6 Mayıs 2007

Dön Gel Duası

Profilimden de anlaşılacağı üzere ilk blogla tanışmam 2006 başına dayanıyor. Tabii ki yine Ali aracılığı ile. O zaman bloggera kaydoldum ve kendime bir blog açtım. Ancak güncelleme yapamayınca blogu kapatıp sessiz blogcular kervanına katıldım.

Dolayısıyla şu on beş gündür yaşlı futbolcular için kulanılan tabiriyle ikinci baharımı yaşıyorum. Okuyucusu ve yorumcusu hazır bir blogda yazmanın rahatlığı da bir başka oluyor aslında. İlk denememle şimdiyi kıyasladığımda esasında yazma şevkimi kıran okuyucunun olmamasıymış, bunu anlıyorum. Ve okuyucuyu çekebilmek sabır gerektiren, zaman gerektiren bir durummuş, bunu öğrendim.

Ali bana blogunu açmakla kalmadı, blogla ilgili teferruatları da gösterdi. Mesela Ali'nin kullandığı istatistik proğramı Statcounter ve Google Analytics imiş. Günde kaç kişi giriyor, nerelerden giriyor, en çok hangi yazısı tıklanıyor gibi bilgileri öğreniyormuşuz bunlar vasıtası ile.

Ben sizlerle dikkatimi çeken bir konuyu paylaşacağım sadece. Şurda bir hafta oldu istatistiklerle ilgileniyorum, Ali'nin en çok ziyaret edilen yazısı Dön Gel Duası. Google'dan sorularak giriliyor bu yazıya. İşin ilginç yanı ise -Ali söyledi- ilk defa meclisten birileri googleda dön gel duasını aratmış, dön, gel ve dua kelimelerinin olduğu bir sayfa çıkmış arama yapanın karşısına ve Ali bunu görünce bilen birine sormuş bu duayı ve Dön Gel Duası adlı yazısını kaleme almış.

Peki şimdi en çok kimler ziyaret ediyor dersiniz bu yazıyı? Benim gözlemleyebildiğim kadarı ile banka çalışanları (Oyak Bank ve Yapı Kredi'den giren olmuştu bu hafta), resmi kurumlarda çalışanlar vs. Mesela Maliye Bakanlığından sorgulanıp ziyaret edilmişti. Duanın amacı Ali'nin yazısından başka türlü anlaşılsa da galiba bizim insanımız o yazının yorumunda yer alan sebepten dolayı arıyor olmalı yoksa bir duaya bu kadar rağbet olması mümkün değil. Ancak işin ilginç yanı bu dua neden daha çok kurumlardan ziyaret çekiyor? Ben bunu merak ettim işte!

5 yorum:

  1. selim bey merhaba,

    akıcı bir uslubünüz var,sıksık her konuda yazmalısınız,yeteneğinizi yazılara dökün bence..Google Analytics dediniz de ben niye faydalanmamışım diye kendime kızdım,sonra bir baktım ki blogu açtığım zamanlarda kaydolmuşum ama varlığını unutmuşum...bir de eklemeleri yanlış kaydettim herhalde tüm değerler sıfır görünüyor...tr de olsa açıklamalar fena olmazdı zira dediğiniz gibi detaylı sonuçlar görmek mümkün...

    YanıtlaSil
  2. sevgili selim, doğrusu benim de merak ettiğim bir şey var; bu dua için blogumuza giren bu ziyaretçilerden blogu sürekli takibe başlayan olmuş mudur? senin bu yazın vasıtasıyla bunu sormuş olayım da merakım da gitsin böylece :)

    YanıtlaSil
  3. (tamamini okudugum ilk yaziniz bu. yorumu 3.paragraftan sonra yazdim ama sonra bitireyim ki yanlis anladigim bir sey olmasin dedim)

    "Okuyucusu ve yorumcusu hazır bir blog" demissiniz. oysa bir blog duzenli olarak takip ediliyorsa bile oradaki her yazi mutlaka okunuyor olmayabilir. yani counter'larin giris yaptigini gosterdigi her kisi aslinda okuyucu olmayabilir. nasil ki her gun aldiginiz bir gazetede kose yazarlarini seciyor, hepsini okumuyorsaniz, birden fazla kisinin yazdigi bir blogta da takipciler bu ayrimi yapabilirler.

    kendi adima ben yazar genellemesi de yapmam, su kisinin yazdiklarini illa ki okurum demem, konusuna bakarim. yazarlarin yazarken okura begendirme kaygisi gutmemeleri gerekliligi de ayri bir konu.
    (yazar ve okurluk seminerleri ders 1 konu 1 ;P)

    hos geldiniz diyorum son olarak:)

    YanıtlaSil
  4. teveccühünüze teşekkür ederim işitmekaybı.

    senin merakına cevap gelmediğine göre kalıcı olan olmamış ali.

    hoşbulduk nelly, söylediklerinizde haklısınız.

    YanıtlaSil
  5. ben bu duayı duydum ve gercekten olacagına inanıyorum eger yapıpta gercekten kabul oldugunu gören lütfen yazsın allah herkesten razı olsun

    YanıtlaSil