4 Mayıs 2006

Saat Saat İstanbul Trafiği

Yer: Boğaz Köprüsü.


Saat: 06:30 – 08:00

Trafiğin canlanmaya başladığı saatler. İş yerinde bir adım öne çıkmış olmanın gazı ile işe erken gitmeye başlayanlar, işkolik müdürler, işgüzar çalışanlar, trafik yoğunluğuna bulaşmak istemeyenlerin saati. Araçlar umumiyetle, Clio, Albea, Brodway, Getz, Fiesta vs. Bunlara Ahmet Beyler diyebiliriz.

Saat: 08:00 – 09:30

Gün içindeki trafiğin en yoğun olduğu saatler. Clio, Albea, marka arabaları ile yolda olan Ahmet Beylere servis araçlarındaki, otobüslerde tıkış tıkış doluşmuşlarla, dolmuşlara tıka basa binmiş, yanındaki yabancı erkeği sanki sevgilisiymiş gibi sarmak zorunda kalmış Ahmet Efendilerin saati. Bir koşturmacadır devam ediyor. İşe geç kalmamak derdi ile.

Saat: 09:30 – 11:30

Bu grubun öncüleri, paralanıp henüz ortadireğin üzerine çıkmaya başlamışların bindikleri araçlardan oluşur; Passat, Vectra, Avensis vs. Saatin yavaş yavaş öğleye yaklaşması ile de Mercedes, BMW ve Jeepler ortaya çıkar. Bu gruba da Ahmet Ağalar diyebiliriz. Sadece sabah iş yerinde olduklarını göstermek için çıkarlar, yoksa vakit öğlen olmuştur aslında.

Saat: 11:30 – 16:30

Doğan görünümlü Şahinlerin cirit attığı, minibüslerin mal sevkiyatı yaptıkları, boş taksilerin gezindiği saatler.

Ve, 16:30’dan sonrası; sabahki trafiği ters çevirmemiz yeter.

4 yorum:

  1. Ali bey,siz genelde büroya öğle saatlerinde ulaşıyorsunuz galiba?Pardon Ali ağa..;)

    YanıtlaSil
  2. emir hocam, bize gaz vermişsin ama ağalık nerde, biz nerde? :)

    bu gözlemi yapabilmiş olduğuma göre galiba hepsine giriyorum ben. bazı günler bey, bazı günler efendi, bazı günler de ağa oluyorum.

    yeri gelmişken burada bir konuya da değinmeden geçemeyeceğeim. aslında düz işçiler, kapıcılar vs. için neden "efendi" kelimesinin tercih edildiğini de hiç anlamam. tahrif edilmiş bir mana var burda aslında. "efendi" kelimesini bizlerin kim için kullandığımızı hepimiz biliyoruz. derdim asla işçileri küçük görmek filan değil. ancak bu kelimenin yerine başka bir kelime bulunmalıydı diye düşünüyorum.

    peki ben neden kullandım bu kelimeyi? ali fuat başgilin bir sözü vardır; galat-ı meşhur fasih-i mehcurdan evladır, der. biz de bu kaideye uyduk.

    YanıtlaSil
  3. kadın sürücülerle ilgili aklımda tek kalan şey trafiğin sıkıştığı her noktada hemen makyaj aletlerini çıkartıp aynaya yönelmeleri :)e bunu da gözlem olarak bahsetmek çok hoş olmazdı heralde.

    YanıtlaSil