21 Mayıs 2006

Hayat Bir İmtihan

Uzun bir aradan sonra Beyazıt kampusu…

Her noktasında ayrı bir hatıramın olduğu bu bölgede olmak bana her zaman ayrı bir haz veriyor.

Ve yine uzun bir aradan sonra sınav heyecanı yaşamak… Doğrusu heyecan da var mıydı, pek kestiremiyorum. Neticede bir sınav havası vardı ama… Elimde kurşun kalemimle, cebimde sınav giriş kağıdımla da olsa…

Sonra… Yine uzun zamandır rastlamadığım o görüntü… Keşke hiç görmeseydim dediğim… Önümden geçen başı kapalı 3 bayanın başlarını açarak sınava girmeleri…

Bugün LES’e girdim.

Sınav öncesi hayatımın bir bölümü film şeridi gibi gözümün önünden geçti. Düşündüm; üniversiteye yeni girseydim, neler yapardım? Kafamdan bir anda geçenler;

• Şüphesiz yine Hukuk okurdum.

• Üniversiteyi zamanında bitirebilmek için gayret ederdim. 2 yılımın heba olduğunu düşündüm.

• Çok kişinin heyecanla beklediği yaz mevsimlerinde eve kapanıp bütünleme sınavlarına çalıştığım aklıma geldi. Tatili bu şekilde geçirmek sıkıcıydı. Şimdi olsa daha çok çalışır, bütünlemeye kalmaz ve hayalini kurduğum yerleri gezerdim.

• Hukuk fakültesinde devam mecburiyeti yoktu. O kadar çok vaktimiz oluyordu ki aslında… Dil öğrenmek için tam zamanı idi. Halen geçmiş değil ama eminim o dönem daha rahat olurdu.

• 20’li yaşlarımın sonunda geçirdiğim talihsiz bir dönemi yaşamamak için daha düzenli bir hayat yaşardım (Elbet kader). Spor yapardım, beslenmeme dikkat ederdim.

Evet, bizim literatürümüzde “keşke”nin yeri elbette yoktur ama bu, geçmişten ders alınmak için dile getirlmiş bir keşkeler listesidir.

4 yorum:

  1. ALİCİĞİM,SENİNLE AYNI DÜŞÜNCELERİ TAŞIYORUM.BU GÜNLERİ BELKİ ÖNGEREMEDİK,OKULU BİTİREBİLME DÜŞÜNCESİNE TAKILIP KALDIK.FAKAT SENİN İÇİN DAHA TREN KAÇMADI AMA KENDİM İÇİN BUNU SÖYLEMEK ZOR.
    AYRICA OKULUNDA TEKRAR SINAVA GİRMEK VE O HEYECANI YAŞAMAKTA AYRI BİR DUYGU OLSA GEREK,UMARIM BİZİ DE O SIRALARDA HAYAL ETMİŞSİNDİR.HEY GİDİ GÜNLER HEY!

    YanıtlaSil
  2. UNUTMUŞUM,LES İMTİHANINA GİRDİĞİNE GÖRE PLANIMIZ NE?

    YanıtlaSil
  3. Allah muvaffak etsin ve işlerinizi müyesser kılsın.Ben de hala sınavlarla boğuşuyorum.Hayat devam ettikçe imtihanlarda devam edecek.Allah daha büyük,altından kalkamayacağımız musibet,bela,hastalıklarla imtihan eylemesin..

    YanıtlaSil
  4. hayat hepimiz için bir imtihan. allah hepimizi asıl imtihanımızda muvaak etsin.

    lese giriş amacım yüksek lisans yapmak :p o zaten belli de ne düşünüyorsun dersin sen şimdi. islam, idare, ticaret veya iş hukundan biri... bakalım, kısmet olursa...

    her yıl keşkeler listesinin uzadığını gördükçe hem yaşlanmaya başladığımı hissediyorum hem de kendime olan güvenim azalıyor ne yazık ki. inşallah üzerimizdeki ataleti atabiliriz.

    YanıtlaSil