaib kandiline dair bilgi bulduklarım} İslami açıdan pek de güvenilir değil ve bulamadıklarım, yani Recep ayını içeren fakat böyle bir geceyi söz konusu bile etmeyen yazılarda, Regaib in bid'at olduğuna dair şeyler de/ dahi okudum. öyle ki, Mirac, Berat, Kadir geceleri bulunmakta ve faziletleri anlatılmakta fakat dediğim gibi, Regaib gecesi diye bir söyleme rastlayabilmiş değilim şu ana kadar.

    ancak, bir süre sonra kendi kendime düşündüm ve bir geceyi ihya etmenin dini açısından bir sakıncasını göremedim; yani Regaib kandili varsa da yoksa da, bu geceyi ibadetle geçirmenin, Recep ayında ibadet etmek olduğunu gördükten sonra sorgulamayı bıraktım diyebilirim. bu yine de başkalarına da sormayacağım anlamına gelmez, zira diğer ülkelerdeki Müslüman arkadaşlarıma da soruyorum ama, neyse.. çok uzatmış olabilirim, sanırım soruyla da pek alakam kalmadı.

    Selametle :)

    YanıtlaSil
  4. İstifade ettiğimiz bir kaynak oluşmuş burada, sağolun.

    ***

    Emir Can bey de konuya dair bir açıklama getirmiş, izlinizle oradan alıntı yapayım:

    "Üç ayların ilki olan Receb’in ilk Cuma gecesi Regaib Kandilidir.Yüce Allah’ın ilahi ihsan ve manevi hediyelerinin diğer zamanlardan daha çok tecelli etmesi, samimi kalple Allah’a yönelenlerin affedilmelerinin ümit edilmesi ve müminlerce gönülden arzulanması sebebiyle bu geceye “Regâib” denilmiştir."

    http://emircan.blogspot.com/
    2006/07/kandiliniz-mbarek-olsun.html


    ***

    Ben de mubarek gecenizi tebrik ediyorum sayın Kahya.

    YanıtlaSil
  5. gülçin hanım, araştırmalarınız için teşekkürler. geceyi ihya etmenin tabi ki bir sakıncası olamaz. başlıbaşına üç aylardan bir gece olması, hatta sadece cuma gecesi olmssı hasebi ile bile olsa ihya etmek güzeldir.

    sayın mızrak, gecikmeli de olsa ben de sizin geçmiş kandilinizi tebrik ederim. emir can hocamızın yazdıklarını okuyunca aklıma gemişti bu konu zaten. acaba emir can hocamızın kaynağı nedir?

    henüz merakımı giderbilmiş değilim ne yazık ki!

    son olarak, arap aleminde böyle bir gecenin olmadığını öğrendim bir kaç arkadaştan...

    YanıtlaSil
  6. Regaip Kandilinin oldugu gece, Peygamber Efendimizin ana rahmine dustugu gece degil, ana rahminde iken ruhunun uflendigi gece olarak geciyor manevi ilimlerde.

    Hesap yapildiginda (rahme dustugu gece olarak) 8 ay 10 gun cikmasi ondandir.

    YanıtlaSil
  7. verdiğiniz bilgi için teşekkürler. gerçi gülçin hanımın ilk yazdığı yorumda vermiş olduğu kaynakta "ana rahmine intikal" diye geçiyor. fakat sizin dediğinizi de işitmiştim.

    ancak sizin söylediğinizin de yeterli bir dayanağı olmadığını düşünüyorum ben. ihtimal üzerine inşa edilmiş bir gece işte... yani kitap ya da sünnet ile teşvik edilmiş bir gece değil. (gecenin ihyasına karşı olmadığımı bir defa daha yenilerim)

    YanıtlaSil