22 Şubat 2006

Yalnız Yaşamak


Yalnız yaşamak,
Hiç bir şeyi paylaş(a)mamak demektir.
Dolayısıyla bencilleşmek demektir.
Bağımsızlık demektir.
Sabahları, başınızda dikilen bir çocuğun sesi ile değil de dijital bir sesle uyanmak demektir.
Akşam eve girdiğinizde elektrik düğmesini aramak demektir.
Açlığınızı hissetmemeye çalışmak demektir.
Mutfağa elinizden geldiğince uğramamak demektir.
Telefonlarınızı da kapattığınızda dünya ile alakanızın kesilmesi demektir.
Saniyenin sesini duymak demektir.
Çiçeklerle konuşmak demektir.
Sabah evden çıkış ve akşam eve giriş saatlerinizin belirsiz olması demektir.
Özel hayatınızın olmadığının düşünülmesi demektir. (Gecenin bir vakti telefonunuz çalabilir.)
O'nu zikretmek ve hatırlamak için bol vakit demektir. (Değerlendirebilene.)

11 yorum:

  1. yalnizlik insani olgunlastiriyor..

    YanıtlaSil
  2. yalnızlık bogucu ve müşevveş dünya ahvali içinden kurtulup, enfüsi alemde seyir imkanı demektir.yalnızlık gecenin ikisinde paça içmeye cıkabilme demektir. yalnızlık iş dönüşü arkadaşlarla takılıp gece yarısı eve gelebilme demektir.yalnızlık sabah dagınık bıraktıgın yatagını akşam geldiğinde de dağınık bulmandır. yalnızlık cok acıkana kadar bekleyip de sonra çorba ekmegi mumla arama demektir. ama malesef yalnızlık aksam eve girince dırdırıylada olsa birinin sesini duyamamaktır. -edib-

    YanıtlaSil
  3. aliyi tanıdığım kadarıyla, yalnız yaşamayı sever, öğrenciyken de öyleydi. yalnızlığın getirdiği dağınıklık yoktur ama onda, her zaman düzenlidir. bencillik demiş ama onu gerçekten tanıyanlar ne kadar paylaşımcı olduğunu bilirler. bağımsızlığına ise diyeceğim yok, onu çok sever ama bu bencillik demek değil işte. mutfağı sevmez gerçekten ama mutfağa da girerse çok güzel şeyler çıkartır. ...ve bazen gece aradığımız için özür dileriz ali :)
    (mehmet)

    YanıtlaSil
  4. İnsanoğlu her ne kadar zaman zaman yalnızlığa ihtiyacı olsada bence yalnızlık allaha mahsustur

    YanıtlaSil
  5. yalnızlık Allah'a mahsüldür
    taşın kalbi yoktur
    onuda yosun sarar..

    YanıtlaSil
  6. Son yorumdan bir şey anlayamadım?

    YanıtlaSil
  7. alicim sen yalnız kalıyorsun ama bir sorun daha var.ben 7 kişiyle kalıyorum şimdi ben de yalnız sayılırım.bu bahsettiğim yalnızlık büyük sorun senin derdini anlıyorum ama kelin ilacı meselesi bize de uyar.herkes kendine göre yorum yapıyor ama ortak noktaları hayat arkadaşında son buluyor.BANA GÖRE!

    YanıtlaSil
  8. sayın ladybird, yalnızlık olgunlaşmaya sebep oluyor ama bu değerlendirebilen için geçerli tabi.

    yorumun için teşekkürler edib.

    sevgili mehmet, övgü dolu yorumun için teşekkür ederim ama bu övgüleri gece aramalarını affettirmek için yazmadın değil mi? :)

    sayın emircan, evet, yalnızlık allaha mahsustur, doğru. ben de zaten her zaman yalnız değilim, arkadaşlarım, ahbaplarım, dostlarım çok allaha şükür. pek yalnız kaldığım söylenemez.

    ikinci yorumunuzdaki mahsül kelimesini doğrusu ben de anlamadım sayın ladybird, biraz 'haslet' kelimesinden esinlenmiş gibi geldi ama o kelime yaratılanlar için kullanılır diye biliyorum. açarsanız memnun oluruz.

    anonymous (tanıdık birisindir büyük ihtimal ama tanıyamadım), 7 kişi ile kalıyorsun ama evli olmadığın için yalnızsın anladığım kadarı ile, yalnızım derken bunu kasdettiğini düşündüm. benim yalnızlıktan kasdım bu değildi ama hayat arkadaşlığı da elbette önemli bir konu.

    YanıtlaSil
  9. Cok ozur diliyorum, "mahsustur" demek istemistim ancak klavye hatasi yapmisim.

    YanıtlaSil
  10. Zamanın birinde İngilizce öğrenme hevesine kapılmıştım. Sultanahmette dolşırken bir ingiliz tanışıp iki pratik yapayım dedim. Tanıştık konudan konuya geçtik bildiğim sayılı kelimelerle. İngilize sordum: Tatile yalnız mı yoksa ekiple mi geldin. Aldığım cevap. İbret vericiydi. Cevaben: "I am alone; but I am not lonely. dedi. Bu hayatımda iz bırakan sözlerden biri oldu. Veysel ÇIPLAK

    YanıtlaSil
  11. YALNIZLIK; ANLAŞILIYOR Kİ İNSANIN İÇİNDE BULUNDUĞU HALET-İ RUHİYEYE GÖRE ANLAM İFADE EDİYOR.İNSANLAR ARASINDA KENDİNİ YALNIZ HİSSEDEN VE YALNIZKEN KENDİ İÇİNDEKİ "BEN"LERİ KEŞFEDEN, NE KADAR ENTERASAN DEĞİL Mİ?İNSANIN KENDİNİ KEŞFETMESİ VE İÇ DÜNYASINDA YOLCULUĞA ÇIKABİLMESİ İÇİN YOL ŞARTLARININ ELVERİŞLİ OLMASI GEREKMEZ Mİ?İŞTE BU ŞARTLARIN MERKEZİNDE 'YALNIZLIK' VAR.
    YALNIZLIK BİR İLAÇTIR AMA DEVAMLI KULLANIMINDA, KALICI YAN ETKİLERİNİN OLDUĞU UNUTULMAMALIDIR.

    YanıtlaSil