26 Şubat 2006

Sanat! Kim İçin?

Lisede edebiyat derslerinin en vazgeçilmez tartışmalarından biriydi, sanatın kim için yapılacağı? İki görüş vardı, sanat sanat için yapılır diyenler ve sanat halk için yapılır diyenler.


Bu gece katıldığım
proğram beni o derslerimize götürdü biraz da. Ahmet Özhan sahnedeki performansı ile, sesi ile bütün izleyicileri büyüledi adeta. Sesini kullanmasını çok iyi bilen sanatçılardan biri, çok iyi eğitilmiş güzel bir sese sahip. Ekibinin de hakkını vermek gerekir elbette. Ben oldum olası ekip halindeki çalışmalara gıpta ile bakarım. 20 kişi aynı notaları farklı enstrümanlarla birbirlerine muhalefet etmeden çalıyor ve dinletiyorlarsa bu emeğe saygı duymak gerekir. Ahmet Özhan'ın tasavvufi terbiyesinin ise konuşmasından duruşuna kadar hareketlerindeki nezakete kadar yansıdığını da zikretmeden geçmemek lazım.

Ve bu insanların, yıllar önce edebiyat dersindeki tartışmada edebiyat hocamızın sanatın ne için yapıldığına dair fikrimi sorduğunda verdiğim cevaptaki amaç için yaptıklarını düşündüm ben de; icra ettikleri sanatlarıyla SANAT, SANATKAR İÇİN YAPILIR diyorlardı adeta.

5 yorum:

  1. sanat niçin yapılır? öteden beri tartışılan bi konu.edebiyat noktasından şöyle bi bakarsak didaktizmi önde tutan edibler mi halka bi şey katabilmişler yaksa edebi sanatlarla zeka ve sanat becerilerini sergileyerek kendilerini göstermek isteyen yazarlar mı? eee akla hemen bu ikinci güruh halka bi şey katmak istememişler ki diye bi şey geliyo. o zaman bende halktan biri olarak bunların edebiyatından da bencil şahıslarından da bana ne diyebilirim heralde... tabiki sanatçı icra ettigi sanattan kendine has bi zevk alacak ve sanatında en iyi olmaya çalışacak fakat bununla birlikte sanatkarın, halka karsı sorumlu oldugunu bilmeli ve Mevla' nın bahşettigini halka hizmette kullanması gerektiginin bilincinde olmalı ta ki halk da ona sahip çıksın ve onu yüceltsin. -edeb-

    YanıtlaSil
  2. cehaletinden ötürü sanattan anlamayan genc arkadaşımız bu özrünü garib bi bahaneyle kapatmaya çalışmış. sanat niçin yapılır girişli yorumumun ahirinde edib yerine yanlışlıkla edeb yazılmıştır.-edib-

    YanıtlaSil
  3. yorumlarından dolayı teşekkürler mahmut.

    benim sanatkardan kasdım yüce yaratıcı idi.

    yorum yazan arkadaşların kendi aralarında birbirlerini rencide edici, hakaretamiz sözlerden uzak durmalarını istirham ediyorum.

    YanıtlaSil
  4. itizar. kasdım rencide etmekten ziyade epeydir görüsemedigim mahmut kardesime bi takılmaktı... -edib-

    YanıtlaSil
  5. benceee çok doğru demişsiniz burada

    YanıtlaSil