27 Mayıs 2006

Minik Dualar

Ertuğrul Erkişi’nin kurduğu 9-12 yaş grubundan oluşan ’Minik Dualar’ müzik grubunun bu kadar tutmasının sebebi ne olabilir? En son duyduğum bir habere göre Tarkan’ın albümünden bile çok satan albümlerine Ağustos ayında bir yenisi daha ekleniyormuş.

Aynı zamanda ilahileri ile de meşhur, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Din Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mehmet Emin Ay, Minik Dualar için, "Çok rahatlıkla çocuklara dinletilebileceğini ve bu çalışmaların pedagojik açıdan olumlu sonuçlar verebileceğini düşünüyorum.” demiş. Bakın birileri de ne demiş grup için; “…terör yanlılarının eylemlerinde çocukları kullanıp duygu sömürüsü yapmasından da hiçbir farkı yoktur benim nezdimde..." "..çocukların o yaşta "yağmur yağıyor seller akıyor" gibi şarkılar söylemeleri gerekirken, böyle kendilerini aşan (ki ergen değillerdir henüz) şarkılar söylemeleri benim içime dokunuyor. bilsem ki kendi istekleriyle söylüyorlar, sesimi çıkartmazdım ama biliyorum ki onlara bu şarkıları söylemesi gerektiğini anlatan birileri var. Biliyorum ki birileri onları bu şarkıları söylemeye yönlendiriyor.

Acaba gerçekten yapılan bir duygu sömürüsü mü? Bundan dolayı mı bu kadar çok tuttu bu grup?

Not: Elktronik posta yolu ile bana ulaşarak ilahileri nereden indirebileceklerini soran arkadaşlar için ufak bir araştırma yaptım. Tüm ilahileri indirmek için lütfen tıklayın.

7 yorum:

  1. Merhaba Minik Dualar grubunun okuduğu ilahiler dediğin gibi çok revaçta ve heryerde satılıyor ve dinleniyor.Kim ne derse desin bu böyle...Kim ne demiş sayfana baktım kayda değer ciddiye alınacak bişeyler söylenmemiş.Bu ne idüğü belirsiz insanların menfi manada bilmem ne dediğini sayfanda yansıtmana bence hiç gerek yoktu.Kimsede bunları merak etmez.Allaha emanet olunuz.

    YanıtlaSil
  2. teşekkürler anonim. ben sadece böyle de diyenler var, acaba gerçekten bu da mümkün mü diye sorgulamak istedim işin açıkçası. bunu diyenler kimmiş diye soranlar olabilir diye de link vermiştim. uyarınız üzerine linki kaldırıyorum. ama neticede böyle bir düşünce de var işte.

    minik duaların oluşturduğu hava pozitif olmasa işin açıkçası ben de biraz bu işin içinde ticari kaygı ve sömürü var mı acaba diye düşünürdüm. ancak umuyorum ve görüyorum ki grup dinleyicileri ve sevenleri içinde bir kıpırdanma, onların içlerine bir duygu yüklemesi yapabiliyor ve bunda başarılılar.

    merak ediyorum, genel kanaat nasıl diye?

    YanıtlaSil
  3. Ben batılı tasvir zaf zihinleri idlaldir diye düşündüğümden iyi niyetle düşünülse bile menfilerin bir nevi reklamının yapılmasını doğru bulmadığımdan düşüncelerimi yazdım.Duyarlılığın ve nezaketin için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  4. S.A. Tabi insanların kalplerinden ne geçiyor neden yapıyorlar biz bunu bilemeyiz.Biz ancak zahire göre hükmederiz.Kalp ve niyetleri Allah bilir.Ama biz Hüsnü zan etmek durumundayız.Ben inanıyorum ki bu Minik Duaları ve Grubunu hazırlayanlar samimiler ve gerçekten ihtiyaç duyulan bir hizmet yaptılar.Dolayısıyla açık olan bir boşluğu doldurdular.O minik ve masumcukların okudukları anlamlı güzel dua ve ilahiler hem çocukları hem de büyükleri gözleri yaşartıırcasına etkiliyor.Halkımız buna susamış.Çünkü bu güne kadar hep dünyevi ve maddi çağrışım yapan şeyler yapıldı.Çocuklarımızı hem maddi hem manevi alanda yetiştirmek ve duygu yüklemek gerekir.Sömürmek ve İstismar etmemek şartıyla bu çalışmaları yapanları kutlamak ve desteklemek gerekir diye düşünüyorum. Çalışmalarınızdan dolayı sizleri de tebrik ediyorum.

    YanıtlaSil
  5. batılı tasvirden burada linkini verdiğim yerdeki yazılar gibi yazılanlar mı kasdediliyor, emin olamamakla birlikte size hak veriyorum anonim. ben de size teşekkür ederim.

    mehmet bey; hüsn-ü teveccühünüzden dolayı teşekkürler. dilimizin döndüğünce bir şeyler karalayıp paylaşmak ve öğrenmek derdindeyiz. mesela sizin yorumunuzdan da mü'minin hüsn-ü zanna memur olduğu kaidesini hatırlamış olduk, çok sağolun.

    YanıtlaSil
  6. simdi iyi hos da bu cocuklar buyuyunce ne olacak onu merak ediyorum.

    YanıtlaSil
  7. çokkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk güzellllllllllllllllllllllllll ilhileriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

    YanıtlaSil